Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Varme - c-zero ??

Startet av Jimpec, onsdag 21. september 2016, klokken 23:03

« forrige - neste »

Jimpec

Ønsker å lufte om flere har samme problem som meg..

Min P85D fra mars ´15 har blitt helt håpløs å kjøre mellom 53 og 63 km/t. Jeg opplever at den "fusker, lugger, hopper" bortover veien. Litt vanskelig å beskrive dette nøyaktig, men for de som har kjørt bil en stund er det nesten som fukt i fordelerlokket.
Kjennes ut som ovale hjul nesten - noe som ikke er tilfelle.

Det finurlige er; når bilen settes i N (i fart) forsvinner det helt med en gang..

Har selvfølgelig tatt dette opp med Tesla. Men de påstår at dette har med dekk/felg å gjøre, at dette er en sportsbil og at jeg har ekstremt brede bakdekk (285 bredde). Kjører på uoriginale 21" fra Niche.
Jeg har den stive versjonen av P85D (før april ´15), derfor humper den litt mer enn de nyere gjør. Men det er helt ok.

Noen?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Muffinman

Hiv på vinterhjulene eller andre 19" og spør Tesla igjen. Kan bli matt over alt de får seg til å si. Lite sannsynlig at det er hjulrelatert når det forsvinner i "N". Vet ikke hvor du holder til, men om du er i nærheten av Nordmøre har jeg et ekstra sett 19" du kan låne om du trenger.

Cookie Monster

Høres ut som bare tull ja. Har også P85D med de stivere demperne og 21" med 285 dekk bak. Har ikke noe antyding til det du beskriver.

Kanskje det er feil i kommunikasjonen mellom for og bak drive unit som gjør at de ikke går helt likt. Da blir det nok fort mye lugging og hopping :P
2015 P85D

Jimpec

Ja - jeg får nesten bare hive på vinterhjulene og besøke dem igjen. Har originale 19" med piggfri dekk så det er ikke noe problem (annet enn at det kjennes veldig tungt å bytte til vinterdekk i juli.. og så tilbake igjen ;-) )

Uansett; hadde håpet noen hadde lignende erfaringer med sine biler. Jeg hadde nemlig antydning til det samme på min gamle P85+.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Lynet

Prøv å slå av og på range mode for å se om det blir endringer. Den bruker bare frontmotor i range mode.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Jimpec

#5
Merker forskjell mellom range mode av og på faktisk. Da blir det litt mindre "hopping". (Merker ingen forskjell mellom sport og insane).
Kanskje det kommer fra nettopp frontmotoren..
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

jazzwheel

Høres veldig likt ut som det jeg opplever på min P85, samme erfaring med å sette den i N. Tesla sa bare at jeg hadde uoriginale hjul og at jeg også mistet garantien i forbindelse med den saken.... Har aldri tatt meg bryet med å kjøre innom med originale vinterhjul, unngår 5x km/t hvis jeg kan

Jimpec

Jeg tror det er en issue med den store motoren, og at dette treffer akkurat i ett område på turtallet på motoren.
At garantien ryker på grunn av uoriginale hjul kan de ikke påberope, jeg har faktisk skriftlig oppfordring fra okbtober 2013 om å kjøpe uoriginale hjul da de ikke klarte å skaffe originale..

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

jay

Jeg har nøyaktig samme problem med min S85 fra juni 2014. Det er veldig irriterende, og det blir ikke bedre i kombinasjon med et sirkelsag- og klunkeorkester uten like.

Problemet ble diskutert for en god stund tilbake i en annen tråd tror jeg, men jeg er usikker på om noen har funnet årsaken. Jeg mener å huske at noen konkluderte med at det kun forekommer i en begrenset periode etter at bilen har stått stille en stund, og at det derfor skyldes midlertidig deformasjon av dekkene grunnet bilens tyngde. Jeg er ikke helt enig, men siden jeg kjører mest korte turer husker jeg aldri å følge med på om det fortsatt er sånn etter en lengre tur.

Jeg tok det opp ved forrige service, men de klarte ikke å gjenskape problemet og trodde jeg mente "ristingen" som kan oppstå ved fullt pådrag.

Jeg opplever problemet med originale 21".

Jimpec

Jeg hadde også 21" originale på min P85+ med samme case.

Dersom det hadde vært deformering av dekkene skulle det ikke blitt helt borte når bilen settes i N.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

jazzwheel

Jeg skal teste med og uten range mode i morgen, det var interessant at du merket forskjell!

Saberhagen

Jeg har AKKURAT samme problem på min P85 fra des 2013!!

Trodde det var mine dekk først, men med en gang jeg kom over ca 63-64 km/t så ble luggingen borte. Jeg har originale 21" med originale dekk!

Kan ikke være at bilen har stått stille, da jeg kjører bilen min hver dag over lengre strekk...

Jimpec

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

plvr

Har samme problem, pussig lugging i 50-60 km/t. Ikke spesielt sjenerende, men definitivt tilstede. Merker forøvrig også som andre noe lignende (men ikke helt likt) også i høyere hastighet når bilen har stått i ro.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Saberhagen

Sitat fra: Jimpec på onsdag 27. juli 2016, klokken 19:52
Har du snakket med Tesla om dette Saberhagen?

Ikke enda. Driver og samler opp ting som jeg skal ta opp med dem.

Riper på førerglass forårsaket av dørhåndtak
Dørhåndtak motor på høyre side lager kraftige ulyder
Lugging
Interiørbelysning på førerdøren fungerer ikke.

Skal ta med dette til dem ila neste uke tenker jeg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA