Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Prosjekt: Ombygging av lydanlegget

Startet av Tesla P85D, onsdag 14. september 2016, klokken 00:32

« forrige - neste »

Tesla P85D

Da har jeg dessverre opplevd død bil. Det største problemet med det er at vi har hus med innbygd garasje hvor vi ikke trenger å bevege oss ut for å få tilgang til garasje og bil. Så når fruen dro på jobb i dag tidlig så stengte hun som vanlig garasjeporten automatisk med bilen. Parkerte på jobb med ca 260 km igjen på batteriet og klokken 16.00 i dag viste bilen 0 km. Prøvde å resette bilen uten hjelp, og prøvde å sette bilen på lading og da kom det melding opp om at bilen trenger service. På toppen av det hele så er jeg offshore og får ikke gjort veldig mye... Så et lite tips, har dere garasje med dør rett inn til huset vil jeg anbefale å bestandig ta med nøkkel.
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Tesla P85D

Nå har ladderen stått i bilen i 3 timer og nå viser den 200 km og alt ser ok ut fra appen. Hva kan ha forårsaket dette?
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Utlevering 20.03.2015

Tuxedo

Sitat fra: Tesla P85D på fredag 15. juli 2016, klokken 18:59
Nå har ladderen stått i bilen i 3 timer og nå viser den 200 km og alt ser ok ut fra appen. Hva kan ha forårsaket dette?
Umulig å si, men klart batteriet ikke går fra 260 til 0 på få timer uten at det står i full fyr.  En software glitch, sannsynligvis.  Noen feil av den typen blir ikke bedre med en reset, men kommer seg etter at bilen har fått stått i ro noen timer.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Tesla P85D

Tesla ville fortsatt ha bilen inne til sjekk, så den blir hentet iløpet av helgen.
RN996766
VIN P669XX
Utlevering 20.03.2015

Dag A.

Tilsvarende problem har vært diskutert tidligere her på forumet, hvor en eller annen person opplevde en nærmest umiddelbar utladning av batteriet iløpet av noen få timer mens bilen stod stille.
Prøvde å søke litt men fant ikke igjen tråden.  Muligens noen andre som husker det.

Har også garasje i huset, men husnøkkelen henger (som eneste nøkkel) på Tesla nøkkelen.
Nettopp på bakgrunn av den tidligere omtalte problemet.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

vnm

Kjøp Yale Doorman folkens. Problem solved.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Øyvind.h

Sitat fra: vnm på lørdag 16. juli 2016, klokken 20:22
Veldig enig. Har ikke hatt husnøkkel på et par år. Fysisk nøkkel fremstår nå som gammeldags.

Fysiske nøkler er ikke en Tesla-eier verdig  8)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

krl

Merkelig at flere ikke har kjøpt denne ja... Låsen er vel endelig også FG-godkjent, slik at man ikke risikerer avkorting på forsikringen.

Genialt å gi barn egen brikke, så får man SMS når de kommer hjem. Og når brikken mistes, så kan man enkelt revokere den og legge inn en ny.

Yale Doorman fungerer best sammen med Securitas-alarm og app, men det er mulig å bruke den uten også (enten droppe nett-tilkobling helt, eller vha. en ekstra boks som tilkobles bredbåndet).

... en grei bieffekt er forresten at den ser såpass moderne ut at svigermor ikke tør åpne døra  ;)

sondell

For meg var det bare bunnsystemene som mistet kontakt med batteriinfo. Restartet dette gjennom å trykke veldig mye lenger enn for å restarte skjermene. Men tror det fremdeles var scrollhjulene. Etter dette ökte range stadig. Husker ikke hvor lenge jeg ventet för det var i orden igjen.

kjølholdt

Mitt batteri hikk fra 90 km til tomt på et par timer. Prøvde å lade men fikk da bare opp "charging complete". Batteriet er fortsatt i USA !
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

satheesh.net

Sitat fra: vnm på lørdag 16. juli 2016, klokken 20:22

+1

Har selv dette i huset og det aller viktigste å merke seg er at den brikken passer perfekt inn i gummietuiet til fob'en. Jeg låser derfor opp døren ved å sveipe bilnøkkelen foran leseren. Superpraktisk og litt kult på samme tid. 8) ;)

petersv

Sitat fra: kjølholdt på søndag 17. juli 2016, klokken 09:26
Mitt batteri hikk fra 90 km til tomt på et par timer. Prøvde å lade men fikk da bare opp "charging complete". Batteriet er fortsatt i USA !

En ferie fortjener jo batteriet ;)

Fått indikasjon på hva som er galt?

kjølholdt

Nei ikke fått noe tilbakemelding ennå. Men er vel noen celler som har tatt kvelden . Jeg fikk ikke mer enn 365 typical på batteriet , når jeg fulladet . Nå på lånebatteriet mer normale 386 typical ved fullladet batteri
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Tesla P85D

Bilen ble levert til Tesla i dag, og Tesla har funnet feil på batteriet. Nytt batteri blir installert i morgen. Så det vil jeg si er kjapt og topp levert av Tesla Trheim
RN996766
VIN P669XX
Utlevering 20.03.2015

Øggen

Låner tråden til en Ny Tabbe som ikkje bør gjentas.
Bilen varsla om oppdatering, ej sette et tidspunkt. Glømde heile greia og guttungen ville på McDonald. Satte bilen på lading, og etter 10 min fikk ej melding om at lading var avbrutt. Så no sitt vi her, i en bil som ikke læt seg bevege, tilkobla lading den ikke tar imot, og automaten slepp ikke ladekabelen min fra boksen. 20 min, og still going, paying per minute :o
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA