Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vinterdekk for MB-ED

Startet av PetterX, lørdag 24. september 2016, klokken 15:43

« forrige - neste »

PetterX

Jeg har i dag mine forsikringer gjennom Storebrand.

Jeg leier ut min bil (Tesla Model S P85) via Nabobil.no. Superforsikring fra IF er inkludert i leieprisen og følger automatisk med i alle leieforhold for både leietaker og utleier. Hvis det skjer en skade, så dekkes bilens verdi, opptil kr 1 000 000,-. Det er ingen egenandel for utleier.

Jeg leier ut bilen mye via denne tjenesten, og regner derfor med at jeg selv kommer til å kjøre maksimum 6000 km. pr. år, sannsynligvis mye mindre. Totalt anslår jeg at bilen kommer til å bli kjørt ca 20.000 kilometer pr. år.

Da forsikringen via IF/Nabobil dekker ubegrenset antall kilometer når bilen er leid ut, mener jeg det er urimelig at min forsikring hos Storebrand skal dekke de samme kilometrene. Jeg har derfor bedt Storebrand om et tilbud som ekskluderer de kilometer som allerede er dekket av IF/Nabobil. Jeg kan enkelt dokumentere skillet mellom kilometer kjørt privat og ved utleie.

Storebrand er imidlertid lite fleksible rundt dette, og mener at min private forsikringspremie skal reflektere totalt antall kjørte kilometer, selv om de aller fleste av disse kilometrene allerede er dekket via IF/Nabobil forsikring.

Jeg er derfor interessert i et tilbud på forsikring fra et selskap som har den nødvendige fleksibilitet til å gi meg et tilbud som kun dekker privat kjørte kilometer.

- Synes dere mitt ønske/krav er urimelig?
- Noen i lignende situasjon som har tenkt over dette, og fått gehør hos sitt forsikringsselskap?
- Noen som har forslag til forsikringsselskap som vil gå med på dette?

Torpedo Ted

Synes egentlig ikke det er så veldig urimelig. Blir mye styr for forsikringsselskapene om de skal hensyn til dette.

edorf

Tideforsikring er rimelige på ekstra km. Jeg fortalte iallefall min selger om det samme og han la på litt ekstra rabatter, så ble prisen omtrent den samme.

PetterX

Takk edorf!

Så du er i nøyaktig samme situasjon som meg? Dvs. du leier ut via Nabobil?

edorf

Ja. Jeg har flere biler som jeg leier ut.
har lagt 2 biler på avamera.com nå. De tar mindre provisjon, har lavere egenandel for de som leier. Det går greit for alle EU borgere å leie der. Men de har nok ikke like mange kunder som nabobil enda og mindre biler å konkurrere med. Men veldig grei å bruke om du vet om kundene selv.

teslamsp

Er det lov å spørre hvor mye du leier ut for? Bor selv på Vestlandet, men tror kanskje jeg tar litt for mye til at folk synes det er interessant.

edorf

Markedet styrer prisen. De som leier ut billigst før først leid ut. Ikke alle som leier som kjenner Tesla så godt. Så om en gammel S60 er kr. 200 billigere enn en P90DL, så vil mange leie S60. Så jeg tror det er pris og god omtale som teller når en skal leie ut. Så tar det ofte litt tid fra bilen er annonsert til noen leier den. De som leier bil har ofte planlagt noe de skal lenge og bestiller bilen i god tid.

PetterX

edorf, har du samme bil liggende på begge markedsplassene? Hvor får du isåfall mest napp?

Ser ut som jeg har fått ordnet meg en forsikring der jeg kun betaler for egenbruk. Venter bekreftelse i morgen.

edorf

Har en bil liggende på begge plasser. Det kommer mest bestillinger via nabobil.no Men jeg har også endel som jeg kjenner eller har blitt kjent med. Disse tar noen ganger kontakt direkte, så da henviser jeg til avamera.com siden de tar 18% og ikke 25% av utleieprisen.

edorf

Har de ok priser på forsikring? Jeg har aldri fått så gode priser som hos Tideforsikring. Betaler fra 6-7k i året med rikelig kjørelengde.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA