Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rust på taket

Startet av phnuxen, torsdag 22. september 2016, klokken 10:06

« forrige - neste »

phnuxen

Fikk et nytt valg i menyen idag (eller ila. ferien), tilgang til "Connected Drive Store"..  forsøkte klikke men fikk bare internal error, please try again later. Noen andre som har forsøkt og kommet inn? (har vanlig norsk konto)

LMOR

ftp://
Sitat fra: phnuxen på torsdag 28. juli 2016, klokken 08:44
Fikk et nytt valg i menyen idag (eller ila. ferien), tilgang til "Connected Drive Store"..  forsøkte klikke men fikk bare internal error, please try again later. Noen andre som har forsøkt og kommet inn? (har vanlig norsk konto)
Har ventet på dette lange, så kanskje noe skjer nå... Var det i bilen eller på web?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

phnuxen

Var i bilen og sjekket igjen nå, menyen ligger der fortsatt med samme feilmelding når jeg klikker.

Vedlagt skjermbilder.

sfinxern

Og da har du smarttelefonen din koblet til via BT? Eller har du integrert internett (3G med eget SIM) i bilen din?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Klykken

Alle i3er har integrert sim og Internett.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Samme funksjon og error på min 2-serie.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Sungrazer

Får samme feil på min i3, men det er gledelig å se at det skjer noe. Krysser fingerene for at de åpner snart. :)
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

sfinxern

Sitat fra: Klykken på torsdag 28. juli 2016, klokken 12:24
Alle i3er har integrert sim og Internett.

Jeg fikk beskjed fra forhandler om å ikke bestille med integrert internett fordi det kun var 3G og at jeg hadde mye raskere med å koble opp smarttelefonen..

Når de solgte FC, så var det altså uten internett og alarm. Med mindre kunden ønsket det.
Har jeg gått glipp av noe her?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

LMOR

Du er koblet til internett uansett, "Internett" opsjonen er å kunne surfe på nettet, det fungerte dårlig, så jeg kommer ikke til å fornye det. Var egentlig ikke hastigheten som var problemet, men mange sider fungerte ikke, gikk i memory overflow osv.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

tito

Sungrazer

Sjekket i morges. Åpen nå. Får kjøpt de vanlige tjenestene. :)
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

JorgenM

Er det noe interessant bortsett fra at man har oversikt over hvilke tjenester som er aktive?
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

motgang

Nærmer seg, men er ikke helt i mål. Jeg bestilte (dum som jeg var, på selgers anbefaling) ikke ConnectedDrive, men fikk i dag dette opp i Store (til NOK 3 000) Jeg fikk logget inn, men kjøpet ble avslått fordi jeg ikke hadde registrert betalingsinformasjon, og heller ikke bostedsadresse(?) Ingenting av dette kan jeg imidlertid legge inn noe sted, verken i bilen eller på nett så vidt jeg kunne finne. Regner med dette kommer etter hvert?

TM

Sitat fra: motgang på onsdag 03. august 2016, klokken 17:50
Nærmer seg, men er ikke helt i mål. Jeg bestilte (dum som jeg var, på selgers anbefaling) ikke ConnectedDrive
Var du ikke egentlig smart ? Selv kjøpte jeg det på en bil jeg hadde, men kan ikke se at jeg hadde noe nytte av det. Så det er vel bedre å betale for det når / hvis man har behov. Om man betaler 800 kr/år eller 1000 kr/år har mindre betydning.

TorS

Ved hjelp av oppskriften her

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,27857.0.html

Fant jeg fram til "fila" offersAndPortfolios, som inneholder samme lista som nå dukker opp i Connected Drive Store i bilen med samsvarende priser og hvilke tjenester jeg har i dag. Men det var et veldig interessant tillegg:

"storeOffer" : [ {
      "offerCode" : "NO_BM_00_FullMapUpdFSC024",
      "price" : 900.0,
      "priceType" : "GROSS",
      "currency" : "NOK",
      "formattedPriceAndCurrency" : "kr 900,00",
      "contractPeriod" : 24,
      "masterOfferCode" : "Base_FullMapUpdate",
      "type" : "OFF",
      "termsAndConditions" : false,
      "contractPeriodUnit" : "MONTHS",
      "visible" : true,
      "freeTrial" : false
    } ]

Jeg håper det betyr at vi kan få tilgang på 2 år med kartoppdateringer for kr. 900,- !?

De som har aktivert utenlands konto, for å få tilgang på Connected Drive Store tidligere. Kommer Store opp i Connected Drive grensesnittet på web? Jeg ser ikke for meg at dette er mulig å bestille i bilen siden vi sikkert må laste ned til USB for overføring.
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA