Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rett bruks henger på X

Startet av kjetil.west, tirsdag 20. september 2016, klokken 12:16

« forrige - neste »

Kilroy

De bytter bare LED lista og er ikke ut med bakruten lengre, så den har blitt mindre omfattende en tidligere.


Sitat fra: BMW850 på fredag 03. februar 2017, klokken 19:01
Sitat fra: TeslaTerje på fredag 18. november 2016, klokken 10:55
Ny list med ryggelys pga dugg
Bremseskjold og nye bremseskiver for nordiske forhold (Service bulletins)
Sjekk om den lille skjermen er byttet  (over rattet)       (Service bulletins)
Sjekk av ulyd i motor
knekkelyd ved fullt rattutslag
sjekk at alle lysdioder i bremselys i bakrute virker
Ny type pakning på soltaket

Etter snart tre år har 3 dioder i bremselyset på bakruta avgått med døden. Noen som vet om de bytter hele LED-lista, og om den eventuelt er forbedret? Kjipt om det kun varer ett par år, særlig når hele bakruta må ut :o

Så de bytter pakning på takluka til en forbedret utgave?
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

o.b.lix

Sitat fra: Kilroy på mandag 06. februar 2017, klokken 10:14
De bytter bare LED lista og er ikke ut med bakruten lengre, så den har blitt mindre omfattende en tidligere.

Må jo ta ut ruta for å bytte LED-list?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Kilroy

Mulig jeg har misforstått litt da ja, det tok så kort tid når det ble gjort hos meg at jeg trodde ikke de hadde rukket det. Vet også tidligere at enkelte har fått byttet selve bakruten, så derav resonnementet :)

Sitat fra: o.b.lix på mandag 06. februar 2017, klokken 14:19
Sitat fra: Kilroy på mandag 06. februar 2017, klokken 10:14
De bytter bare LED lista og er ikke ut med bakruten lengre, så den har blitt mindre omfattende en tidligere.

Må jo ta ut ruta for å bytte LED-list?
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Amoss

Sitat fra: o.b.lix på mandag 06. februar 2017, klokken 14:19
Må jo ta ut ruta for å bytte LED-list?

Er det mulig de har redesignet denne delen på nyere biler?  Etter at de innså det idiotiske med å måtte ta ut ruta når noen LED pærer har gått? Evnt. at de skifter til den nye LED lista når de likevel skal bytte list på en eldre bil?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

lunitiks

På samme måte som GPS-antennen, ligger LED-lista i en "grop"/fordypning øverst i selve kroppen (aluminiumen) av bakluka.



Glasset legges over.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

BMW850

Sitat fra: Kilroy på mandag 06. februar 2017, klokken 15:14
Mulig jeg har misforstått litt da ja, det tok så kort tid når det ble gjort hos meg at jeg trodde ikke de hadde rukket det. Vet også tidligere at enkelte har fått byttet selve bakruten, så derav resonnementet :)

Sitat fra: o.b.lix på mandag 06. februar 2017, klokken 14:19
Sitat fra: Kilroy på mandag 06. februar 2017, klokken 10:14
De bytter bare LED lista og er ikke ut med bakruten lengre, så den har blitt mindre omfattende en tidligere.

Må jo ta ut ruta for å bytte LED-list?

Litt teit å konkludere og informere her om at de nå ikke lenger trenger å demontere bakruta for bytte av bremselys når det kun er noe du antar og tror  :o Men men, ikke noe big deal...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

kjetil.west

Da var bilen passert 96 000 km.
Var innom NAF idag, på en garantiutløpstest.
INGEN anmerkninger!! Vel, unntatt en kommentar på at bakdøren hadde fått en omlakkering, etter en parkeringsskade.

De kunne fortelle at de hadde hatt inne noen stykker og ikke funnet noe.

Lover bra for tiden fremover, uten garanti!

Kilroy

Sitat fra: BMW850 på mandag 06. februar 2017, klokken 17:36
Sitat fra: Kilroy på mandag 06. februar 2017, klokken 15:14
Mulig jeg har misforstått litt da ja, det tok så kort tid når det ble gjort hos meg at jeg trodde ikke de hadde rukket det. Vet også tidligere at enkelte har fått byttet selve bakruten, så derav resonnementet :)

Sitat fra: o.b.lix på mandag 06. februar 2017, klokken 14:19
Sitat fra: Kilroy på mandag 06. februar 2017, klokken 10:14
De bytter bare LED lista og er ikke ut med bakruten lengre, så den har blitt mindre omfattende en tidligere.

Må jo ta ut ruta for å bytte LED-list?

Litt teit å konkludere og informere her om at de nå ikke lenger trenger å demontere bakruta for bytte av bremselys når det kun er noe du antar og tror  :o Men men, ikke noe big deal...

Ja, må si meg enig her, ikke meningen å gi feil info  :-[  Jeg la nok for mye i det at Tesla sa at de hadde forbedret reparasjonen for dette.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

JorgenM

Jeg ser Tesla snart vil tilby utvidet service-avtale, ref. brevet som endel eiere har mottatt:

"- Tesla er glade for å kunne annonsere nye utvidede serviceavtaler. Disse planene er designet for å optimalisere Teslas ytelse og pålitelighet, slik at du kan tenke på andre ting. I løpet av de neste tre månedene vil disse planene bli tilgjengelige i Europa.
Teslas utvidede serviceavtaler
Utvidede serviceavtaler gir Model S- og Model X-eiere dekning for reparasjon eller utskiftning av de fleste deler hvis dette er grunnet produksjonsfeil i materialer eller utførelse. Nye utvidede serviceavtaler inkluderer nå Teslas høyt rangerte veihjelp. Den gir eiere ekstra trygghet dersom noe skulle inntreffe på veien – døgnet rundt, 7 dager i uken. Du kan kjøpe en utvidet serviceavtale opptil 30 dager eller 1 600 km (avhengig av hva som inntreffer først) etter at din begrensede nybilgaranti utløper. Utvidede serviceavtaler kan også overføres til påfølgende eiere.
Detaljer om alle valgmuligheter, priser, vilkår og betingelser, og regional tilgjengelighet vil komme de neste månedene.
Vennlig hilsen
Tesla-teamet"


Når går begrenset nybilgaranti ut? 80k?
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)


BMW850

Dette kan jo i første omgang høres MEGET interessant ut :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Ellemelle

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 07. februar 2017, klokken 11:42
for reparasjon eller utskiftning av de fleste deler hvis dette er grunnet produksjonsfeil i materialer eller utførelse.
[..]
Når går begrenset nybilgaranti ut? 80k?
Hvis de kun dekker produksjonsfeil, så har man 5 års reklamasjonsrett uansett. Dette tilbudet vil derfor kun være interessant for de som kjører i 5 år uten å passere 100k km.

BMW850

Sånn jeg leser det vil de dekke deler som feiler utover 5 år og da vil det i tilfelle være en kjempedeal såfremt prisen på forsikringen ikke er for høy. Det er jo kostnadene etter at den generelle garantien har gått ut jeg har bekymret meg litt for.

"Reparasjon eller utskiftning av de fleste deler hvis dette er grunnet produksjonsfeil i materialer eller utførelse."
--- etter at din begrensede nybilgaranti utløper.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 07. februar 2017, klokken 14:55
Sånn jeg leser det vil de dekke deler som feiler utover 5 år og da vil det i tilfelle være en kjempedeal såfremt prisen på forsikringen ikke er for høy. Det er jo kostnadene etter at den generelle garantien har gått ut jeg har bekymret meg litt for.

"Reparasjon eller utskiftning av de fleste deler hvis dette er grunnet produksjonsfeil i materialer eller utførelse."
--- etter at din begrensede nybilgaranti utløper.
Men så lurer jeg jo på hva de legger i "grunnet produksjonsfeil"....håper de kommer med en utfyllende / uttømmende liste med ting som dekkes og ting som ikke dekkes. Er det en produksjonsfeil når bremselyset mister 3 dioder etter 7 år? Eller er det forventet levetid? Hva med dørhåndtak osv osv....
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

AppleKnocker

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 07. februar 2017, klokken 13:45
Sitat fra: JorgenM på tirsdag 07. februar 2017, klokken 11:42
for reparasjon eller utskiftning av de fleste deler hvis dette er grunnet produksjonsfeil i materialer eller utførelse.
[..]
Når går begrenset nybilgaranti ut? 80k?
Hvis de kun dekker produksjonsfeil, så har man 5 års reklamasjonsrett uansett. Dette tilbudet vil derfor kun være interessant for de som kjører i 5 år uten å passere 100k km.
Har utvidet serviceavtale også en begrensning på 100k?
Eller hvorfor mener du tilbudet ikke er interessant kun for de som kjører under 100k?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA