Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtiglading - bare rot i praksis???

Startet av ElMariachi, onsdag 21. september 2016, klokken 21:29

« forrige - neste »

ElMariachi

Hei,

Har tenkt å lease en Leaf hvis vi fortsatt liker den etter prøvekjøring. Har tenkt å ha den som primærbil og heller leie bil de få gangen vi skal virkelig langt.

Har fått pris lokalt fra Ålgårds Auto på ny 2016 Tekna med alt av utstyr(leasing) men så kom jeg over denne annonsen på finn: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=79406381 Som ligger kraftig under i pris.

Snakket med en hyggelig kar som forklarte at dette var bruktimport fra Tyskland og at de benyttet seg av en høyere restverdi enn merkeforhandlerene, derfor de kunne tilby dette til såpass mye lavere pris.

Disse bilene er jo kjørt veldig lite (denne bare 2000km), så jeg tenker at hvis noen vil ta nybilkostnaden for meg slik at jeg kan få meg en så godt som ny bil til lavere pris så er det helt greit for meg? I tillegg syntes jeg at den lokale forhandleren hadde en heftig avskrivning av verdi, hele 200.000 på 3 år! Hvilket betyr en restverdi på 85.000 etter 3 år på en bil med så å si ALT av ekstrautstyr.

Så lenge man snakker om en 30kwh Tekna med det meste av utstyr er det noen forskjell på disse kontra det jeg får i Norge? Tviler litt på det. Men så er jeg ingen ekspert og derfor jeg spør her. Noen formeninger om hvorfor  dette evt ikke er et godt kjøp/leie?

Sirup

Leasing av elbil er vel egentlig lite gunstig siden de har momsfritak.

Det vil vel i de aller fleste tilfeller være bedre å ta et billån og kjøpe elbil, og heller selge den etter tre år, og på den måten ha bilen like lenge som om den hadde vært leaset.
VW e-Golf
Tesla Model X75

ElMariachi

Til og med hvis jeg ikke kan ta billånet inn i huslånet, har lite eller ingen egenkapital og dermed må kjøpe bilen med et billån med høye renter?

tutti

Med 48 mnd. leieperiode og 60 k km inkl. så ser det ut som du betaler i underkant av 3 kr. km. for bilen. Pris pr. km ser ut til å variere i forhold til innskuddet. Så kommer forsikring, service, slitasje i tillegg.

Goggen123

Hei ElMariachi - hva endte du opp med? Var alt inkludert i den oppgitte leasingprisen på Finn?
Jeg har tittet på de samme bilene på Finn.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA