Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kia Soul Exclusive Panorama vurderes solgt

Startet av AAG, mandag 12. september 2016, klokken 07:06

« forrige - neste »

AAG

Sitat fra: ZOE på søndag 17. juli 2016, klokken 20:21
Har trådstarter prøvd zoe? Vi er familie på fem med en diger hund.

Ny zoe koster under 200 000kr og du har da altså spart 70 000kr før du har kjørt ut av butikken i forhold til golf.

Regner du bilen som avskrevet etter 5 år så koster den deg 3300kr i måneden og alt du selger den for er pluss.

Jeg vet ikke hva som er smartest, men jeg tror alle dagens elbiler blir lite verdt som bruktbiler om fem år. Forutsatt at insentivene beholdes..

Vi har vurdert Zoe, og hvis de prisene du siterer er reelle har vi blitt lurt hos begge forhandlere. Det ble for lite prisforskjell for oss mellom Zoe og Golf til at vi var villige til å ikke velge vår favoritt. Kjørelengden er i følge tester så godt som lik. Vi måtte også ha med en ekstra kabel for å kunne lade med vanlig stikk dersom man skulle lade hjemme hos noen andre. Grunnpris på Golf 2017 (før prisoppgangen som kommer denne uken med 13000) var 255.700,- Uten noe ekstrautstyr eller vinterdekk...

AAG

Sitat fra: TomR på søndag 17. juli 2016, klokken 21:50
Dette prisfallet som mange snakker om, skjønner det ikke helt jeg. Vi er i markedet for å kjøpe en e-up. Finner få eller ingen under 150 tusen. Da har man ikke hatt rare nybiltapet.

Nei, har også sett dette på dagens bruktbilpriser på E-golf. Hadde prisfallet vært stort nå hadde vi nok valgt brukt. Dessverre så er jeg redd for at når Golf konkurrerer med Golf vil prisfallet komme, siden nybilprisen på en som kan kjøre lengre antagelig ikke blir så mye høyere enn dagens nybilpris.

Ferry

Sitat fra: AAG på mandag 18. juli 2016, klokken 10:00
Grunnpris på Golf 2017 (før prisoppgangen som kommer denne uken med 13000) var 255.700,- Uten noe ekstrautstyr eller vinterdekk...

Hvor mye ender en e-Golf på, sånn ca? Grunnpris + miljøavgift + vinterhjul + levering og omkostninger? Og så x antall prosent avslag? i3 er enklere å se faktisk pris på, da den koster det som står i lista. Med mindre noen har spesielle storkunderabatter e.l.

AAG

Sitat fra: Ferry på mandag 18. juli 2016, klokken 15:18
Sitat fra: AAG på mandag 18. juli 2016, klokken 10:00
Grunnpris på Golf 2017 (før prisoppgangen som kommer denne uken med 13000) var 255.700,- Uten noe ekstrautstyr eller vinterdekk...

Hvor mye ender en e-Golf på, sånn ca? Grunnpris + miljøavgift + vinterhjul + levering og omkostninger? Og så x antall prosent avslag? i3 er enklere å se faktisk pris på, da den koster det som står i lista. Med mindre noen har spesielle storkunderabatter e.l.

Det kommer jo litt an på hva man velger av ekstrautstyr. Registrering er 2400,-, frakt og levering 7600,-.


Kanutten

Skal man kjøpe eGolf lønner det seg å sjekke med jobben om det finnes en firma-avtale.

Jeg fikk en veldig god pris pga avtale med jobben - Så god avtale at jeg antagelig får tilbake pengene om jeg legger den på finn.no nå etter et snaut år.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

Elmo

Sitat fra: Sele på søndag 17. juli 2016, klokken 22:10
Zoe er laget som elbil fra bunnen av det er så absolutt ikke e-golf.

Golf7 og Up er laget fra bunnen av for å kunne leveres som både eksosbil og elbil, så da blir det feil å si at de ikke er laget som elbil fra bunnen av.
Elbiler som faktisk er en ombygget eksosbil ender opp med idiotisk plassering av batteriet (feks. Ford Fokus og Test av Mercedes B-El osv), men eGolf(7) og eUp har batteriet i bunnen som elbiler bør(skal).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Sele

Sammenlignet med en Leaf så er den ikke utviklet som elbil fra bunnen av. E-golf er en fossil som har fått elmotor og batteripakke på et fornuftig sted.

TomR

Skjønner ikke helt hva som er viktig med at det er en el bil fra grunnen av ? Hvilke fordeler gir dette som e golf og e up ikke har
Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

torlie

Sitat fra: AAG på mandag 18. juli 2016, klokken 10:00
Sitat fra: ZOE på søndag 17. juli 2016, klokken 20:21
Har trådstarter prøvd zoe? Vi er familie på fem med en diger hund.

Ny zoe koster under 200 000kr og du har da altså spart 70 000kr før du har kjørt ut av butikken i forhold til golf.

Regner du bilen som avskrevet etter 5 år så koster den deg 3300kr i måneden og alt du selger den for er pluss.

Jeg vet ikke hva som er smartest, men jeg tror alle dagens elbiler blir lite verdt som bruktbiler om fem år. Forutsatt at insentivene beholdes..

Vi har vurdert Zoe, og hvis de prisene du siterer er reelle har vi blitt lurt hos begge forhandlere. Det ble for lite prisforskjell for oss mellom Zoe og Golf til at vi var villige til å ikke velge vår favoritt. Kjørelengden er i følge tester så godt som lik. Vi måtte også ha med en ekstra kabel for å kunne lade med vanlig stikk dersom man skulle lade hjemme hos noen andre. Grunnpris på Golf 2017 (før prisoppgangen som kommer denne uken med 13000) var 255.700,- Uten noe ekstrautstyr eller vinterdekk...

Hvorfor ikke sjekke tilbud på leasing av Zoe?

Jeg benyttet meg av forrige kampanje (de har dog alltid kampanje).

17500km kjørlengde per år i 3 år. Innskudd 30k, 2700,- i mnd. Valgte ikke hjemmelader, men tok istede Zaptek som man kan lade med overalt da jeg må lade litt ute hos famlie og venner.

I tillegg fikk jeg med opsjonsavtale om å kjøpe bilen til kr 98.000,00,- om 3 år om jeg ønsket.

18mnd gratis semihurtiglading på Fortum og 12mnd på Grønnkontakt er også en kjekk bonus.
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

torlie

#54
dobbel.
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

Ferry

Sitat fra: Elmo på mandag 18. juli 2016, klokken 23:33
Golf7 og Up er laget fra bunnen av for å kunne leveres som både eksosbil og elbil, så da blir det feil å si at de ikke er laget som elbil fra bunnen av.

Ehh, jo! De er jo laget for flere drivverk, altså ikke som (kun) elbil. Det har ført til noen kompromisser i konstruksjonen. Noe av det samme sees på i3, som er bygd som hybrid fra grunnen av.

TM

Sitat fra: TomR på tirsdag 19. juli 2016, klokken 10:09
Skjønner ikke helt hva som er viktig med at det er en el bil fra grunnen av ? Hvilke fordeler gir dette som e golf og e up ikke har
Nei, jeg kan heller ikke se at e-Up og e-Golf på noen måte har kompromisser som er negative i forhold til Leaf. i3 synes jeg skiller seg ut fordi man har brukt helt andre materialer for å kompensere for vekten fra batteriet. Hjuldimensjon er også spesiell for å redusere energiforbruket.

tutti

#57
Hvis det er en fordel å lage elbil fra begynnelsen av så kan man lure på hvorfor dette også er de særeste elbilene på markedet? Zoe hadde verken varmeseter, DAB, app, vanlig sikkerhetsutstyr osv. når den kom. Renault klarer fortsatt ikke å levere biler som kan lades på det norske IT-nettet uten trafokister og andre merkverdigheter.

Salgstallene i Norge har vist at folk ikke vil ha sære elbiler, de vil ha det samme som fossilbiler har. Derfor selger Leaf bedre enn i3 og egolf bedre enn Zoe. At ting er annerledes i marginale elbilland som Frankerike er ingen unnskyldning da folk der kjøper biler basert på nasjonalistiske følelser.

Sele

Utseende er gjort med hensikt av Nissan/Renault verdensledende innen elbilteknologi.

Leaf ble utviklet som elbil helt fra bunnen. Det gjenspeiler seg også i designet som absolutt vakte oppsikt da den kom. Nissan var her bevisste på å lage en bil som skulle skille seg ut, som klart skulle signalisere at «her kommer det en elbil». Særpreget fortsetter innvendig, her det hi tech-faktor og instrumentering som virkelig skiller seg fra mer konvensjonelle konkurrenter.

tutti

#59
Sitat fra: Sele på tirsdag 19. juli 2016, klokken 14:44
Særpreget fortsetter innvendig, her det hi tech-faktor og instrumentering som virkelig skiller seg fra mer konvensjonelle konkurrenter.
Hva er det som er så mye bedre her enn i en egolf? Har den ambientebelysning, radarbasert cruise, LED på all lys utvendig, seilings gir etc etc?

For meg virker som enkelte bilprodusenter bare har spart penger med hardplast og mere hardplast pakket inn i enkle løsninger. Flere franske biler leveres fortsatt uten hurtiglader. Og det er sært!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA