Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EPA rekkevidde

Startet av Kanutten, tirsdag 13. september 2016, klokken 16:55

« forrige - neste »

Kanutten

Av totalt 7 Model X biler levert i Norge ligger 2 allerede til salgs på Finn.no. Hvorfor? Er man skuffet over bilen? Forsøker man å tjene penger?
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

tonl

Sitat fra: Kanutten på fredag 15. juli 2016, klokken 07:58
Av totalt 7 Model X biler levert i Norge ligger 2 allerede til salgs på Finn.no. Hvorfor? Er man skuffet over bilen? Forsøker man å tjene penger?

Er vel samme greie som de første S kom til landet. Noen prøver å selge med litt fortjeneste siden det er lang litt ventetid på X.

Bjoris

Jeg lurer på det samme, men med Tesla er det alltid en del salgs-spekulasjon. Den ene er kanskje Epleskreller sin? Flott med rapport om hvordan bilen fungere, ser du er på langtur, er selv veldig i tvil så erfaringer over mer enn 30 min med bilen ville vært kjærkommen.

Hovedproblemet for oss er at den var så gigantisk stor at vi er usikre på om den vil føles for diger på smale vestlandsveier. Videre fikk vi ikke noe godt kvalitetsinntrykk, det var nok demobilen, men føler meg ikke helt sikker. Har opplevd før at store biler av samme type som mindre knirker mer, type S-Max vs Mondeo, uten sammenligning forøvrig, men tror det er vanskeligere å få interiøret i X til å være så stille som i S. Tesla er jo heller ikke spes gode på interiør. Fikk inntrykk av at det var 2. seterad som knirket på den vi prøvde og pluggene mine som satt der er bare 30 og 45 kg så om det kom fra setene var det ikke noe godt tegn...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Epleskreller

Hei, det som er utslagsgivende for meg er at den kun ble registrert med 1587kg på hengervekt pga 22". Jeg hadde allerede før levering kjøpt inn 20" hjul som skulle byttes på for høyere vekt og langkjøring. Hengerfeste er den viktigste grunnen for meg til å velge Model X foran S.

Grunn nummer to er at bilen er veldig mye mer verdifull enn alt jeg har hatt av bil før. Jeg ville aldri valgt Performance selv (har hatt 85, 85D og 70D Model S), men siden det var kun det Founder versjon blir levert med tok jeg sefølgelig det. Jeg ser nå mitt snitt til å spekke ned bilen og samtidig ordne hengerfeste.

Ellers har bilen vært helt topp, ikke noe knirk som jeg har lagt merke til og heller ikke funnet andre feil. Masse oppmerksomhet og omvisninger :)

Forøvrig er annonsen sett mange ganger,  over 3500 første 24 timer..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Espen Hugaas Andersen

Den røde ser ikke ut til å være i Norge.

Den blå får jeg inntrykk av at hadde noe med vervekampanjen å gjøre. En virkning av vervekampanjen er at folk plutselig vil motta en fullspekket bil, mens de egentlig klarer seg med en litt mindre utstyrt bil. Da kan man selge bilen til noe sånt som 1,3 mill, kjøpe en ny til 900k og få ut 400k cash.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Blip

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

petersv

Sitat fra: Epleskreller på fredag 15. juli 2016, klokken 09:00
Hei, det som er utslagsgivende for meg er at den kun ble registrert med 1587kg på hengervekt pga 22". Jeg hadde allerede før levering kjøpt inn 20" hjul som skulle byttes på for høyere vekt og langkjøring. Hengerfeste er den viktigste grunnen for meg til å velge Model X foran S.

Grunn nummer to er at bilen er veldig mye mer verdifull enn alt jeg har hatt av bil før. Jeg ville aldri valgt Performance selv (har hatt 85, 85D og 70D Model S), men siden det var kun det Founder versjon blir levert med tok jeg sefølgelig det. Jeg ser nå mitt snitt til å spekke ned bilen og samtidig ordne hengerfeste.

Ellers har bilen vært helt topp, ikke noe knirk som jeg har lagt merke til og heller ikke funnet andre feil. Masse oppmerksomhet og omvisninger :)

Forøvrig er annonsen sett mange ganger,  over 3500 første 24 timer..

Hva kostet bilen som founder?

Svein R. Aarvik

Jeg finner ikke disse bilene under "Tesla" på finn.no.
Har noen en direkte henvisning?
Tesla X P90DL. Levert 9. august 2016.
TOCN signaturmedlem

petersv

Kan tyde på at de er solgt.

Noen andre som vet hva fouderbiler kostet?

Elraptus

Sitat fra: petersv på søndag 17. juli 2016, klokken 10:30
Kan tyde på at de er solgt.

Noen andre som vet hva fouderbiler kostet?

De er fullspekka biler med verdi 1.350.000 ish inkludert vinterhjul - med Ludicrous noe dyrere

Kanutten

Sitat fra: Svein R. Aarvik på søndag 17. juli 2016, klokken 06:22
Jeg finner ikke disse bilene under "Tesla" på finn.no.
Har noen en direkte henvisning?

Ser ut som de er solgt (eller fjernet).
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

bruisepristine

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 15. juli 2016, klokken 09:01
Den røde ser ikke ut til å være i Norge.

Den blå får jeg inntrykk av at hadde noe med vervekampanjen å gjøre. En virkning av vervekampanjen er at folk plutselig vil motta en fullspekket bil, mens de egentlig klarer seg med en litt mindre utstyrt bil. Da kan man selge bilen til noe sånt som 1,3 mill, kjøpe en ny til 900k og få ut 400k cash.

En bil mottatt i vervekampanje må vel beskattes, ref Teslabjørn.
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

petersv

Måtte vel betale for den. Men kan vel tenkes at man teknisk sett skulle betalt skatt på rabatten, men det tror jeg ikke er helt gitt. Kanskje noen regnskapsfører eller revisor som vet?

Initielt lød det bare at man fikk fullspekket bil til "grunnpris". Hva denne "grunnprisen" har ingen kunnet/villet fortelle meg.

Nasatech

"Grunnpris" er rundt 1 million.

Det var forresten 8 biler registrert den 15. juli ;)

http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Tesla+Motors+Model+X&mnd=%25&year=%25

Pluss da demobiler fra USA og 1 ekstra demobil (12. juli - brun).

Blip

Teslabjørn sin var gratis. Han fikk den som første som klarte 10 i Europa. De neste måtte betale.

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA