Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: kan man se om bilen er fulladet utenfra?

Startet av OleI, mandag 26. september 2016, klokken 20:13

« forrige - neste »

OleI

Var på ny prøvekjøring her om dagen igjen og diskuterte utstyr med selger.
Har fra før av fullutstyrt S og ønsker pr.def det på X og.
Denne gangen begrenser jeg batteripakken da jeg faktisk vil klare meg helt fint med 60.
Ref. Selger så mente han at premium var lite lurt da 60 kjøperne primært gikk etter pris og var derfor lite smart å ta med da jeg mest sannsynligvis ikke ville få det igjen ved evt videresalg.

Noen meninger om dette?

Øyvind.h

Premium forutsetter vel skinn? Dvs 60k samlet. Delskinn i X ser veldig bra ut.
I utganspunktet bør du vel kjøpe akkurat det utstyret du har lyst på.

Selgeren har nok helt rett i at mange 60'er selger utelukkende på pris. Dvs kunder som burde kjøpt større batteri, men som kjøper uansett pga pris.
Tror dog det har begrenset nedside i bruktmarkedet å kjøpe lite batteri, da det ikke finnes konkurrenter. Derimot finnes det eksponensielt økende antall kjøpere med fallende verdi :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

fonberg

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 03. august 2016, klokken 16:54
Premium forutsetter vel skinn? Dvs 60k samlet. Delskinn i X ser veldig bra ut.

Nei, Premium forutsetter ikke skinn. Men i følge en jeg snakket med hos Tesla Trondheim får man ikke stoffsetene ventilerte selv om man velger Premiumpakken.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Bjoris

En X60 kan jo oppgraderes til 75, tror nok det er viktig å ha som "nødløsning". Tenker også sånn at en 60 ikke er modellen en bør smelle til med mye utstyr på og omvendt på 90...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

OleI

Ved å velge premium blir automatisk skinn lagt til, så da blir det 60+sum for skinn. Totalt sett en stor kostnad. Men, hadde uansett tenkt skinn. Synes premium frister da Alcantara virkelig gir ett løft til kvalitets inntrykket. Det og de andre tingene selvfølgelig.
Eneste som er negativt er de ventilerte setene og barn. Det i tillegg til evt potensiellt direkte tap dersom min bruktbil blir mye dyrere enn alle andre dersom "ingen" annen tar det med.

Mippen

Sitat fra: bjoris på onsdag 03. august 2016, klokken 17:22
En X60 kan jo oppgraderes til 75, tror nok det er viktig å ha som "nødløsning". Tenker også sånn at en 60 ikke er modellen en bør smelle til med mye utstyr på og omvendt på 90...

Oppgradere batteriet koster en del. Det kommer moms og gebyr fra Tesla på toppen, så vi snakker nok om rundt 100 tusen kroner for å oppgradere. De som kjøper 60 kWh Model X kjøper den på grunn av pris, så jeg tviler på at det er mange som kommer til å gjøre det.

Fremtiden er elektrisk.

Brede

Så kommer det jo også an på om du kjøper bilen for å nyte den selv eller om det viktigste er å tape minst mulig ved salg.  ;)

OleI

Det med moms på oppgradering er vel ikke helt avklart ennå? Da du i utgangspunktet har kjøpt en bil med det fysiske batteriet burde det være en mulighet for å slippe det ved oppgradering i etterkant.
Veldig godt poeng med at en kjøper til seg selv, er det som gjør at jeg fortsatt vurderer

Ellemelle

Dessuten vet man ikke hva fremtiden bringer. Hvis det er få som oppgraderer til 75 batteri, kan Tesla for eksempel velge at du kan kjøpe tilgang til resten av batteriet for en kortere eller lengre periode (ferier og lignende).

Bjoris

Sitat fra: OleI på onsdag 03. august 2016, klokken 17:47
Det med moms på oppgradering er vel ikke helt avklart ennå? Da du i utgangspunktet har kjøpt en bil med det fysiske batteriet burde det være en mulighet for å slippe det ved oppgradering i etterkant.
Veldig godt poeng med at en kjøper til seg selv, er det som gjør at jeg fortsatt vurderer
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA