Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gratis elbilparkering forsvinner - hva gjør elbilforeningen?

Startet av LMOR, tirsdag 13. september 2016, klokken 20:00

« forrige - neste »

ganton

Prøvekjører en ny i3 idag. Fantastisk å starte dagen med 235km rekkevidde :-)
Men synes aksellerasjonen er noe dårligere, mulig det påvirker at den har 20" mens jeg har 19" på min gamle. Merket noe forskjell der?

BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

EinarV

Sitat fra: ganton på torsdag 15. september 2016, klokken 11:11
Prøvekjører en ny i3 idag. Fantastisk å starte dagen med 235km rekkevidde :-)
Men synes aksellerasjonen er noe dårligere, mulig det påvirker at den har 20" mens jeg har 19" på min gamle. Merket noe forskjell der?

Jeg er enig i at den gamle føles sprekere og at den i tillegg retarderer raskere ved regenerering... Mulig det er de ekstra kiloene som merkes?
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

ApeX

Jeg har ikke merket noen forskjell. Verken på akselerasjon eller retardasjon. 
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

thorerik

Hva opplever dere at reel kjørelengde er?
Selv vet jeg med min "gamle" at den går 15 mil før jeg må hurtiglade og da har jeg maks 12 mil før neste hurtiglading.

Hvor langt rekker dere på 100-0% og fra 85-0%?

Sarepta

Jeg har hatt bilen i fem uker og har kjørt 2000 km. Rekkevidde i praksis har vært 21-25 mil uten å lusekjøre. Nesten alltid EcoPro uten pluss. Stort sett veldig gunstige værforhold må sies.

LMOR

Sitat fra: thorerik på fredag 16. september 2016, klokken 09:21
Hva opplever dere at reel kjørelengde er?
Selv vet jeg med min "gamle" at den går 15 mil før jeg må hurtiglade og da har jeg maks 12 mil før neste hurtiglading.
Hvor langt rekker dere på 100-0% og fra 85-0%?
Bilen kjørte Bergen - Haugesund i dag. En tur som ofte lå på kanten av hva den gamle klarte pga mange stopp, ferge, dype tuneller osv. Men den overheaden er lik, så dermed er den praktiske forskjellen mer enn 50%.
Normalt kom jeg frem med 0-2 mil rekkevidde, mens nå stod bilen på 49%.
Ellers har jeg lagt ut tall i tidligere tråder. For meg er den praktiske forskjellen på mer enn 50%, opp til 100% avhengig av hvor jeg kjører.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Amigakongen

Er det meg eller er idrive hjulet blitt større, og knappene flatere?
Når man setter bilen i revers, så går høyre speil nedover. Hakke merket slikt på den gamle.
Radioen slår seg av når man lukker opp døra. Det gjør den ikke på den gamle.
Fant ut at jeg kan se batterinivå i displayet(der hvor man kan velge temp, km, forbruk etc.).

Eller er disse tingene bare å velge i menyer?
2015 BMW I3 - 11800km

john

Sitat fra: Amigakongen på fredag 16. september 2016, klokken 19:39
Når man setter bilen i revers, så går høyre speil nedover. Hakke merket slikt på den gamle.
Fant ut at jeg kan se batterinivå i displayet(der hvor man kan velge temp, km, forbruk etc.).

Eller er disse tingene bare å velge i menyer?
1. Ja, kontrolleren er ny.

klilleng

Sitat fra: Amigakongen på fredag 16. september 2016, klokken 19:39
Min to uker gamle skrur ikke av radio når man åpner døra. Som sikkert er praktisk hvis man bare skal slippe av noen som sitter i baksetet og ellers ikke kommer seg ut.  ::) Men stort sett er det bare irriterende. Burde vært mulig å velge uten å manuelt modde software.

JorgenM

Punkt 4 om %-visning av batterikapasitet kom i en sw-update for mange mange måneder siden :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Amigakongen

Ok, har ikke hatt bilen hos BMW siden jeg fikk den i fjor. :D
Regner med man får oppdatert sw ved service?

Sitat fra: JorgenM på fredag 16. september 2016, klokken 20:37
Punkt 4 om %-visning av batterikapasitet kom i en sw-update for mange mange måneder siden :)
2015 BMW I3 - 11800km

JorgenM

Ja, 2000,- må du ut med, med mindre noe ved servicen krever oppdatering slik som bytte av motorfestebolt som jeg tror byttes på alle i3. Fikk min bolt byttet og SW gratis oppdatert på 2års-service.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på fredag 16. september 2016, klokken 20:46
Ja, 2000,- må du ut med, med mindre noe ved servicen krever oppdatering slik som bytte av motorfestebolt som jeg tror byttes på alle i3. Fikk min bolt byttet og SW gratis oppdatert på 2års-service.

Har de satt pris på SW oppgradering nå, trodde det var en del av servicen ved service ? 2000 for et par kosmetiske ting er dyrt - det dropper jeg i fall....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

MrBeery

Tar seg betalt for softwareoppgradering?! At det er mulig å være så bakvendt/gnien. Tesla er virkelig et friskt pust og en velsignelse for modernisering av en inngrodd bransje.

Zuexi

Sitat fra: MrBeery på lørdag 17. september 2016, klokken 08:38
Tar seg betalt for softwareoppgradering?! At det er mulig å være så bakvendt/gnien. Tesla er virkelig et friskt pust og en velsignelse for modernisering av en inngrodd bransje.
Enig. Helt spinnvillt at de tar seg betalt for det. Burde vært endel av vanlig service at de oppgraderer når bilen er inne.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA