Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware v8.0

Startet av Bjoris, torsdag 22. september 2016, klokken 16:22

« forrige - neste »

Bjoris

Er det levert noen uten skinn av model X, klarte ikke å finne bilder av delskinn annet enn i konfiguratoren...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

satheesh.net

De fleste bilene som er levert i Norge og Europa er Founder- og/eller Signaturbiler. Det vil si at samtlige får "full pakke". Med tanke på interiør er det derfor ikke mange som går får delskinn når prisen for originalskinn er det samme.

Men det kommer nok mer av dette fremover antar jeg. Spesielt med tanke på X60D der pris er i fokus. Så vi får bare vente å se. ;)

Kiefer

Vi har fået vores leveret uden skin (læder) med standardsæderne og er godt tilfredse.

Vores oplevelse af nu 2 x Model S med børnestole har været at læderes (skin) ikke er af en særlig god kvalitet hos Tesla og stolene ødelægger sæderne.

Derfor valgte vi standard sæder på vores Model X, som er beregnet som kone(barnebil). Det valg ville vi berstemt ikke gøre om, efter nu også at have set andre danske Model X med fuldpakker.

Jeg vil næsten tro vores er den eneste af de 31 styk leverede i Danmark uden læder :-)

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

Bjoris

#4
Dette syns jeg så veldig bra ut, Tesla selgeren bekreftet også at tekstil/skinn kombo på S holdt seg bedre enn skinn, det visste vi jo.... Jeg går for tekstil denne gangen, denne bilen specer jeg til slik jeg vil ha den selv og ikke hva som er "lurt":)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Rico

Jeg har også gått for delskinn/tekstil. Hadde next-gen med skinn i model S, og bare et lite sandkorn (og de kommer) under barnesete (selv med setebeskyttelse) lagde striper og merker i de setene. Ble litt håpløst når jeg følte jeg måtte behandle setene ukentlig med Swissvax.

Øyvind.h

Ser veldig bra ut de delskinn-setene i X-en! Om de ser så bra ut i praksis blir det delskinn på meg om det blir X.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

fonberg

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 29. juli 2016, klokken 19:23
Ser veldig bra ut de delskinn-setene i X-en! Om de ser så bra ut i praksis blir det delskinn på meg om det blir X.

Prøvekjørte X i dag, og må si det var en meget god bil å kjøre. Men jeg heller mot å beholde S pr. i dag. Skulle jeg ombestemme meg og gå for X så blir det garantert med delskinn, men et minus er at delskinnseter ikke får perforering/lufting slik skinnsetene gjør om man velger interiørpakke.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

petersv

Hvor prøvekjørte du? Har de den inne nå for vanlig prøvekjøring?

eha

Jeg prøvekjørte Model X på Thune/Skøyen i dag. Kan ikke bookes online; du må ringe dem. Tror bare de har denne ene bilen. Uansett, den vi kjørte var en grå P90D m/Ludi, 22", 6-seter, hifi, svart skinn, premium, luft. Vi fikk bare kjøre en halvtime, så det ble 15 min hver på kona og meg. Hadde med baby i eget barnesete :)

Bilen har forresten perforerte seter på ALLE setene. I Norge får man perforering kun på forsetene (antar derfor at dette var en amerikansk bil).

Anyways - når vi bestiller blir det høyst sannsynlig med delskinn og uten premium. Skinn + premium koster hele 60K! Delskinn uten perforering er nok dessuten mindre klamt enn skinn uten disse luftehullene. Setene ser jo ellers identiske ut. Har ikke sett delskinn in real life, men antar de er kjempebra! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

eha

Denne kjørte vi:




Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

petersv


Øyvind.h

#12
Tror ikke den grå der hadde perforerte i rad 3? Men den hadde det i rad 1 og 2. Prøvesatt i den i går for å se om det negative inntrykket fra Alna i mars hang ved. Det endret seg noe, men følte at rad 2 burde hatt sidestøtte i setene når de står for seg selv som i 6-seteren. Jeg fikk tilbud om prøvekjøring, men hadde ikke tid.

Det vil antakelig faktisk oppleves bedre med delskinn da det er mer friksjon mot stoff.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

nagela

Sitat fra: eha på lørdag 30. juli 2016, klokken 00:38
Jeg prøvekjørte Model X på Thune/Skøyen i dag.

Bilen har forresten perforerte seter på ALLE setene. I Norge får man perforering kun på forsetene (antar derfor at dette var en amerikansk bil).

Bilen på Skøyen er en "Norsk" bil, bestilt normalt og levert sist mandag.
Bestiller man premium pakke får man perforert skinn både på første og andre seterad ( ikke sikker ang. tredje )
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

eha

#14
Sitat fra: nagela på lørdag 30. juli 2016, klokken 08:37
Sitat fra: eha på lørdag 30. juli 2016, klokken 00:38
Jeg prøvekjørte Model X på Thune/Skøyen i dag.

Bilen har forresten perforerte seter på ALLE setene. I Norge får man perforering kun på forsetene (antar derfor at dette var en amerikansk bil).

Bilen på Skøyen er en "Norsk" bil, bestilt normalt og levert sist mandag.
Bestiller man premium pakke får man perforert skinn både på første og andre seterad ( ikke sikker ang. tredje )

Alle tre radene var perforert på den bilen. Selgeren sa at kun frontsetene vil være perforert for "oss andre". Dette stemmer også med informasjonen i konfiguratoren.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA