Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ladestasjon nybygg 28500,-

Startet av nimbus, mandag 12. september 2016, klokken 00:10

« forrige - neste »

nimbus

Etter et tid med stor glede av min usa think, var det plutselig stopp. Satt fra meg bilen og alt var ok, ved neste start fikk jeg melding "system fault service requiered". Får ingen feilmelding på nicometer. Batteriet tar lading, varmeapparat virker, viserne virker men ingen grønn bil kommer opp i displayet. Hvor skal jeg lete? Kenskje en dum tid å spørre på,men det er nå jeg har anledning til å skru. Noen som har erfart samme problem? Ropet om hjelp kommer fra Bergen
Nå står det to i hagen...

Caspar

Hadde du skrevet hvor i verden du befinner deg, så tipper jeg noen kunne hjulpet deg med å lese ut feilminnet
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

OneMore

Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

nimbus

Nei, det grønne lyset kommer ikke på og det skjer derfor ikke noe etterpå heller. Er begynt å sjekke blokkene for lekkasje. Fikk tips om at feilsøkingsskjema til Think ikke var mye å bruke.... Står igjen med feil i batterikasse eller kontaktorboks.....
Nå står det to i hagen...

karbonkråken

Internett diagnose er vanskelig, så alle forbehold! :)
Kan høres ut som parkeringsbremsen ikke slår over som den skal. Den ligger mellom forhjulene, under et plastdeksel, du ser rett ned på den når du tar av fronten. Rense og smøre opp. Det ligger to brytere der som en arm drevet av en elektromotor skal aktivere innen en viss tid, mens den setter girkassen i åpen posisjon, skjer ikke det skjer dette.

nimbus

Girlås er sjekket ut og virker tilfredsstillende. Hører også bryterne.
Går nok mot skraping og avslutningen på et hyggelig bekjentskap med thinkene mine
Nå står det to i hagen...

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

nimbus

Har sjekket med nikometeret både perm og temp uten å finne noe, hvis det er det du tenker på? Mekanikeren hos Ford fortalte at de heller ikke ville få ut noe mer med sitt utstyr.
Nå står det to i hagen...

elektrolux

Sikkerhetsbryter serviceluke gir ingen feilmelding.

Heller ikke bremselysbryter.

Begge typiske årsaker til at bilen ikke kjører.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

OneMore

Du får lest ut mer ved hjelp av FR2000 slik jeg har forstått.

OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

nimbus

Supre tips som kanskje kan redde min kjære think.sjekker så snart jeg er kommet hjem fra ferie 8)
Nå står det to i hagen...

Elmo

Sitat fra: Elmo på torsdag 21. juli 2016, klokken 21:31
Sitat fra: elektrolux på onsdag 20. juli 2016, klokken 07:34
Heller ikke bremselysbryter.
Der tror jeg du har årsaken

Jeg har minimal peiling på Think, men jeg mener å ha lest at dårlig jording i selve bremselyspæra også kan skape slike problemer på Think Classic.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

nimbus

Da har jeg sjekket ut alle forslag og ellers alle tenkelige og utenkelige alternativer, men uten resultat. Dette innebærer skroting og slutten på en utrolig trivelig bilhistorie. Hvis d er noen i Bergensområdet som trenger deler eller en god batteripakke til en hyggelig pris, er det bare til å ta kontakt. Og til alle på forumet; hjertelig takk for gode tips og råd. PS har også et nikometer til overs...
Nå står det to i hagen...

elektrolux

Du må ta vare på motorstyringen. US Think har bedre program enn EU modellene.

Har forresten bilen Defa startsperre?

Farge?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA