Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Modifikasjoner på i3

Startet av boxer72, mandag 12. september 2016, klokken 12:37

« forrige - neste »

boxer72

Kjørt litt uten å lade idag
Før avreise fra Skarnes til Tangerud dyrepark sto gjettometeret på 157km tok en reset (dør åpen, begge pedaler inn og begge knapper på kjørecomputer valg inn) gjettometeret viste da 204km.
På Tur nordover kjørte jeg med begrenser stilt inn 2km over fartsgrensen hele veien.
Forsiktig gasspådrag i bakkene.
Men med familien  med og med litt trafikk på veien ble det ikke forsøk på superøkonomi kjøring.
Ved ankomst Tangerud dyrepark viste gjettometeret 99km.
Ved avreise 4 timer etterpå viste det 112km
(Vanlig at det regulerer seg over tid)
Hadde ikke med OBD koblingen så fikk ikke sjekket SOC osv...

Retur til Skarnes var det perioder med ekstremt nedbør så gikk generelt litt penere  i retur.
Gjettometeret viste 44km (SOC 25,5%)  ved retur Skarnes , men som jeg har  mistenkt tidligere er at det kommer  langt mindre igjen ved stopp nr.2 
Hadde justert seg til 48km (SOC 27,9%) etter var en time.

Tror ikke det skal så mye mere til før man  passerer 200km.  Noen uker med ferie  igjen så skal nok for morro skyld gjøre ett forsøk.

Skulle også vært morro og testet litt skikkelig hypermiling , men da må man ta kveld/natt til hjelp men vil tro utifra små  tester jeg har gjort at om man kjører på flate veier i jevn lav hastighet 50-60km i timen skal man greie å nå tett oppunder de var oppgitte 240km

Ved ankomst Tangerud
Ved ankomst Tangerud
Ved ankomst Tangerud
Ved ankomst hjemme igjen
Ved ankomst hjemme igjen
Ved ankomst hjemme igjen
CanZE ved hjemkomst
CanZE etter en time hjemme

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

JUL ZOE 240

Ser bra ut dette, kjører du på ecomode?
Jeg kjører svært sjeldent på eco og ligger vel i snitt rundt 13,5. ved bruk av eco bruker jeg vel 12,5 selv om jeg kjører nesten identiske strekninger. Reduserer jeg hastighet og tenker fult på forbruk og kjører eco regner jeg med at jeg kan senke forbruket ytterligere til 11,5 så lenge hastigheten ikke er for høy. Dette er tall for sommeren.

Legger ved noen bilder som viser forbruket nå om sommeren med "10 tanker" 233 kwh og ser da at jeg kommer i snitt 171,5 km hvis jeg hadde utnyttet batteriet maksimalt. Under denne perioden viste gjettometeret som regel 140-145 rekkevidde ved 100 % lading og er derfor litt konservativt.

Kjører man deriomot nedoverbakke kan gjettometeret bli i overkant optimistisk som det siste bildet viser. ;D






© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA