Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gjøre klart elektrisk til elbil i garasje

Startet av JorgenM, tirsdag 13. september 2016, klokken 12:23

« forrige - neste »

JorgenM

I såfall krever hydrogen 3-4 ganger så mye atom- og kullkraft :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)


Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

trykkertor

#33
Synes ikke det er desperat. Det er jo fakta.
Står jo til og med i signaturen din: "Venter på Model 3".
Jeg også venter på model 3, og regner med det nå er 2 år til levering. (Reservert 1.4.16)
Det kalles venting. Hvis BMW har en bil klar for levering innen rimelig kort tid, så er det ikke mye venting.

For meg er Tesla rimelig assosiert med venting.
Nå vet jeg at andre også har køer på sine biler. Da vi vurderte Soul tror jeg ventetiden på sort farge var noe slikt som 9 måneder, men en kunne få grå på 2 uker.
Og i dag kan en vel få Model S på ca 3 måneder.
Men for X og 3, så er det vel ventetider på henholdsvis 6 måneder og 18 måneder.

Så det BMW reklamerer for er: "Et helt nytt produkt, og klar for levering, uten særlig ventetid."

knut.aulie

Det som er ganske teit er at de sammenligner den plugg in hybriden med kortest rekkevidde med en ren elbil med en av de lengste rekkeviddene.
330e er ikke sammenlignbar med mod 3,  det er en helelektrisk 3 serie og den må du vente mye lengre på.........

Sent fra min E2303 via Tapatalk


eha

Sitat fra: trykkertor på lørdag 06. august 2016, klokken 14:24
Men for X og 3, så er det vel ventetider på henholdsvis 6 måneder og 18 måneder.

Tesla påstår selv at det er ca. 3 mnd ventetid på Model X som bestilles i dag (som Model S).
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: trykkertor på lørdag 06. august 2016, klokken 14:24
Synes ikke det er desperat. Det er jo fakta.
Står jo til og med i signaturen din: "Venter på Model 3".
Jeg også venter på model 3, og regner med det nå er 2 år til levering. (Reservert 1.4.16)
Det kalles venting. Hvis BMW har en bil klar for levering innen rimelig kort tid, så er det ikke mye venting.
Ja, man må vente. På ett produkt som BMW ikke har en konkurrent til før kanskje muligens 2019. Det er tullete å prøve å selge reservasjonsholderene ett produkt som er betydelig dårligere og dyrere.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

trykkertor

Sitat fra: eha på lørdag 06. august 2016, klokken 14:42
Tesla påstår selv at det er ca. 3 mnd ventetid på Model X som bestilles i dag (som Model S).
Når jeg går inn på Design din Model X, står det "Levering tidlig 2017" på høyre side. Uansett hvordan jeg designer den.

eha

5-seter har levering ved årsskiftet:





Endre til 6-seter og den får levering satt til oktober:


:)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

TM

Nå begynner vi vel å komme langt unna det opprinnelige temaet.
En ny 3-serie med elektrisk drift ville være veldig interessant. Det vil jeg gjerne høre mer om  ;)

Sungrazer

#40
Sitat fra: Sungrazer på tirsdag 02. august 2016, klokken 22:38
Jeg tror BMW og andre venter på at fuelcell skal bli mer effektiv og hydrogenproduksjon skal bli billigere, og basert på fornybar kraft i form av solceller/vind etc.

Jeg tror BMW vil ha filosofien batteridrift for nærmiljø, med et relativt lite batteri, og fuelcell eller hypereffektiv dieselmotor til langtur.

Me fær sjau.

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 02. august 2016, klokken 22:54
Dette har de ventet på i 20 år og det ser ikke ut som det kommer de neste 20 heller hvis Toyota Mirai og lignende er det beste de klarer.....

Sitat fra: JorgenM på onsdag 03. august 2016, klokken 06:29
Der tror jeg vi er enige, hydrogen er en blindvei. Håper BMW innser det og heller fokuserer på ren el :)

Hydrogen er noe avgiftskåte politikere ønsker.


Nei, skulle du ha sett.

A new BMW 5 GT prototype was spotted in Spain during a testing session which highlights BMW's commitment to the somewhat controversial method of propulsion.

http://www.bmwblog.com/2016/08/09/bmw-5-series-gt-hydrogen-fuel-cell-prototype-spotted-testing/
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Espen Hugaas Andersen

Vi får glede oss til dagen de slutter å utvikle hydrogen-biler og i stedet utvikler overbevisende langtrekkende elbiler. Men det ser ut som det kan gå noen år.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

knut.aulie

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 10. august 2016, klokken 16:08
Vi får glede oss til dagen de slutter å utvikle hydrogen-biler og i stedet utvikler overbevisende langtrekkende elbiler. Men det ser ut som det kan gå noen år.
X2

TorAtle

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 06. august 2016, klokken 18:53
Ja, man må vente. På ett produkt som BMW ikke har en konkurrent til før kanskje muligens 2019. Det er tullete å prøve å selge reservasjonsholderene ett produkt som er betydelig dårligere og dyrere.
Kanskje best å sette all bilsalg på hold inntil vi har en langtrekkende elbil til en pris alle kan betale? BMW skal ikke få lov til å selge de bilene, som mange mener er best-in-class, de har per i dag?
2014 BMW i3

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: TorAtle på torsdag 11. august 2016, klokken 12:07Kanskje best å sette all bilsalg på hold inntil vi har en langtrekkende elbil til en pris alle kan betale? BMW skal ikke få lov til å selge de bilene, som mange mener er best-in-class, de har per i dag?
Jeg vil si at de bare skal kjøre på og selge så mye som mulig. Men akkurat når det gjelder BMW 330e er den riktige gruppen å rette sin markedsføring mot eksisterende BMW 3-serie eiere som har lyst til å dyppe tærne i elektrisk fremdrift, ikke folk som er på jakt etter elbil eller en meningsfull PHEV.

I USA koster 330e fra 44.000 USD, og har en elektrisk rekkevidde på 14 miles. Til sammenligning kan man få en Chevy Volt for 26.000 USD, med 53 miles elektrisk rekkevidde.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA