Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering

Startet av eha, fredag 23. september 2016, klokken 12:20

« forrige - neste »

eha

Sitat fra: Ariel på fredag 09. september 2016, klokken 10:41
Hva med en slik en? http://www.skistart.com/nor/madshus-skibag-15-par.html#product-tabs.
Eller kanskje en slik en: http://www.skistart.com/nor/peltonen-skibag-10-par-med-hjul.html. Så kan du bare rulle den inn. Nesten så jeg bestilte en selv, blir vel rift om disse med alle X'ene som er blitt registrert ;D

Nå handler denne tråden ikke om ski (det finnes andre tråder om dette), men om sikring av generell bagasje i 6-seteren mens baksetene er vippet ned :)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

jlan

Jeg tror det i første omgang må bli en solid kryssfinerplate som fyller hele åpningen og stroppes til seterryggene i rad 2. Kanskje med spalter for ski.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Laaaban

Det tenker jeg også, men kjøpe en bil til en million også være snekker inni bilen. Blir jo ikke vakert akuratt...

jlan

Nei, jeg får se hvor mye jeg gjør ut av det.  Det finnes forskjellige typer plastlister og polstringer for båter som kan legges på (nøkkelord: relingslist, skrogtrekk).

Og så var det kajakken...
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

jlan

#79
Da har jeg fått laget to kryssfiner plater trukket med filt. 97x40 cm og 97x57 cm. Disse kan lagres i trunken bak og plasseres i "lastemodus" og "sovemodus". Det er nok rom for forbedringer men jeg synes det fungerer bra.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

eha

Hmm. Bør ikke noe av poenget med en slik løsning være at én plate støtter seg på begge setene på 2. rad?
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Laaaban

Jeg har valgt et lastenett fra Thule (det største av de to de selger). Det er festet i kroker under 2. seterad og kroker bakerst med justerbart tau. Håper det er sterkt nok... Da kan jeg også bruke det med skibagg mellom setene. Har bestilt og kan legge ut bilder av lastnett med skibagg når jeg får det.

jlan

#82
SitatHmm. Bør ikke noe av poenget med en slik løsning være at én plate støtter seg på begge setene på 2. rad?

Jo jeg vurderer å koble de sammen. Det er mye lettere å lagre de i to deler + at den smaleste passer mellom setene.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

eha

Sitat fra: jlan på torsdag 13. oktober 2016, klokken 10:15
"Hmm. Bør ikke noe av poenget med en slik løsning være at én plate støtter seg på begge setene på 2. rad?"

Jo jeg vurderer å koble de sammen. Det er mye lettere å lagre de i to deler + at den smaleste passer mellom setene.

Enig i det. Hvis det finnes en måte å koble dem raskt sammen (og plukke dem raskt fra hverandre) på uten å ødelegge for styrken, bare :)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

nie

Sitat fra: Laaaban på torsdag 13. oktober 2016, klokken 09:53
Jeg har valgt et lastenett fra Thule (det største av de to de selger). Det er festet i kroker under 2. seterad og kroker bakerst med justerbart tau. Håper det er sterkt nok... Da kan jeg også bruke det med skibagg mellom setene. Har bestilt og kan legge ut bilder av lastnett med skibagg når jeg får det.
Takker for bilder og håper løsningen funker og er TRYGG.

Klarer likevel ikke å fri meg fra tanken på at denne bilen aldri burde sluppet ut av fabrikken uten en ferdig løsning for sikring av bagasje. At folk skal måtte mekke forskjellige 3.partsløsninger for å unngå at barna blir most av bagasje ved en kollisjon er ...... ikke bra.

Go-carter

#85
Hva med en løsning som plasseres mellom setene på 2. rad? Vil jo bli vesentlig mindre. Evt. variasjoner i plassering av sete kan tas opp i fleksibel innfesting/materiale.

EDIT: Enda "bedre", hva med en stang på tvers av bagasjerommet som kan festes i eksisterende fester til rollo(?) ved hver C-stolpe, og så feste en liten plate på denne som så sperrer av mellom setene? Mulighetene er mange :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jlan


SitatKlarer likevel ikke å fri meg fra tanken på at denne bilen aldri burde sluppet ut av fabrikken uten en ferdig løsning for sikring av bagasje.
Enig i det, men vi får gjøre det beste ut av det. Jeg har i tillegg til disse platene skaffet meg en utvendig sykkel og ski holder som er nevnt i en annen tråd. Den kan også ta en bagasjekasse. Men da blir jo doningen nesten 6m lang.

Her er en ny konfigurasjon for moderate bagasjevekter,  med kun den største platen  og Biltema lettvektssjakkler. De har 4 tonns bruddstyrke, men jeg synes festeringene på bakseteryggene virker litt svake, de er vel bare beregnet på barneseter.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Ellemelle

Dette begynner å ligne på noe når man først skal spikke egne løsninger. Ville kanskje ha laget den enten litt lavere eller laget en forsenkning i midten slik at jeg ser bakover i speilet.

Er festene så viktige da, det er vel først og fremst "plate mot bakseterygg" som lager sikringen her?

jlan

#88
Jeg ser nesten like godt (eller like dårlig) i speilet, mister bare det som er under spoileren.

Ja den støtter mot setene oppe,  men henger i ringene nede slik det er nå. Som vist tidligere kan en også ha en høyere plate som går lenger ned og inn mot setene. Egentlig burde det vært nok fester slik at setene kunne beveges fritt. Det er flere  gjengede boltehull M10 under innerdørken (for det 7. setet?) som kan brukes.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

petersv

Kom på en brilliant idé, hva om man har noe mellom setene som er ca samme høyde som de to på sidene, festet på en pidestall i gulvet, med myke puter og man i tillegg kan sitte på? Ingen som har tenkt på dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA