Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Påkjørt bakfra

Startet av Myrvang, fredag 16. september 2016, klokken 08:52

« forrige - neste »

Myrvang

Da har jeg blitt Leaf-eier. Kjøpte bil i Bergen, så fløy OSL-BGO klokken 9:10 i dag tidlig, landet i Bergen 10:30, buss til Åsane og ble hentet der av selger fra Sandven. Så var det signering av kontrakt, og legge i vei.

Fikk bilen med fult batteri og kjørte til Voss. Ladet der i 16 min. Kjørte til Eidfjord og ladet fra 30-82 %. Kjørte over Hardangervidda med litt rekkeviddeangst. Da jeg kom til Vøringsfossen var jeg nede på langt færre km igjen enn det var til neste lader på Geilo, men kjørte så rolig jeg kunne og håpet jeg ville klare å regenerer nok på vei ned. Måtte bare komme meg opp til toppen. Det gikk fint, og på vei nedover regenererte jeg så mye strøm at da jeg kom til Geilo hadde jeg 44 km igjen, så da dro jeg til Ål og ladet der. Fra 7% til 80% på ca 25 min ga meg 155 km på displayet. Satset på neste lading i Sokna, men dro innom Flå og ladet opp igjen til ca 80% og 149 km, så da tenkte jeg å komme meg til Hønefoss for å lade litt før Sollihøgda. Ved Hønefoss hadde jeg så mye strøm igjen at jeg peisa forbi og satset på å komme meg opp til toppen og regenerere nedover. Kom opp på toppen med 33 km igjen, og da var det 40 km hjem med masse nedover. Trillet for det meste i B nedover og tok det rolig på E18 til Asker før jeg svingte av til de siste 10 km med 50 og 60-soner. Kom hjem med 23 km igjen og LOW BATTERY. 470 km på første tur, ingen grunn til å velge annet enn Leaf mellom vest og øst :)
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Mazzbot

Rekkevidde indikatoren på km  er ikke til å stole på . Uansett flott det gikk bra ☺ og gratulerer med bil
Tesla model 3 reservert 31/3 .

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Myrvang

Hele turen tok ca 9 timer hvorav 90 min lading. Synes det gikk veldig fint. Tisset og spiste mens bilen ladet, så 7,5 timer effektiv kjøring. Ladet foromtrentsamme beløp jeg sparte på Hardangerbrua. Kjørte til Voss og deretter inn på RV7 Hardangervidda for å slippe å lade hos AR i Lærdal. Ladet i Voss, Eidfjord, Ål og Flå.

Sent fra min E5823 via Tapatalk

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Olee

AR er i Aurland. Uansett ikke noen god rute siden neste hurtiglader er i Hemsedal, ca 100 km fra Aurland, og på veien skal du over Hemsedalsfjellet på over 1000 moh.

kristianbergen

turen om geitryggen, fra aurland, kan anbefales. sparer en ladestopp men en må lade hos AR. dette kan være en fordel, siden sjans for ladekø dermed er minimal.
Kjører med ok margin (ca 10%) fra aurland-ål begge veier med 2013-modell.

artig: jeg bruker også å kjøre bergen-røyken
Leaf 2013

Mazzbot

Blir bedre når det kommer hurtiglader på Gudvangen og Borlaug , tror det blir mye trafikk den veien da .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

kristianbergen

Leser jeg deg rett om du brukte totalt 4 ladestopp på turen?
Med 2013 ligger jeg på 5, men, jeg tror ikke nødvendigvis jeg bruker noe særlig mer ladetid enn 90 minutter totalt. jeg noterer og rapporterer ivrig antall minutter brukt på lading når jeg kjører hjemover neste helg
Leaf 2013

Myrvang

Sitat fra: kristianbergen på lørdag 23. juli 2016, klokken 22:32
Leser jeg deg rett om du brukte totalt 4 ladestopp på turen?
Med 2013 ligger jeg på 5, men, jeg tror ikke nødvendigvis jeg bruker noe særlig mer ladetid enn 90 minutter totalt. jeg noterer og rapporterer ivrig antall minutter brukt på lading når jeg kjører hjemover neste helg

Ja, hadde 4 ladestopp. 18 min i Voss, 19 min i Eidfjord, 20 min på Ål og ca 20 min på Flå. Så rundt 80 min totalt da.
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA