Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor kjøper man LiFePo4 batterier?

Startet av eledille, onsdag 27. oktober 2010, klokken 15:40

« forrige - neste »

eledille

Noen som ikke har fått med seg denne? Kommer høsten 2012. Toppfart 135 km/t, rekkevidde 160km, støtter 400V, 63A via Mennekes-plugg og går visstnok 0-100 på 8,1 sekund! Det siste er jeg litt skeptisk til, men det hadde absolutt vært gøy. Pris i UK skal være 14000 pund.

http://www.autoevolution.com/news/2010-paris-auto-show-renault-zoe-preview-24931.html
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

elektrolux

Meget spennende.

Da har vi 2 år å spare opp til de 130000 kr den skal koste. :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

eledille

Ja, hvis prisen blir 130k så tror jeg nesten jeg skal kjøpe splitter ny bil for første gang i mitt liv :)

Jeg synes den er skikkelig stilig, den er "future proof" med trefase-lading, og i tillegg går den som ei kule!
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

jkirkebo

Sitat fra: eledille på torsdag 07. oktober 2010, klokken 14:48
Ja, hvis prisen blir 130k så tror jeg nesten jeg skal kjøpe splitter ny bil for første gang i mitt liv :)

Jeg synes den er skikkelig stilig, den er "future proof" med trefase-lading, og i tillegg går den som ei kule!

Men så skal de jo ha en tusenlapp eller deromkring pr. mnd. i batterileie også. Slike løsninger er helt uaktuelle for min del ihvertfall, jeg vil eie og ikke leie.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

eledille

#4
Hæ?! Det ante jeg ikke. Brrr. Det måtte jo være noe, når prisen var så lav.

Går det an å kjøpe batteriet, eller insisterer de på kun leie?
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Cobos

Man får vel nesten håpe at Renault kan regne og se at det å spare all MVA er gunstig for kundene deres. Virker rart hvis de ikke tillater salg av batteriet også hvis man insisterer.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Hans Håvard Kvisle

Det kan lønne seg å følge med på Norstarts hjemmeside  ;)
http://elbil.no/elbiler/192-hva-na-renault

I intervjuet med Renaults norske direktør framkommer det at Renault har tatt opp igjen diskusjonen om batteriene bare kan leies eller også skal kunne kjøpes. Det er uavklart.

Sjøl må jeg si at jeg har litt sympati også for leieordningen. Den fungerer da som en slags forsikringsordning fordi det i batteripoolen er beregnet at vi alle er med på å betale litt ekstra for å dekke opp kostnadene for dem som er uheldige med batteripakka si. Tror ihvertfall det er hensikten. Så kan vi gjerne fortsette å diskutere om det er lurt eller ei. Ikke er jeg sikker.
St.Hanshaugen

elektrolux

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på fredag 08. oktober 2010, klokken 17:13
Sjøl må jeg si at jeg har litt sympati også for leieordningen. Den fungerer da som en slags forsikringsordning fordi det i batteripoolen er beregnet at vi alle er med på å betale litt ekstra for å dekke opp kostnadene for dem som er uheldige med batteripakka si.

I teorien høres dette greit ut.

Problemet er bare alt det fører med seg av papirarbeid og personell, som påfører ekstra kostnader. Det blir omtrent som å kreve inn veimidler via bompenger framfor gjennom høyere drivstoffpris. Svært lite av kosten kommer brukerene til gode.

Blir leieordningen en opsjon framfor en betingelse for kjøp er det greit for dem som ønsker en slik ordning. Selv kjøper jeg ikke utgifter. Da er det bedre å betale mer mens en har penger, eller rett og slett spare opp til en er der.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

eledille

#8
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på fredag 08. oktober 2010, klokken 17:13
Det kan lønne seg å følge med på Norstarts hjemmeside  ;)
http://elbil.no/elbiler/192-hva-na-renault

Å håh, tar'u den, din... din... velorienterte Norstart-styreleder!!

Takk for link :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Hans Håvard Kvisle

Prøver så godt jeg kan å henge med i svingene.
Ooops, her kom det akkurat et intervju med samme Melbostad i Renault Norge:
http://www.dn.no/dntv/nyheter/article1993663.ece
Mye filming av Zoe som er blitt litt kjedeligere fra første konsept til nær-produksjon-versjon.

Interessant er også at Bernt Jessen, tidl adm.dir i Mitsubishi, nå har fått en ny stilling som elbilsjef i norske Motorgruppen. Dette selskapet kan da styre distribusjonen av i-MiEV, Renaults modeller og Chevrolet Volt. Blir han Norges elbilkonge?
St.Hanshaugen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA