Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtiglading - bare rot i praksis???

Startet av Myrvang, onsdag 21. september 2016, klokken 21:58

« forrige - neste »

Myrvang

Noen som har prøvd takboks på Leaf? Skal på ferie, og vil gjerne bruke Leafen, men uten takboks får jeg ikke med alt utstyr til unga, vogn, telt og alt det andre...

Så de hadde kampanje på Mekonomen nå. https://www.mekonomen.no/bil/tilbehor/takbokser/takbokser-fra-thule/touring-700-takboks-430-l-pa282918no

Sent fra min E5823 via Tapatalk

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Smiling when sailing

Har hatt den samme takboksen på leaf i nesten 4 år. Den funker fint så lenge du ikke kjører fortere en 80. Medd full lastet bil og 3 barn kan jeg kjøre omtrent 130 km med omtrent 10% igjen i batteriet. Kjører man fortere så synker rekkeviden betydelig.
Blå Leaf, Tromsø

Myrvang

Hvilke fester bruker du da? Eller er det med skiboksen?
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

eliten

Thule har laget takstativ til Leaf, og fåes kjøpt på de fleste bilrekvesitabutikker.

Trekkoppbil

Thule har 1633 som brukes sammen med 754 for å feste rør.
Så må man velge hva slags rør man vil skaffe seg.

Aerobars liker jeg godt. Det kan se ut som at Thule ikke selger det lengre, men man finner det i utenlandske butikker.

Wingbars som Thule selger skal gi 55% mindre luftmotstand enn aerobars. Med wingbars festes utstyr som sykkelstativ nede i et T-spor.  Man må gjerne kjøpe t-kroker for å få festa utstyret, og det er et studium å finne ut av hvilke dimmensjoner t-sporet har på wingbaren din, og hva slags kroker man skal kjøpe for å få festa forskjellige holdere og bokser, og man må finne ut hvor man får kjøpt det. Når man skal sette på bokser og andre holdere på røra, må man klippe til gummilista som ligger oppe på røra. Min erfaring er at man ofte må sidejustere og flytte det man har på taket. Om man har en bagasjeboks og 2 sykkelholdere på taket, må man gjerne justere plasseringa sideveis flere ganger for å få unngå at utstyr krasjer med hverandre, og det skal bli plass til å åpne lokket på boksen etc. Og man skal gjerne ta av og på ulike sesongutstyr som skiholdere og kajakkholder, så man må klippe til gummilista så den kan bli svært fragmenert. Og når den skal klippes til, må man demontere mye rart man har på taket først.

RunnerM5

Denne fantastiske  lille bilen slutter ikke å overraske :)
Fant denne tråden nå da jeg også sitter og vurderer takstativ så vi får med oss skiene på vinteren på Leafen.

Har wingbar edge på Teslaen og den fungerer veldig bra og er enkel å montere. Sånn som løsningen er på montering av takstativ på leaf så vil jeg anbefale å kjøpe klar folietape på Biltema som du har under festene, så slipper du at takstativet riper opp/gnisser lakken på taket det festet sitter.





2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA