Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rust på taket

Startet av phnuxen, torsdag 22. september 2016, klokken 10:06

« forrige - neste »

ali_ben

Sitat fra: motgang på tirsdag 16. august 2016, klokken 11:23
Ja, har prøvd i alskens nettlesere med samme resultat. Har også samme problem som ali_ben, at jeg i desperasjon markerte «avvikende fakturaadresse». Disse feltene kan jeg oppdatere fint, men hovedadressen får jeg ikke lagret. Jeg får heller ikke fjernet avvikende fakturaadresse på noen måte. Uansett hva jeg prøver å legge inn, og uansett hvordan jeg formulerer det (tar bort æ/ø/å og punktum) får jeg «Inngitt data er ufullstendig eller ugyldig. Vennligst sjekk din innskriving.»

Det virker som om noe er galt med brukeren min som forhindrer oppdateringen.

he he - vi har akkurat samme problem. 100% identisk. Jeg har også sendt mail, men uten å få svar. De er tydeligvis fornøyd ja ... Når jeg skriver min adresse helt korrekt så responderer også siden med den veldig forklarende feilmeldingen «Inngitt data er ufullstendig eller ugyldig. Vennligst sjekk din innskriving.»
BMW i3 levert 2. mai 2014

ali_ben

Nå har jeg opprettet en helt ny profil hos ConnectedDrive og da fikk jeg lagt inn adressen i riktig felt uten feilmelding. Nå skal jeg bare koble bilen fra den gamle profilen og inn i den nye så får vi se om jeg kan bestille. Skal se på det i kveld og gir beskjed om resultatet...

ali_ben

Det funket å registrere en helt ny konto og flytte over bilen til denne. Da fikk jeg korrekte felter i registreringsvinduet for personlige opplysninger, og fikk også kjøpt tjenester uten problem. Min konto er gammel, fra april 2014 og jeg tipper at det er de med gamle kontoer som får problemer. Alltid problemer å migrere gamle data over i nye databaser.... Eller whatever. Funker nå hvertfall  :)

Sungrazer

Men er det noen med eldre biler som får kjøpt kartoppdatering? Min er fra april 2015, og jeg har ikke dette i valg av tjenester jeg kan kjøpe. Er det noen nyere enn april 2015 som får kjøpt kartoppdatering?
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

motgang

Takk ali_ben, mulig jeg prøver det. Min konto ble imidlertid opprettet lille julaften i fjor, så det er nok i alle fall ikke bare gamle kontoer. Noen andre ulemper du støtte på med ny konto annet enn å måtte bruke ny epostadresse?

TM

Sitat fra: Sungrazer på onsdag 17. august 2016, klokken 23:03
Men er det noen med eldre biler som får kjøpt kartoppdatering? Min er fra april 2015, og jeg har ikke dette i valg av tjenester jeg kan kjøpe. Er det noen nyere enn april 2015 som får kjøpt kartoppdatering?
Tror ikke kartoppgradering er en tjeneste som de foreløpig tilbyr på connected drive. For biler fra juli 2015 ligger det inne som kjøpt tjeneste i 3 år, så det er merkelig at ikke tidligere biler i det minste får tilbud om kjøp. Jeg ville ringt kundeservice hos BMW Norge og spurt om dette. Da får du i det minste et offisielt svar. Har selv god erfaring med å bruke denne tjenesten.

brukeri3

Produsert 30. nov 2015. Står i CD at vi har USB Map til 31.01.2019. Finner ikke link i CD for kartoppdatering. Den var der før CD facelift

Fant kartoppdatering under "Styring". Nederst/høyre. Her er det oppgitt: Road Map EUROPE Next 2016-2 (mener å ha sett at det er kommet et nyere)
i3/mineral grey/loft

ali_ben

Sitat fra: motgang på torsdag 18. august 2016, klokken 19:19
Takk ali_ben, mulig jeg prøver det. Min konto ble imidlertid opprettet lille julaften i fjor, så det er nok i alle fall ikke bare gamle kontoer. Noen andre ulemper du støtte på med ny konto annet enn å måtte bruke ny epostadresse?

Nei det var bare ny epost-adresse som måtte legges inn og registrere nye (dvs de samme) dataene for navn, adresse osv. Hele operasjonen tok en halvtime. Det tok litt tid før alle systemene hos BMW hadde synkronisert seg, men når alle mailene hadde kommet fra BMW så funket det.

En liten kuriositet jeg la merke til - feltet for fakturaspråk fikk jeg nå opp og kunne velge norsk. Det var ikke der før jeg laget ny konto. Det er mulig at det var det som blokkerte bestillingen...

motgang

Takk for svar. Heldigvis gjør ikke BMW seg vanskeligere enn at jeg kan bruke samme gmail-adresse, bare med en tag (motgang+bmw@gmail.com) til den nye kontoen, så slipper jeg å opprette ny adresse bare for dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA