Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Sigurd, lørdag 24. september 2016, klokken 14:13

« forrige - neste »

Sigurd

Noen som vet hva som skjer med elbilparkering i Tønsberg? Jeg ble fortalt at de fra 1. januar skal kreve parkeringsavgift for elbiler.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

Rav4_EV

Send en blomst til APs gruppeleder Per Martin Aamodt. Han er "skurken". Etter 1. januar 2017 kan kommunene fatte vedtak om parkeringsavgift også på el og hydrogen. De har de gjort i Tønsberg.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

zbk

Skulle ønske elbilbetaling for parkering ble knyttet opp til et minstekrav for ladeplasser, så hadde det vært litt insentiv for fortsatt tilrettelegging.

Det jeg derimot ser på som et stort problem er hvordan man skal vite hvilke regler som gjelder i hvilken kommune. Kanskje noe for elbilforeningen å lage en liste med en oversikt?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Sigurd

Det kunne jo i det minste vært et krav om at det skal utredes hvor mye kommunen "taper" på at elbilene parkerer gratis for at de skal kunne innføre avgiftsparkering. Tviler på at det er mange kronene for de fleste kommuner, sammenlignet med andre ting kommunen bruker penger på...
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

Sigurd

Han forøvrig ikke huske å ha sett noe på elbil.no om dette. Er ikke dette en viktig elbil-nyhet?
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

Sigurd

Håper virkelig det legges inn i forskriften at dette må skiltes på en måte som ikke etterlater noen tvil. Det blir for dumt om den enkelte bilist må sette seg inn i alle kommunestyrevedtak før man parkerer i en kommune.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

Rav4_EV

#6
Redd at det allerede er blitt slik. Dersom det skal være fritak etter 1. Januar skal det skiltes.

http://lovdata.no/forskrift/2016-03-18-260/§34
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

JonnyBravo

Å nei, må dere betale som oss andre. Det er en skandale

Sigurd

Stakkars mennesker som har det så fælt med seg selv at de melder seg på et forum som de åpenbart er uenig med, bare for å spre eder og galle. Synes oppriktig synd på slike mennesker.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

elektrolux

Sjekket for moro JonnyBravo sine 4 innlegg til nå, og fant følgende korte sarkastiske kommentarer. Vi kan sannsynligvis se fram til flere lignende nytteløse innlegg framover.

1
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilparkering ikke lenger avgiftsfritt i Tønsberg?
« på: I går kl. 21:28 »
Å nei, må dere betale som oss andre. Det er en skandale
SvarSitatVarsling
2
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.
« på: I går kl. 21:23 »
Å parkere på fossilstoff pumper. Det er tydeligvis helt greit
SvarSitatVarsling
3
Elbiler i media / Sv: Bodø: "Kommunen taper seks millioner i året på gratis elbilparkering"
« på: Lørdag 25. Juni 2016, klokken 22:08 »
Strøm laget på kullkraft, er det så vanskelig å forstå
SvarSitatVarsling
4
Elbiler i media / Sv: Bodø: "Kommunen taper seks millioner i året på gratis elbilparkering"
« på: Lørdag 25. Juni 2016, klokken 21:46 »
Kullkraft bil
SvarSitatVarsling
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ingeniøren

Det grønne skiftet stikker ikke så dypt ser jeg  ::)

Det er en markant nedgang i elbilsalget og man vet at det er symbolting som parkering og bom som trigger folk til kjøp. Det har man vist helt glemt. I Oslo skriker de da folk ikke kjører til byen lenger å parkere da det har blitt så hinsides dyrt og inntektene går ned. Var det ikke det som var meningen da - et bilfritt Oslo ??

http://www.nettavisen.no/na24/oslo-taper-millioner-pa-dyrere-parkering/3423228415.html
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Sigurd

#11
Sitat fra: Rav4_EV på mandag 01. august 2016, klokken 20:57
Redd at det allerede er blitt slik. Dersom det skal være fritak etter 1. Januar skal det skiltes.
Ganske idiotisk om det er de kommunene som ønsker å opprettholde status quo som må gjøre tiltak.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

nr1rayner

Sitat fra: zbk på mandag 01. august 2016, klokken 14:10
Skulle ønske elbilbetaling for parkering ble knyttet opp til et minstekrav for ladeplasser, så hadde det vært litt insentiv for fortsatt tilrettelegging.
+1
I Trondheim sentrum fikk vi 2 flotte stolper med 1stk type og 1stk type 2 på hver stolpe.
Dette kom vel for et par år siden. Den ene stolpen har vært tildekt av en svartsekk i snart ett år.
Den andre fungerer, såvidt, men "pistolen" er knekt og kabler er synlige.
Ladestasjoner med schuko ser ikke ut, kontaktene er gjerne løse, brent og utslitt.
Regner med det er det samme over hele landet.
Sendte mail og klaget inn et ladepunkt pga slitte kontakter (Trondheim kommune), har ikke fått svar engang...

Har ingen problemer med å betale for parkering eller lading (såfremt ladingen det samme som hjemme + et lite påslag), men da må de f...... meg ha ting på stell også!
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Ingeniøren

Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 02. august 2016, klokken 10:01
Sitat fra: zbk på mandag 01. august 2016, klokken 14:10
Skulle ønske elbilbetaling for parkering ble knyttet opp til et minstekrav for ladeplasser, så hadde det vært litt insentiv for fortsatt tilrettelegging.
+1
I Trondheim sentrum fikk vi 2 flotte stolper med 1stk type og 1stk type 2 på hver stolpe.
Dette kom vel for et par år siden. Den ene stolpen har vært tildekt av en svartsekk i snart ett år.
Den andre fungerer, såvidt, men "pistolen" er knekt og kabler er synlige.
Ladestasjoner med schuko ser ikke ut, kontaktene er gjerne løse, brent og utslitt.
Regner med det er det samme over hele landet.
Sendte mail og klaget inn et ladepunkt pga slitte kontakter (Trondheim kommune), har ikke fått svar engang...

Har ingen problemer med å betale for parkering eller lading (såfremt ladingen det samme som hjemme + et lite påslag), men da må de f...... meg ha ting på stell også!

Og om 9-10 år vil de at bilfabrikkene skal de slutte å selge fossilbiler....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Leaf_2014

Hvis man har kjøpt elbil med forventning om at bom og parkering skulle være gratis inn i evigheten så har man hatt skylapper.

For fred i sjelen, trøst dere med at besparelsen i første omgang vil kunne øke da bensin/diesel-relaterte angiver øker enda mer. Men med økende antall vil elbilen med høy sannsynlighet arve mye av avgiftsbelastningen fra teknologien man forlater. Med ladeplassenes økte etableringskostnad og vedlikehold som skissert i poster overfor er det logisk at ladeplasser skal være dyrere å parkere på enn andre plasser, ikke omvendt.
Leaf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA