Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bytte kjørelys på grilling.

Startet av yngtho, fredag 23. september 2016, klokken 14:32

« forrige - neste »

yngtho

Hei . Har Ladeboks levert fra møller da vi kjøpte e-golfen . Er nå på flyttefot og vi skal ha med oss ladeboksen , ønsker da å montere ett stikk på kursen hvor ladeboksen har stått , 
Ifølge Kompis som er elektriker er det eneste lovlige ett såkalt komfyrstikk da kursen er 20 amp  .
Kan dette stemme ? Er jo meningsløst med ett komfyrstikk i garasjen .
EL

elekTrond

Jeg er ikke elektriker men kan du ikke gå for en blå IEC 60309 (35232Kjøkkentema), og heller skrive ned kursen i tavla til 16A? Da er kabel overdimensjonert for sikring og belastning. Og så kan du eventuelt spandere på en 44572 hvis du vil være snill mot nye huseiern.  ;D

Jeg kjøpte et hønngammalt Norgas sveiseapparat med trefaset "komfyrstikk" på. Det skifta jeg til en blå 35234 fra Racetema. I neste mekkegarasje satt det bare et rødt, fem-polet stikk noe alá 35227/35233Hestetema. Det ble fort til byttet til en blå 35237. Men det er nå meg.  ::)
'13 Mjau

SteinarSun

Skal du ha vanlig uttak, må det sikres ned til 16A (bytte sikring).
Hvis det ikke er behov for kontakten, kan kabel avsluttes i tett koblingsboks, så kan ny eier vurdere om de skal ha opp en ladestasjon eller sikre ned til 16A
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Ourasi

Har nylig flyttet selv, og tok med ladeboksen fra møller. Kostet 6000,- for nedmontering, tok med 20amp kursen fra gammelt bosted til nytt, og montering av ladeboks og kurs på nytt bosted. Brukte Elektro4. Når jeg så alt som ble gjort av E4 elektrikeren, så var det verd hver krone.
E-Golf 2016

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

jkirkebo

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 03. august 2016, klokken 15:42
Sett på et blått 32A stikk.

Enig. Det er lovlig, billig, og gunstig for den som eier en Tesla ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA