Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tekniske ting vi lurer på

Startet av Kristian O, tirsdag 20. september 2016, klokken 09:29

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Kristian O på lørdag 23. juli 2016, klokken 22:48
E-up: Hadde håpt at denne kunne være ok, men den er rett og slett for liten for meg. Tar oppi taket når eg sitt i framsetet
Sikker på at du hadde jekket setet i bånn da ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Kristian O

Sitat fra: Elmo på tirsdag 26. juli 2016, klokken 22:02
Sitat fra: Kristian O på lørdag 23. juli 2016, klokken 22:48
E-up: Hadde håpt at denne kunne være ok, men den er rett og slett for liten for meg. Tar oppi taket når eg sitt i framsetet
Sikker på at du hadde jekket setet i bånn da ??
Ja, ganske sikker på det ja.
Etter prøvetur med 24 kWh Leaf i dag ser det ut som at den kan ha for knapp rekkevidde. Det betyr at det må bli enten 30 kWh Leaf eller Kia. Alle dei andre alternativa har vel lik eller kortere rekkevidde enn 24 kWh Leaf?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

nr1rayner

Skal være temmelig lik rekkevidde på de ja (i3, 24-Leaf, Golf), men trilling og Up har vel noe kortere.
Med 10 mil daglig har du en kjempeflott sommerbil med de nevnte i parantes.
Men skal du kjøre disse 10 milene om vinteren må du lade under veis.

Har du dog 5 mil hver vei, og lading i begge ender er det ingen problem med noen av de  ;)
Mulig knapt med en trilling og kanskje Up, men nå var vel ingen av de aktuelle for deg heller..

Men, mangler du lading på jobb blir det Soul, 30-Leaf eller å vente til oppgradert i3, 36-Golf, Ampera-e, 40-60(?) Leaf, M3 eller annet kommer..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

kodalse

Du ser det på bildet med elektronisk håndbrekk bak gearspaken.
Når det er sagt er ikke 1. generasjon merkbar dårligere enn 2. generasjon.
I snitt kanksje 10 kilometer effekivt. Men den har merkbart bedre aksellerasjon (290 kontra 250 nm)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Ferry

Sitat fra: Kristian O på tirsdag 26. juli 2016, klokken 22:13
Alle dei andre alternativa har vel lik eller kortere rekkevidde enn 24 kWh Leaf?

Av biler du vil ha, ja. i3 94 Ah har best rekkevidde for øyeblikket, 300 km NEDC. (Den gamle har 190 km.) Svjv kommer de første hit til landet neste uke, men det er nok noe leveringstid. Det er flere her som venter på i3 og/eller er i ferd med å bestille.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA