Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Connecteddrive update UPD05074.bin

Startet av Mippen, torsdag 22. september 2016, klokken 16:44

« forrige - neste »

oled

Jeg kjører med Tesla på handlesenteret. Det er fordi jeg trenger plassen til alle varene og folk. Hadde jeg hatt en liten elbil måtte jeg hatt to små elbiler for å få plass til folk og pø.

Kanutten

Sitat fra: oled på onsdag 10. august 2016, klokken 16:37
Jeg kjører med Tesla på handlesenteret. Det er fordi jeg trenger plassen til alle varene og folk. Hadde jeg hatt en liten elbil måtte jeg hatt to små elbiler for å få plass til folk og pø.

Hæ?
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

cra

Sitat fra: Philip Marlowe på onsdag 10. august 2016, klokken 15:58
La Teslaen stå hjemme og ta trikken til kjøpesenteret.

Trikken? Hva slags elbil er det? Eller er det et kallenavn på sykkel? ;) 

Her går det knapt nok busser. Ikke har vi noe kjøpesenter heller, med mindre vi reiser over fjorden til Ålesund/Moa.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Philip Marlowe

Trikk er en offentlig elektrisk buss på skinner  ;) Jeg satte dette bare litt på spissen for jeg fikk inntrykk av at noen her inn mente at det ville være mer miljøvennlig å ha en liten elbil i tillegg til en stor og at den lille elbilen kunne brukes til småkjøring. Jeg mener at hvis man klarer seg med kun en bil så er det det beste og da må parkeringsplassene være lange og brede nok til de store elbilene.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

elektrolux

Så når jeg har en Saxo, en P106, en Think Classic, En C1 EV'ie, En El Berlingo og en e-Up elbil registrert er det virkelig ille?

Det blir 6 biler, så kanskje 5 Tesla S hadde vært mer miljøvennlig?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

AppleKnocker

Det mest bærekraftige caset er om folk flest slutter å få barn. Da trenger vi mindre biler og kan ta trikken på kjøpesenteret for å handle kattesand.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Philip Marlowe

Sitat fra: elektrolux på torsdag 11. august 2016, klokken 19:49
Så når jeg har en Saxo, en P106, en Think Classic, En C1 EV'ie, En El Berlingo og en e-Up elbil registrert er det virkelig ille?

Det blir 6 biler, så kanskje 5 Tesla S hadde vært mer miljøvennlig?

På sikt kan du jo selge disse 6 bilene til fossilbilister og erstatte dem med en Tesla X pluss en elsykkel.  ;)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

elektrolux

Gjerne det, men blir veldig slitsomt med en så stor bil her hvor jeg bor.

Knapt nok plass i gata, og i garasjen kan en bare drømme om å få plass til en Tesla
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

KjellG

Ved Strømmen storsenter, Skedsmo, blir en bøtlagt om bilen er for lang på vanlig parkeringsplass. Kanskje det ikke er mulig å parkere der med en Tesla i det hele tatt?

elektrolux

Det er ikke alle plassene vi får plass til bobilen vår heller, og det selv om ytre mål er mindre enn Tesla S 8)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Philip Marlowe

Sitat fra: KjellG på lørdag 13. august 2016, klokken 11:05
Ved Strømmen storsenter, Skedsmo, blir en bøtlagt om bilen er for lang på vanlig parkeringsplass. Kanskje det ikke er mulig å parkere der med en Tesla i det hele tatt?

Tesla S kan bruke en vanlig p-plass. Ikke opplevd problemer med plassene på Strømmen Storsenter.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

KjellG

Strømmen storsenter bøtelegger dersom bilen er "utenfor oppmerket felt". Det gjelder også om bilen er for lang. Omtalt i Romerikes blad mai 2016.

Ved henvendelse er de uvillig til å oppgi hvor lang bil en kan medbringe. Det kan mao bli bomtur. Om Tesla, 5m, er lenger enn oppmerket felt på SS vites ikke. En VW transporter med plan er i alle fall 30 cm for lang om de samme reglene gjelder på Råde stasjon.

Moralen er kort og godt: sjekk lengden på "oppmerket felt" også.

AppleKnocker

Hvis noen har fått "bot" (tilleggsavgift) for å stå med hjulene innenfor boksen, og kun overheng på bilen stikkende ut, så tar jeg saken gratis og garanterer at tilleggsavgiften frafalles.

Snakker om svindlere.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA