Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gratis elbilparkering forsvinner - hva gjør elbilforeningen?

Startet av LMOR, tirsdag 13. september 2016, klokken 20:00

« forrige - neste »

TM

Sitat fra: pberg på søndag 07. august 2016, klokken 11:17
Fikk akkurat en slik i erstatning for den gamle, og ledningen fra stikk til kladd er ikke 1.8m. Den blir hengende etter ledningen på stikkontakter som er ca 1.5m over bakken.
Takk, du har helt rett. Det skulle stått 1,3 m  :)

pberg

#46
Men 1.8m ville vert bedre..  :o

Og den nye kladden har ikke noen opphengshull eller noe slikt som den gamle hadde. Så da blir den enten liggende på gulvet, eller hengende i ledningen, alt etter hvor høyt kontakten er montert. Det er tilbakeskritt, i tillegg til at den er 10A og ikke 12A.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

stein84

Men, er det portåpner i den nye? Mener å ha lest at det var standard på 2017?

TM

Sitat fra: stein84 på mandag 08. august 2016, klokken 07:22
Men, er det portåpner i den nye? Mener å ha lest at det var standard på 2017?
Nei. Det tror jeg bare det er USA modellen som har. Det ville jo kommet fram av spesifikasjonen.

TM

Målte effekten på den nye laderen. Den ligger på i overkant av 2200 W. Går ut at det er et tap på 10 %, så ladetiden fra 0-100 vil vel da ligger på ca 13 timer.

NiiN

Sitat fra: TM på mandag 08. august 2016, klokken 15:12
Målte effekten på den nye laderen. Den ligger på i overkant av 2200 W. Går ut at det er et tap på 10 %, så ladetiden fra 0-100 vil vel da ligger på ca 13 timer.
Er det på 10A lading?

TM

#51
Ja, det er teoretisk maks med standard ladekabel. I praksis er det 9,5 A.
Det står forresten på bruksanvisningen til laderen at lading skal avbrytes før kontakt til bil og uttak kobles fra. (0 på bryterpanelet). Det skjer nok ingen skade om man glemmer det, men det kan jo være en god hovedregel. Det var vel ingen stopp-knapp på den gamle laderen ?

TM

Angrer ikke på at jeg bestilte 4U9 Virtuell Fotgjengerbeskyttelse (eDrive Exterior sound) til 720 kr.  Innvendig er det bare så vidt man hører den hvis radioen står på. Lyden endrer også  frekvens etter hastigheten og høres ikke kunstig ut. I disse Pokemon tidet kan jo folk rave ut i gaten når som helst  ;), så kanskje dette kan hindre en ubehagelig episode.Lyden kan slås av (ikke permanent) under instilling > virtuell fotgjengerbeskyttelse.

NiiN

Sitat fra: TM på mandag 08. august 2016, klokken 21:10
Angrer ikke på at jeg bestilte 4U9 Virtuell Fotgjengerbeskyttelse (eDrive Exterior sound) til 720 kr.

Vet du om denne kan aktiveres for oss som ikke klarte å få denne med på bestillingen? Så vidt jeg forsto er det bare en software endring?

RAS

Sitat fra: NiiN på mandag 08. august 2016, klokken 22:53
Sitat fra: TM på mandag 08. august 2016, klokken 21:10
Angrer ikke på at jeg bestilte 4U9 Virtuell Fotgjengerbeskyttelse (eDrive Exterior sound) til 720 kr.

Vet du om denne kan aktiveres for oss som ikke klarte å få denne med på bestillingen? Så vidt jeg forsto er det bare en software endring?

Er ikke bare software, du må ha selve høytalleren også.
Snart i3 94Ah Fluid Black
2015 i3 Arravani Gray

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

#56
Der er et ingregrert system med programmerbar lydgenerator og høyttaler. Systemet leveres fra Delphi, som også leverer til eks Mercedes og VW

http://delphi.com/docs/default-source/old-delphi-files/a741f011-87e0-4e5b-8535-6f4950681a3b-pdf

KnutOL

Sitat fra: TM på tirsdag 09. august 2016, klokken 07:10
Der er et ingregrert system med programmerbar lydgenerator og høyttaler. Systemet leveres fra Delphi, som også leverer til eks Mercedes og VW

http://delphi.com/docs/default-source/old-delphi-files/a741f011-87e0-4e5b-8535-6f4950681a3b-pdf

Interessant. Jeg ser i ovennevnte link at systemet bruker maks 2A strømstyrke som jeg i utgangspunktet synes høres litt mye ut. Er det slik at anlegget slås av automatisk der det ikke er behov (f.eks utenfor byen) eller er kun manuelt fra bruker?

TM

#58
Det slår seg automatisk av over en viss hastighet. Tror det er 30-40 km/h.
Tror ikke jeg ville være veldig bekymret over forbruket. 2A, 12V i en time = 0,024 kWh. Radioen bruker nok mer   ;)

TM

Sitat fra: NiiN på mandag 08. august 2016, klokken 22:53
Vet du om denne kan aktiveres for oss som ikke klarte å få denne med på bestillingen? Så vidt jeg forsto er det bare en software endring?
Nei, men hvis det er et par-tre uker igjen før produksjon kan du få endret bestillingen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA