Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading av Hyundai Ioniq i carport

Startet av Giovanni, torsdag 15. september 2016, klokken 23:03

« forrige - neste »

Giovanni

Hallo alle sammen!

Mitt første innlegg her inne og min første elbil er klar for utlevering om ikke så alt for lenge.
Jeg var lenge en av mange bensin/diesel bilister som hatet elbiler, syntes de fikk for mange fordeler og skapte bare kvalme som de aller fleste ikke el bilister gjør. Jeg tror det var en del uvitenhet som gjorde at jeg egentlig hatet elbiler.

Men, så flyttet jeg utenfor ringen i Oslo, dyrt var det allerede med en bensinbil og dyrere ble det når man fikk regninger i posten fra Fjellinjen hver mnd. Det bare ballet seg på. Jeg skjønte at dette ikke gikk lengre, bensin var dyrt spesielt når man hadde en bensinsluker som sin nr 1 bil.
Pratet med samboeren om dette, og vi ble enige om å revurdere elbil og evt prøvekjøre noen modeller.

Vi testet alt fra Nissan Leaf til Kia soul. Ingen av dem falt i smak, mye på grunn av rekkevidde men også design som ikke falt helt i smak.

Vi dro dagen etter til tesla alna. Her hadde de en P90D på utstilling, samt noen 90D modeller som demobiler.
Prøvekjøring var bestilt, minstemann var med så vi fikk testet om barnesetet vi hadde passet. Det første som slo meg var plassen, det var mye plass bak i denne bilen. Barnesetet passet, og det var superenkelt å montere barnesetet med isofix. Ungen var kjempefornøyd med plassen, endelig kunne hun strekke ut beina uten problemer.

Samboeren var tydeligvis fornøyd og smilte bredt. «Her var det mye plass» skrøt hun. Jeg klarte ikke å prate, jeg bare smilte fordi bilen var så flott. Har kjørt mye BMW i livet, samt andre merker.. Men Tesla var noe helt annet. Følelsen av å sitte i bilen uten å ha startet kjøreturen var helt magisk. For en bil!
Etter endt prøve kjøring, på alt fra 50 sone til 110, småveier og noe landeveier var vi frelst. Denne bilen skal vi ha!

Jeg veit ikke hvordan det var med dere når dere prøvekjørte denne bilen for første gang, men jeg klarer fortsatt ikke å slutte å smile. Dette var en av de mest behagelige og stillegående bilene jeg noen gang har kjørt! Ikke bare det, men for en akselerasjon!!
Dagen etter ble kontrakten signert på en nesten ny 2016 S 90D med alt av utstyr i perlehvit multi-coat. Bilen har kun 1000km på telleren og vi fikk bilen for ca 60 000 mindre enn en helt ny modell.

Jeg og samboeren har snakket om dette lenge, og vi gleder oss utrolig mye til dagen vi skal hente bilen! Nå er det bare å legge ut bensinbilene til salgs :D
- 2016 Tesla Model S 90D Pearl White Full spec
- 2016 Nissan Leaf Tekna 30kWt Bronze Full spec

thilo

Gratulerer !

Litt mer en 1 år med Tesla her, fortsatt hver gang en glede å sette seg i bilen og kjøre  :) :)
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Øyvind.h

Grattis :) Veldig mange som kjenner seg igjen i beskrivelsen din.
Når jeg prøvekjøre i 2012 hadde jeg gledet meg en stund, så jeg var nok litt forhåndsfrelst. Men fy f*** i h***** det var gøy. 420hk og et vanvittig lydløst skyv. Gledet meg ikke mindre etter den turen...
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

knut.aulie

Gratulerer

Men, lurer litt på det med stillheten. Har ikke kjørt 90D,  men den første P90D som kom til Norge og den hvinte eller hadde en lyd ved aks som ikke var på P85 eller 85........
Eller for den saks skyld Soul, som er veldig stille (men har heller ingen aks å snakke om)........

Giovanni

Sitat fra: thilo på mandag 18. juli 2016, klokken 16:08
Gratulerer !

Litt mer en 1 år med Tesla her, fortsatt hver gang en glede å sette seg i bilen og kjøre  :) :)

Takk takk :) Høres bra ut, klarer ikke å vente mer!

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 18. juli 2016, klokken 16:18
Grattis :) Veldig mange som kjenner seg igjen i beskrivelsen din.
Når jeg prøvekjøre i 2012 hadde jeg gledet meg en stund, så jeg var nok litt forhåndsfrelst. Men fy f*** i h***** det var gøy. 420hk og et vanvittig lydløst skyv. Gledet meg ikke mindre etter den turen...

Takk :) Fantastisk maskin ja, helt utrolig skyv i disse bilene!

Sitat fra: knut.aulie på mandag 18. juli 2016, klokken 16:58
Gratulerer

Men, lurer litt på det med stillheten. Har ikke kjørt 90D,  men den første P90D som kom til Norge og den hvinte eller hadde en lyd ved aks som ikke var på P85 eller 85........
Eller for den saks skyld Soul, som er veldig stille (men har heller ingen aks å snakke om)........

Takker!

Ja det var en meget stille hvining under oppstart / hard akselerasjon men som forsvant så fort man kom seg opp i fart. Var ikke noe slik lyd på de andre elbilene vi testet, men så er S noe helt annet enn soul og leaf.
- 2016 Tesla Model S 90D Pearl White Full spec
- 2016 Nissan Leaf Tekna 30kWt Bronze Full spec

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA