Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rett bruks henger på X

Startet av kjetil.west, tirsdag 20. september 2016, klokken 12:16

« forrige - neste »

E_S

Sitat fra: knut3448 på fredag 09. juni 2017, klokken 14:11

Men skal ikke denne garantien man kan kjøpe gjelde etter at fabrikkgarantien er gått ut da? Ettersom fabrikkgarantien er 5 år så har man vel ikke noe reklamasjonsrett lenger heller?

Etter min mening er dette et tilbud som kun vil være av interesse for de som eier en bil hvor garantien etter hvert vil gå ut fordi bilen blir 5 år slik at både garanti og reklamasjonsrett går ut samtidig. For de som har en bil som er under 5 år, men gått over 100000 km vil den lovfestede reklamasjonsretten (som er lovfestet, ja) dekke stort sett akkurat det samme som garantien (som er noe produsenten gir) gjør.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

morpheos

Dere som har biler som har gått > 100k - hvor mye feil opplever dere? Priser på bytte av deler / rep. av feil? Har en TMX i bestilling (men kan avbestille uten å miste depositum enda) - en av grunnene er utløpende garanti på TMS'en (men ikke reklamasjon). Nå er det ikke eneste årsak til bytte - men det er et argument - jeg var dog ikke klar over at man kan kjøpe ekstra 60k km for 27'.

P85D

Sitat fra: E_S på fredag 09. juni 2017, klokken 16:02
Sitat fra: knut3448 på fredag 09. juni 2017, klokken 14:11

Men skal ikke denne garantien man kan kjøpe gjelde etter at fabrikkgarantien er gått ut da? Ettersom fabrikkgarantien er 5 år så har man vel ikke noe reklamasjonsrett lenger heller?

Etter min mening er dette et tilbud som kun vil være av interesse for de som eier en bil hvor garantien etter hvert vil gå ut fordi bilen blir 5 år slik at både garanti og reklamasjonsrett går ut samtidig. For de som har en bil som er under 5 år, men gått over 100000 km vil den lovfestede reklamasjonsretten (som er lovfestet, ja) dekke stort sett akkurat det samme som garantien (som er noe produsenten gir) gjør.

Stemmer det? Jeg håper det, kan dette bekreftes? Har vurdert salg da bilen nærmer seg 80.000 km etter 2 år, men vil jo egentlig ikke selge
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA