Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware v8.0

Startet av lunitiks, søndag 11. september 2016, klokken 21:15

« forrige - neste »

matti123

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 20. oktober 2016, klokken 12:16
Sitat fra: Vaagen på torsdag 20. oktober 2016, klokken 12:12
Sitat fra: matti123 på torsdag 20. oktober 2016, klokken 12:02
Sitat fra: Go-carter på torsdag 20. oktober 2016, klokken 11:59
Står det ingenting, og du har betalt 25.000ish, så får du nok 2.0.

Det vi håper på... Fikk også status endret til "I produktion" i natt, så er litt nervøs!
Har du trykket på lenken i MyTesla som er under bilde og VIN-nummeret? Der fikk jeg info om type AP  HW

99% at du får ny HW, hadde ikke vært urolig, de begynte å produsere nye biler 2 uker siden ( offisiell 1 uke siden )

Dette som står hos meg..

Vaagen

2012 Nissan LEAF Glacier Pearl
2016 Tesla Model X60 "The Last Titan"
Reservert Model ≡

alda

Kostar inte den nya autopiloten ca. 15' mer än den som var standard till och med igår? Varför skulle Tesla ge alla som har beställt tidigare en uppdaterad version gratis? Om man redan har beställt spelar det väl ingen roll när bilen går i produktion, då har man ju kontrakt på gamla versionen - och får givetvis den...
Dream on säger jag... ;)
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

matti123

Sitat fra: alda på torsdag 20. oktober 2016, klokken 12:52
Kostar inte den nya autopiloten ca. 15' mer än den som var standard till och med igår? Varför skulle Tesla ge alla som har beställt tidigare en uppdaterad version gratis? Om man redan har beställt spelar det väl ingen roll när bilen går i produktion, då har man ju kontrakt på gamla versionen - och får givetvis den...
Dream on säger jag... ;)

Det er hardwaren vi snakker om. Det kan godt være at man må betale ekstra for å få tilhørende software.

Teslanewbie

Dream on säger jag... ;)

alle biler som produseres nå og har bestilt AP får den nye AP nå men må betale ekstra for full autonomt system ( + 25000)  men ikke for AP 2

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

matti123

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 20. oktober 2016, klokken 13:00
Dream on säger jag... ;)

alle biler som produseres nå og har bestilt AP får den nye AP nå men må betale ekstra for full autonomt system ( + 25000)  men ikke for AP 2

Kilde? DS?

OleI

Sitat fra: matti123 på torsdag 20. oktober 2016, klokken 13:03
Dream on säger jag... ;)

Den der skulle jeg likt å sett kilder på og.
Vi som har bestilt tidligere har valgt alt som var "tilgjengelig" ved tidspunkt for ordre, logisk tankegang burde innebære at det er håp for å få hele pakken.
Avventer svar fra selger selv.
Kilde? DS?

Teslanewbie

Sitat fra: OleI på torsdag 20. oktober 2016, klokken 13:13
Sitat fra: matti123 på torsdag 20. oktober 2016, klokken 13:03
Dream on säger jag... ;)

Den der skulle jeg likt å sett kilder på og.
Vi som har bestilt tidligere har valgt alt som var "tilgjengelig" ved tidspunkt for ordre, logisk tankegang burde innebære at det er håp for å få hele pakken.
Avventer svar fra selger selv.
Kilde? DS?

TMC ..

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-x-purchased-before-the-announcement.79450/
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

OleI

Hittils ingen konklusjon mao. Ser ut til at de kun har fått bekreftet HW for enhanced AP, men ikke noe svar på full self driving...

turfsurf

Dette er svar fra Tesla angående bestillt men ikke prodsuert bil med AP 1.0 software:

"Din bil vil bli produsert med oppgradert autopilot Hardware.
Den allerede bestilte AP vil trekkes fra Enhanced Autopilot, dvs da vil det være en liten utgift for å få disse funksjonene."

Antar da at "Full selvkjøring" vil koste ekstra ut over det og. Så full pakke vil komme på drøye 40k.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

OleI

Hvis det her stemmer så kommer jeg til å klage på den med det samme.
Finner meg ikke i at de kjører intern oppgradering og ikke tilbyr meg tilsvarende ala dagens standard til samme pris. Den ekstra pakken er en seperat sak, den betaler jeg gledelig for.

turfsurf

Du kan sikkert velge å ikke ta i mot bilen. Eller få bilen uten AP med refusjon. Men det jeg lurer på er siden de kaller det "Enhanced AP" så er det som før var AP nå bakt inn som standard.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

eha

Min ble produsert 10.10.2016 - 18.10.2016. Sannsynligvis gammel HW, men Tesla har ikke klart å bekrefte ennå.

Når jeg klikker på bildet på My Tesla får jeg nå veldig rare options:
TP00    No Power and Lighting Package
DRLH    Left Hand Drive
FG00    Base Exterior Lighting
X021    No Spoiler
PI00    No Premium Interior

For et par dager siden hadde jeg full spec-liste her. I tillegg har jeg "autopilot maskinvare 1" slik som mange andre her har fått, men dette betyr ingenting som hva som faktisk er produsert.

Tror sjansen er 99% for at jeg har gammel HW, en av de aller aller siste :(

Jeg har allerede betalt depositum for ny ny bil!!  >:(
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

rumi

Hvor mange har kansellert? Min står klar til utlevering og vurderer sterkt å ikke ta den ut.

borborson

Min Model x60D ble ferdig produsert i dag. Jeg fikk beskjed av Tesla Drammen at min hadde ny AP HW 2 installert. Fikk det skriftlig på mail.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA