Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Leafy, tirsdag 20. september 2016, klokken 23:45

« forrige - neste »

Tromic

Jeg beklager hvis dette diskuteres i en annen tråd, men er det noen av dere som har fått bil som vet hva maks-trykk på kula står oppført som?

Jeg vurderer å skaffe meg en slik "cargo-Box" men ble veldig i stuss på hvor stor jeg kan velge.
http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=44101738 (noe sånt, ikke nødvendigvis  denne typen)
Drammen.
Mitsubishi i-Miev 2011 - går som en klokke fortsatt
Tesla Model S 2013 - bruktkjøpt 2015. Fantastisk! Solgt.
Tesla Model X60D bestilt 24/9-2016

codewhip

De som er registrert er oppført med 90kg "maksvekt på tilhengerkobling".

Se en tilfeldig valgt en her: EK10606 hos Vegvesenet

Haukeberg

Sitat fra: fonberg på torsdag 01. september 2016, klokken 11:07
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 01. september 2016, klokken 08:17

Når det er sagt – på de bildene av Model X jeg har sett med hengerfeste montert er det såpass lite synlig at jeg antakelig bare ville kjørt med det fastmontert istedenfor å ta av og på.

Til de som vet: Kan man kjøre med kroken på uten at X er i tow mode? Tow mode deaktiverer jo AP, så hvis montert krok = ingen AP.

Har montert hengerfestet og kjører med det på permanent. Autopiloten fungerer helt fint.

Nasatech

Sitat fra: Håvard Siegel Haukeberg på fredag 23. september 2016, klokken 18:35
Sitat fra: fonberg på torsdag 01. september 2016, klokken 11:07
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 01. september 2016, klokken 08:17

Når det er sagt – på de bildene av Model X jeg har sett med hengerfeste montert er det såpass lite synlig at jeg antakelig bare ville kjørt med det fastmontert istedenfor å ta av og på.

Til de som vet: Kan man kjøre med kroken på uten at X er i tow mode? Tow mode deaktiverer jo AP, så hvis montert krok = ingen AP.

Har montert hengerfestet og kjører med det på permanent. Autopiloten fungerer helt fint.

Den aktiveres kun når du kobler i kabelen til lys osv. Eller hvis du aktiverer manuelt.

Postman pat

Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

howcome

Sitat fra: Haukeberg på fredag 23. september 2016, klokken 18:35
Har montert hengerfestet og kjører med det på permanent.

Jeg tenker gjøre det samme. Men når man tar bort plastdekselet for å kunne sette inn kroken ser man noen kabler og slikt. Jeg er usikker på hvor mye saltslaps disse tåler. Noen som har funnet en smart måte å beskytte dem? Kanskje ved å lage et hull i plastdekselet der kroken går gjennom?
Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016

Rico

Vil bare tipse de av dere som ønsker å kjøre med avtagbart hengerfeste permanent på (så fremt ikke dere ønsker at det ikke lenger skal være avtagbart) om at det til slutt vil sette seg fullstendig fast pga rust og irr og låsemekanismen blir ødelagt.

turfsurf

Spørsmål til dere som kjører med hengerfeste permanent, er det kun latskap, eller er det for kontinuerlig behov?

Selv synes jeg det er gørrstygt (i tillegg til å øke risikoen for skade på andres biler), og har på tidligere biler alltid felt inn / tatt av hengerfeste med en gang etter bruk. Det er jo vanligvis en ett minutts jobb.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Bjoris

Det vanker vel bot også om en kjører med avtagbart hengerfeste uten henger?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

kaiat

Det blir bot bare hvis hengerfestet er montert slik at det skjuler skiltet. Ikke noe problem på TMX altså, men for eksempel Suzuki Grand Vitara har skiltet montert så lavt at det blir stående bak hengerfestet.

Epleskreller

Håper de redesigner hengerfesteluka før min bil blir produsert.. Syns den var klønete å åpne og vanskelig å komme til for renhold etc.

Dere som tar det mye av og på, har dere egnet verktøy liggende i bilen til de pluggene?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Svein R. Aarvik

Hengerfesteløsningen på TMX er ikke i tråd med de avanserte løsningene i resten av bilen. Det er vanskelig å få av dekselet og krype under for å få på plass kroken. Mange andre bilmerker (f. Eks VW) hvor hengerfestet tas ut og inn meget enkelt uten å måtte krype under bilen og bruke et skrujern for å få løsnet deksel-pluggene. Skuffende løsning!
Tesla X P90DL. Levert 9. august 2016.
TOCN signaturmedlem

Nasatech

Sitat fra: bjoris på onsdag 28. september 2016, klokken 09:07
Det vanker vel bot også om en kjører med avtagbart hengerfeste uten henger?

Det har jeg aldri hørt om? Gjør det det?

Men har hørt at biler som ikke er laget for permanent hengerfeste ikke bør kjøre med det på i tilfelle kollisjon. Da kommer sammenstøtet på ett punkt og det kan være mye verre for både folk og bil.

Nasatech

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 28. september 2016, klokken 16:35
Håper de redesigner hengerfesteluka før min bil blir produsert.. Syns den var klønete å åpne og vanskelig å komme til for renhold etc.

Dere som tar det mye av og på, har dere egnet verktøy liggende i bilen til de pluggene?

Bruker husnøkkelen. Går greit. Har brukt den hver uke siden jeg fikk bilen.

krl

Husnøkkel? Det har vi ikke brukt på snart ti år. Og den nye generasjonen "smartlock" fra Yale har ikke en gang mulighet for nøkkel...

Dekkspaker til sykkel fungerer kanskje, og er muligens mer skånsomme enn skrujern?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA