Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde Ioniq

Startet av Basti, mandag 12. september 2016, klokken 20:50

« forrige - neste »

Basti

Hei,
Jeg opplever at kjørecomputeren alltid sier at jeg enten bruker 18,8 kWh/100km eller 0 kWh/100km.
Det er jo litt pussig. Rekkevidden ved fult batteri får jeg aldri over ca 160 km
Noen som opplever det samme -er dette en SW bug tro?
Jeg kjører veldig forsiktig og uten AC.
Bildet viser et eksempel på dette.

Soulbolle

har du prøvd å resette kjørecomputern?

Basti

Tenker du på å slette History-loggen?
Det har jeg prøvd, med gjennomsnittsforbruket er akkurat det samme etter dette 18,8 kwh/100km -konsekvent.

Svein Evensen

Har du satt på automatisk nullstilling? Hvis ikke, gjør det.

Soulbolle

Nei, mente ikke historylogg. Bare nullstille forbruksviseren i instrumentet (display) - dette gjøres med den knappen (med en trekant på) som er på høre siden av rattet (den som er i midten av de 3 knapper).

Basti

Takk for tips. Fant ut hvordan jeg nullstiller, men hvor velger jeg at den automatisk skal nullstille?
Skal bli spennende å se om det merkes noen forskjell  :)

Basti

Hei, fant ut av det :)
Nå var forbruket nede på 10,8 kWh/100km -det var godt å se.
Får se om dette også påvirker visning av estimert kjørelengde.
Takk igjen for gode tips :)

Soulbolle

jim_smyth

Du har vel aldri nullet ut da?

Det som forbauser meg er at loggen viser akkumulert snitt. Den burde vist snittforbruk pr tur for slik den er nå viser den bare feil. Vise siste kjørte distanse, men snittforbruk siden du nullet ut sist er ikke logisk.

Basti

Jeg har aldri nullet ut nei. Trodde sletting av History-loggen nullet ut snittberegningen.
Litt pussig at noen turer blir beregnet med 0 kWh/100km, mens de andre baserer seg på snittet fra tidenes morgen.

jim_smyth

Ja nullforbruket var merkelig oppi det hele.

Robert Sund

Vi ser også en mix av 0 og gjentagende (identisk) forbruk i loggen. Den har ikke blitt nullet ut ennå her heller (ennå).

SUNPWRD

Jeg har nullet min flere ganger, men opplever at historikken setter seg fast etter en liten stund.

Hvordan setter på automatisk reset?
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

rmr

Nettopp fått meg en Kia Soul , lurer også på dette med automatisk reset..... :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

rmr

Jeg fant jeg fant :) I menyen på rattet under en under meny ligger det en setting for automatisk reset.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA