Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rust på taket

Startet av phnuxen, torsdag 22. september 2016, klokken 10:06

« forrige - neste »

Sungrazer

Merkelig. Jeg har ikke kjøp av kartoppgradering som opsjon engang. Håper det kommer om litt.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

TorS

Sitat fra: Sungrazer på fredag 05. august 2016, klokken 23:53
Merkelig. Jeg har ikke kjøp av kartoppgradering som opsjon engang. Håper det kommer om litt.
Jeg har spurt om dette på Facebook på BMW Norge, men ikke fått svar. Det står at de normalt svarer etter 2 timer. Jeg har også tatt kontakt med forhandler, men de hadde fått veldig lite informasjon fra BMW Norge. De sendte forespørselen min videre dit og ville svare meg så snart de viste noe mer.

Dersom alle som ønsker dette tar kontakt med egen forhandler og gir beskjed om at dette er noe som de kunne tenke seg å kjøpe så skjer det muligens noe.
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

Sungrazer

Godt poeng - jeg skyter en mail med det samme.
2015 BMW i3 - (solgt)

TM

Jeg er veldig imponert over i3 94Ah, men ikke så imponert over bmw-connecteddrive.no og i-remote app. Får stadig feilmeldinger om at web-siden ikke finnes. Bilen rapporterer også feilaktig at den er "låst opp. Kartet som viser bilens lokasjon antyder at den nå står i Nederland (selv om posisjon er aktivert). Jeg startet klimatisering manuelt for å teste, og hadde en slags naiv tro på at jeg da fikk opp status om at klimatisering pågikk og mulighet for å avslutte. Men nei da....men å aktivere bilhornet via Internett kan den. Verden har tydeligvis ikke gått framover for BMW siden sist jeg testet denne appen  :(
Trøsten er at de ikke er alene om å lage dårlig programvare. Og det viktigste er tross alt at de lager en god bil  :)

Siste: Ser ut som om det var "litt" riktig at dørene var ulåst. Bilens instrument viste at det er problemer med en dør. Kan tyde på at sensoren på en bakdør ikke er helt å stole på. Men dørene var låst, så det var likevel falsk alarm fra connected drive.

Klykken

Bakdørene må "smelles" igjen, ja. Ellers får du feilmelding.

Appen er OK, men ikke noe mer. Aner ikke om bilen jobber med klimarisering, om dørene ble låst når du sender låsekommando osv. Kan heller ikke lukke vinduene.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

TM

Sitat fra: Klykken på lørdag 06. august 2016, klokken 16:18
Bakdørene må "smelles" igjen, ja. Ellers får du feilmelding.
Har aldri likt å smelle igen dører, men dette må jeg altså venne meg til nå  ;)

TM

Nå ser det ut som om programvaren har "gått" seg til  :)

Sungrazer

Skal ikke være nødvendig å "smelle" igjen dørene, men du skal høre den tilfredstillende lyden av en tight dør som går i lås. I motsetning til frontdørene som høres ut som om de kommer fra en asiatisk blikkboks. Skuffet over lyden fra frontdørene, men det har vel med å gjøre at det ikke er en ramme rundt døra.
2015 BMW i3 - (solgt)

Zuexi

For en som ikke har vært borti dette før - Hva kan man bruke Connected Drive Store til?

JorgenM

BMW har vel en egen avdeling som kun jobber med lyden av dørene når de lukkes, men i3 har trolig ikke vært del av det opplegget.
Selv lukker jeg bakdørene ganske forsiktig og de går alltid i lås.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

TM

Sitat fra: JorgenM på søndag 07. august 2016, klokken 11:09
BMW har vel en egen avdeling som kun jobber med lyden av dørene når de lukkes, men i3 har trolig ikke vært del av det opplegget.
Selv lukker jeg bakdørene ganske forsiktig og de går alltid i lås.
Synes vel egentlig det er helt grei lyd i dørene. 1-serien jeg har låter iallefall mye verre  :)

TM

Denne meldingen får jeg litt for ofte  >:(

Sungrazer

Sitat fra: Zuexi på søndag 07. august 2016, klokken 03:00
For en som ikke har vært borti dette før - Hva kan man bruke Connected Drive Store til?

Kjøpe nye tjenester / videreføring av tjenester som har utløpt. Som f.eks. fjernstyring, trafikkinformasjon, online tjenester etc. Noen mer nyttig enn andre.
2015 BMW i3 - (solgt)

Sungrazer

Sitat fra: TM på søndag 07. august 2016, klokken 14:58
Denne meldingen får jeg litt for ofte  >:(

Den har jeg aldri opplevd å få. Prøvde du nettopp? Jeg er inne nå uten problemer.
2015 BMW i3 - (solgt)

TM

Ja, jeg kommer inn. Men de har endret noe så den husker ikke lenger mine påloggingsdetaljer. Forsøkte akkurat å sende "Låsing av dører". Da komme feimeldingen opp igjen, men den utfører tilsynelatende kommandoen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA