4G oppgradering i model S

Startet av eadie, onsdag 13. juli 2016, klokken 14:25

« forrige - neste »

Øggen

Sitat fra: RaBalder på søndag 02. april 2017, klokken 17:34
Jeg har wifi tilgjengelig også når jeg kjører.

Kan ikke komme på en eneste praktisk grunn til at wifi skulle disables når man kjører.....

Sitat fra: KristofferH på søndag 02. april 2017, klokken 17:28
Gjorde dette før, men for 6 måneder siden (?) så kom det en oppdatering som gjør at wifi ikke er tilgjengelig under kjøring. 
Hvordan unngikk du dette?

Hos meg funka det ikkje enda. Må fysisk velge wifi-routern. Ved stopp og parkering aktiveres den automatisk. Ved start deaktiveres det, og går til 3G. Må da som sagt fysisk velge wifi igjen, og det kvar jævla gang. Irriterende, men ikkje 5400 irriterende
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Hodetelefoner

Ja man må vist velge det igjen etter start.
En annen ulempe med å bruke bilens nett, er at man bruker opp data kvoten fort med musikk. Så streaming kvaliteten senkes betraktelig på "slutten av måneden.".
Ipad mini som deler wifi til mobilen, bilen og dashcam.
Da har jeg alle listene lagret med "ekstreme quality". Streaming i det samme. Fungerer like fint hele måneden. Selv på steder uten nett.
Fungerer like sømløst som Spotify i bilen.

Så er det kjekt å kunne sjekke bilens kamera hvis man lurer på hva som skjer :) 
I tillegg så har man kontroll på bilen ved tyveri.

Elbil fundamentalist

Takker for innspillene her. Spesielt bruk av mobilens WI-FI gjorde meg litt usikker ett øyeblikk, men valgte å oppgradere likevel til 4G pga:

1. 3G tror jeg blir dårligere og dårligere fremover. Hakker litt allerede enkelte steder. Spesielt når man bruker kart og strømmer musikk samtidig.
2. Prisen på oppgradering går sikkert oppover (som alt annet hos Tesla)
3. Mobil 4G delt wifi brukes av ungene på iPad.
4. Har tenkt å ha bilen lenge og up to date. Kjører en del til Danmark.
5. Like greit å nyte 4G LTE heller tidligere enn senere.

Nå kan jeg vel se frem til å slippe Spotify "hakking" og tregt oppdaterte kart. Kanskje jeg gidder å bruke nettbrowseren igjen når jeg kjeder meg på SC? Den er rimelig treig oppdatering av sider. Om det er verdt 5404,04 får tiden vise. Happy er jeg ihvertfall. Fikk låne 70D loaner, mindre enn uke ventetid. Igjen super service på Skøyen
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

JorgenM

Treg nettleser skyldes vel software og ikke nett-tilgangen. Neste store oppdatering skal endelig fikse det problemet.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Muffinman

Jeg ville ikke veddet på det.  Mange som mener at problemet med nettleseren skyldes veldig utdatert hardware. Mulig en optimalisering kan hjelpe, men når det har vært slik i snart fire år holder jeg ikke pusten.

Hodetelefoner

Nettleseren var raskere i 2005. Det er ikke hw.  Antagelig gjort litt med vilje

Muffinman

2005, ikke sammenlignbart av temmelig åpenbare årsaker.

Knut Røe

Sitat fra: Muffinman på onsdag 05. april 2017, klokken 19:06
2005, ikke sammenlignbart av temmelig åpenbare årsaker.
Opera som jeg brukte i 2005 var nok raskere enn leseren i  TMS  :)

Muffinman

Igjen, ikke sammenlignbart. Prøv å kjøre en nettside fra 2017 på 2005-oppsettet ditt, så skjønner du hva jeg hinter til. Legg til at systemressursene er nesten fullt tynet før du fyrer opp nettleseren i TMS og at den sannsynligvis kjører med lav prioritet til fordel for mer kritiske prosesser, så ender vi fremdeles på at hardwaren er for svak.

jcnorway

For en som ikke har fått tak på alle detaljene... 4G som folk oppgraderer til, er dette standard i dagens facelift eller må alle oppgradere om man ønsker 4G?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Muffinman

Er standard nå ja. Tror min 1 år og 4 måneder gamle bil ble levert like før.

Cirion

Kan ikke si jeg merker noe forskjell på 3G i signaturen eller LTE(4G) i X'en. Like treige begge to.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

Sitat fra: jcnorway på torsdag 06. april 2017, klokken 07:11
For en som ikke har fått tak på alle detaljene... 4G som folk oppgraderer til, er dette standard i dagens facelift eller må alle oppgradere om man ønsker 4G?

Levert på alle biler fra ca februar 2016. Muligens også januar.

Merker for øvrig god forskjell i stabilitet på streaming med 3G og LTE/4G. Usikker på om jeg ville brukt 5000,- før 3G nettet fases helt ut, men 3G vil bli verre og verre inntil det er helt dødt. Mye bedre latency og dekning med 4G.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Chris Aurora

Sitat fra: Thor2014 på fredag 07. april 2017, klokken 12:04
Fordeler og ulemper med en slik ?

https://www.komplett.no/product/893584/mobil/mobil-konferanse/mobilt-bredbaand/zyxel-lte4506-4g-lte-ruter

Ulemper er vel at du må betale mobildata selv, og med mindre de har låst det opp igjen, så stopper bilen koblingen til wifi når den begynner å kjøre...
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA