Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Leafy, tirsdag 20. september 2016, klokken 23:45

« forrige - neste »

Øggen

Sitat fra: Go-carter på onsdag 31. august 2016, klokken 21:59
Noen som kan tenke seg noen spesiell grunn til at de ikke har valgt å gå for et elektrisk utfellbart hengerfeste? Skuffet meg litt å se samme løsning som de fleste middelklassebiler hadde på slutten av 90-tallet.

He sagt og nevnt det samme tidligere. Ingen respons her for alt skal vere Tesla positivt. Snakka med en i dag som egentlig va bestemt på å bytte ut cayenna, og kjøpe X. Men da han fann ut at det va manuell krok, mista han litt lysta........
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

satheesh.net

Sitat fra: Nasatech på onsdag 31. august 2016, klokken 22:07
Noen som kan tenke seg noen spesiell grunn til at de ikke har valgt å gå for et elektrisk utfellbart hengerfeste? Skuffet meg litt å se samme løsning som de fleste middelklassebiler hadde på slutten av 90-tallet.

Enig her! Dette er en dårlig løsning. Også "pakken" den kom i. Lå bare løst i en plastpose :(

Sitat fra: Øggen på onsdag 31. august 2016, klokken 22:14

He sagt og nevnt det samme tidligere. Ingen respons her for alt skal vere Tesla positivt. Snakka med en i dag som egentlig va bestemt på å bytte ut cayenna, og kjøpe X. Men da han fann ut at det va manuell krok, mista han litt lysta........

Det er nettopp dette som overrasker meg så fælt med Tesla. De lager verdens beste bil (på mange måter), så feiler de så utrolig på slike elementære ting som dette. Falconwing doors er prioritert, men ikke elektrisk hengerfeste. Jaja... ;D

SigX

Ja, det er et par ting som skuffer meg, og det er mangel på elektrisk operert hengerfeste, elektrisk operert tredje seterad og soft-close av frunk. Utrolig at de ikke kan få på plass så elementære ting når de, som Satheesh nevner, klarer lage falcon wing doors og automatiske dører.

Øyvind.h

Har tenkt litt på dette. Hadde den typen løsning på en Golf fra starten av 2000-tallet. Styrete jallamekk å ta av/på, rustet fast osv.

På Passaten fra 2011 trykket jeg bare på en knapp i bagasjen, så svingte festet ut selv. Man måtte riktignok trekke det siste centimeterne på plass, så det var ikke 100% automatisert, men Men likte den løsningen mye bedre enn Golfen.

Når det er sagt – på de bildene av Model X jeg har sett med hengerfeste montert er det såpass lite synlig at jeg antakelig bare ville kjørt med det fastmontert istedenfor å ta av og på.

Er det kanskje ikke vanlig med elektrisk hengerfeste i USA? Kun her i Europa?
Alternativt - er det ikke vanlig med elektrisk hengerfeste på SUV``er? På Passaten var hengerfestet gjemt under bilen. På X må det kanskje en elektrisk luke til i tillegg pga bilens høyde. Mulig det blir litt for komplisert?

Snakka med en i dag som egentlig va bestemt på å bytte ut cayenna, og kjøpe X. Men da han fann ut at det va manuell krok, mista han litt lysta........
Vel - om han dropper kjøp av Model X på grunn av manuelt hengerfeste må det være ekstremt hyppig bruk av hengerfeste kombinert med hengerfeste-fobi. Alternativt er dømmekraften skral. Man dropper ikke X på grunn av manuelt hengerfeste dersom resten av bilen faller i smak. Høres ut som en unnskyldning.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øggen

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 01. september 2016, klokken 08:17

Snakka med en i dag som egentlig va bestemt på å bytte ut cayenna, og kjøpe X. Men da han fann ut at det va manuell krok, mista han litt lysta........
Vel - om han dropper kjøp av Model X på grunn av manuelt hengerfeste må det være ekstremt hyppig bruk av hengerfeste kombinert med hengerfeste-fobi. Alternativt er dømmekraften skral. Man dropper ikke X på grunn av manuelt hengerfeste dersom resten av bilen faller i smak. Høres ut som en unnskyldning.

Om du tenke summen av kompromiss du må ta, altså mangler som X he i forhold til Cayenne, så gjer naturligvis kvar enkelt ekstra mangel det vanskligere å rettferdigjere et bytte. For den som enda måtte tvile, det e litt forskjell på dei to bilane, og da ser ej sett vekk ifra drivlinje og 4 hjul.
Faktisk heilt enig, en bil i den prisklassen( model X), mangla en god del utstyr i forhold til andre.

Så trur ikkje det e unnskyldning akkurat, men heldigvis e vi menneske forskjellig.....
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

fonberg

Når det er sagt – på de bildene av Model X jeg har sett med hengerfeste montert er det såpass lite synlig at jeg antakelig bare ville kjørt med det fastmontert istedenfor å ta av og på.

Til de som vet: Kan man kjøre med kroken på uten at X er i tow mode? Tow mode deaktiverer jo AP, så hvis montert krok = ingen AP.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

ChrML

Tipper elektrisk hengerfeste var en prioriteringsak. Antagelig stått på ønskelisten, men med såpass mange utsettelser er nok noe blitt nedprioritert.

Hele bilen er designet rundt FWD så det skal mer til å plutselig gå tilbake på det.

Epleskreller

Noen med erfaringer mtp vask av området rundt hengerfeste -feste? Litt klønete å komme til under der..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Nasatech

Sitat fra: fonberg på torsdag 01. september 2016, klokken 11:07

Til de som vet: Kan man kjøre med kroken på uten at X er i tow mode? Tow mode deaktiverer jo AP, så hvis montert krok = ingen AP.

Ja. Man kan kjøre med kroken uten tow mode. Kan til og med kjøre med henger uten tow mode :) Har glemt å skru på et par ganger og da et alt aktivert.

Go-carter

Sitat fra: Nasatech på lørdag 03. september 2016, klokken 14:23
Sitat fra: fonberg på torsdag 01. september 2016, klokken 11:07

Ja. Man kan kjøre med kroken uten tow mode. Kan til og med kjøre med henger uten tow mode :) Har glemt å skru på et par ganger og da et alt aktivert.

Bra å høre. Hadde vært behagelig å kjøre med AP med henger, så lenge man bruker hodet.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

TpGn

Noe nytt om mulighetene for å få økt hengervekten med 22" felg?
Sig. X P90DL - Signaturmedlem TOCN

Nasatech

Min bil ble lever med 22" og jeg fikk 2250 med bremser og 750 uten.

Mr.TMX

Bil levert med 22".
Hengervekt ble korrigert automatisk etter et par uker (på nettet). Skal sjekke hva som står i vognkortet senere i dag. Må trolig bestille nytt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nasatech

Mr.TMX

Står 1587kg i vognkortet. Venter litt til og ser om det blir sendt automatisk.

Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA