Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rust på taket

Startet av phnuxen, torsdag 22. september 2016, klokken 10:06

« forrige - neste »

LMOR

Ja, du kan bestille på web-sidene. Der kommer det også opp betalingskort osv.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

motgang

Se her ja, denne har dukket opp i løpet av ettermiddagen:

motgang

Så nære! Får lagt inn betalingsmiddel, men får "Inngitt data er ufullstendig eller ugyldig. Vennligst sjekk din innskriving" uansett hvilken adresse jeg prøver. Regner med det ordner seg det og.

TorS

Nå fikk jeg bestilt RTTI, en måneds test til kr. 9,-. Men kartoppdatering dukker dessverre ikke opp for min (gamle) bil. Mulig denne kun er som forlengelse for de som allerede har tjenesten.
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

TM

Connected Drive Services ser ut til fungere også for min "gamle" 2016 1-serie uten connected drive services.

1) Det står at jeg har betalt kartoppdatering til 10-2018  :)
2) Connected Drive services kan nå bestilles for 3000 kr (900 kr billigere enn ved kjøp sammen med ny bil !

Fikk lagt inn kredittkort-opplysninger, men har ikke forsøkt å bestille (ser fortsatt ikke at nytteverdien forsvarer prisen). Men andre kan jo vurdere det annerledes, så da er det fint at connected drive services kan bestilles i ettertid (og tilmredusert pris). For i3 blir forholdet annerledes, da tjenester kjøpt i ettertid får tillagt mva.

pberg

Ser at jeg heller ikke får tilgjengelig kartoppdatering med min fra mars '14.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

turfsurf

Hm,

hvis jeg prøver å registrere bilen på Norsk connected drive store, får jeg beskjed om at jeg kan miste tjenester kjøpt på tysk store. Hm, det skulle jo liksom følge bilen. Tror jeg må ta en prat med BMW.

--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

TM

Sitat fra: pberg på fredag 05. august 2016, klokken 08:02
Ser at jeg heller ikke får tilgjengelig kartoppdatering med min fra mars '14.
Jeg tror dette med 3 års kartoppdatering har kommet fra 2016 modell. Det som overrasket meg positivt var at 3 års oppdatering også gjelder for Navi Business.

motgang

Dette er ustabile greier. Logget på igjen nå, og bilen er borte. Loggen er full av feil. Håper at dette er på grunn av vedlikehold på tjenesten, og ikke at jeg har herpa profilen min ...

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

motgang

Nei har du sett, bilen er borte i iRemote-appen også. Lite imponert over BMW sine dataprodukter.

edit: Jeg må le:

Beckern

Samme skjedde meg. Bilen er borte.
Sendt spørsmål til info@bmw.no om hva jeg skal foreta meg.

motgang

Nå er bilen tilbake, både på web og i app. Regner med dette er BMW som roter og fikser i systemet.

i05L0

Denne tjenesten fungerer utmerket for meg. Registrerte nå i ettermiddag all info via nettsiden, mottok kontrollkode via bilen og i løpet av ett minutt hadde jeg full profil med alle tjenester tilgjengelig: Status (lading, rekkevidde, servicebehov, meldinger) Styring (låse opp etc.), GPS-sporing av bilen, Effektivitet (mine kjøredata sammenlignet med øvrige i3) etc. Den fungerer som IOS app, i nettleser og for øvrig helt perfekt i Windows 10 telefon via Edge
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah, Capparisweiss

i05L0

Sitat fra: TM på fredag 05. august 2016, klokken 08:33
[Jeg tror dette med 3 års kartoppdatering har kommet fra 2016 modell. Det som overrasket meg positivt var at 3 års oppdatering også gjelder for Navi Business.

Det kan stemme. Min bil er registrert 30.12.15 og jeg har kartoppdatering på Navi Business til 31.12.18
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah, Capparisweiss

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA