Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Haavis, fredag 16. september 2016, klokken 22:01

« forrige - neste »

Haavis

Har en kontakt i garasjen med 16A sikring. Jeg lader av og til på denne med den medfølgende laderen, men kun på halv belastning, 8A. Jeg opplever at det går helt fint å lade, men når ladingen er ferdig går sikringen. Har også opplevd at sikringen går uten at bilen lades, men at laderen kun står tilkoblet kontakten. Har avlastning på ladeboksen, så kontakten ikke belastes med ekstra vekt.

Noen som har vært borti lignende?
MB ED "Edition"

elektrolux

Sikker på at det er sikringen, og ikke jordvernet som tripper?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Haavis

Sikringen slår seg ned og jeg må dytte den opp igjen. Slår jordvernet også ut denne eller er det kun den gule knappen?
MB ED "Edition"

Griffel

Sitat fra: Haavis på onsdag 20. juli 2016, klokken 14:18
Slår jordvernet også ut denne
Ja.

Den  gule knappen er en testknapp som du benytter en gang i året for å sjekke om jordfeilvernet virker. Prøv.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

El.Andre

De fleste kombi automatene (sikringer med integrert jord feil værn) merker at jord feil Værnes har løpt ut med gul eller blå merke. Om du vipper sikringen ned får den ikke merke. Men trykker du på den gule knappen får den et merke. Elektrikeren skal også ha satt opp en bruker instruks I skapet. Ev. Ta et bilde av sikringen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA