Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware v8.0

Startet av lunitiks, søndag 11. september 2016, klokken 21:15

« forrige - neste »

petersv

Vil vel heller påstå det stikk motsatte. Fukt kan relativt enkelt fjernes med varme, skitt, not so much.

eha

Men da er jo kameraene rustet mot den verste av disse, da? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Go-carter

Ut ifra videoen på nett så ser det ut som AP behandler bildene i gråtone (noe som gir mening), og da vil skitt ha enda mindre å si. Som sagt, fuktperler forvrenger bildet(som kan føre til det meste) men skitt vil kun dimme bildet og evt. Gjøre det ubrukelig. Forvrenging av bildet kan derimot føre til at dataen gjør de rareste ting :p
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

eha

Enig i Go-carters analyse.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

petersv

#394
Så hvem av delene mener da kommer til å bli et problem? Det er jo det vesentlige her... Mange andre ting som er dumt å ha på linsa også... Hvis diskusjonen er hva som er verst å ha på linsa stemmer jeg på man-pig-bear.

Teslanewbie

Sitat fra: eha på fredag 21. oktober 2016, klokken 09:41
Da har jeg fått endelig bekreftet at min faktiske bil ikke har Hardware 2.

Offisielle retningslinjer som Tesla Norge hadde fått i morges, inkluderte ifølge dem (løst sitert):
- Alle Model S med "end of line" fra og med 10.10.2016 har Hardware 2
- Alle Model X med "end of line" fra og med 17.10.2016 har Hardware 2

"End of line" = ferdig produsert.

Merk: Jeg fikk oppdatert status til "ferdig produsert" i My Tesla den 18.10., men Tesla dobbeltsjekket min faktiske "end of line"-dato, og den var 10.10. Med andre ord kan vi ikke forholde oss til (tidspunktene for offentliggjøring av) statusoppdateringer i My Tesla.

Så jeg var nøyaktig én uke unna ny hardware! Dessuten, hadde bilen min vært en TMS, så hadde den også hatt ny hardware.

Nå er bestillingen endelig kansellert, og ny bestilling blir snart bekreftet.
Slike saker er ekstra surt !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

hnrk

Til de som har fått bekreftet AP 2.0 i bilene sine, er det gjort noen oppdateringer i designspesifikasjonen eller i produktkodene?

Min står fortsatt på "Autopilotens maskinvare 1 med bekvemmelighetsegenskaper" og produktkoden er DA02.
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

Go-carter

#397
Da har jeg også fått bekreftet pris på AP2 + selvkjøring, så da ble bilen 42.800,- dyrere. ::)
Ikke fått bekreftet bestillingen enda, men det burde vel ikke ta så lang tid.

Har forøvrig AP2 HW i vår bil, og den hadde både AP1 og DA02 i design-spec.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

eha

Ja, folk må rett og slett drite litt i DA01, DA02, osv... designspec har lite å si. Ring Tesla for å sjekke din bil!
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Bonk3rs

Da er ihvertfall vår X60D levert. Se ut til å være godt bygd. Virker tight og fin.
Fwd trenger justeringer. Det kom ikke som en bombe.
Ellers er jeg godt fornøyd med akselerasjon fra 40 til 110kmt. Fra 0 til 40 er det lite som skjer, men jeg har ihvertfall ikke det behovet for å dra skinnet av pølsa ut fra hvert lyskryss ;)
Batteriet er allerede canbus lest. 62,8 kWh.
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

Tin

Sitat fra: Bonk3rs på mandag 24. oktober 2016, klokken 21:04
Da er ihvertfall vår X60D levert. Se ut til å være godt bygd. Virker tight og fin.
Fwd trenger justeringer. Det kom ikke som en bombe.
Ellers er jeg godt fornøyd med akselerasjon fra 40 til 110kmt. Fra 0 til 40 er det lite som skjer, men jeg har ihvertfall ikke det behovet for å dra skinnet av pølsa ut fra hvert lyskryss ;)
Batteriet er allerede canbus lest. 62,8 kWh.

Grattis. På tide at dere fikk ut bilen nå ;)  Hva er maks typical range på 60? Sånn ca...

Bonk3rs

Sitat fra: Tin på mandag 24. oktober 2016, klokken 21:35
Sitat fra: Bonk3rs på mandag 24. oktober 2016, klokken 21:04
Da er ihvertfall vår X60D levert. Se ut til å være godt bygd. Virker tight og fin.
Fwd trenger justeringer. Det kom ikke som en bombe.
Ellers er jeg godt fornøyd med akselerasjon fra 40 til 110kmt. Fra 0 til 40 er det lite som skjer, men jeg har ihvertfall ikke det behovet for å dra skinnet av pølsa ut fra hvert lyskryss ;)
Batteriet er allerede canbus lest. 62,8 kWh.

Tusen takk :)
Den kom på 298tkm. Hadde forventet ca 302tkm, men ikke langt unna.

Grattis. På tide at dere fikk ut bilen nå ;)  Hva er maks typical range på 60? Sånn ca...
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

Bjoris

En skulle tro at typical var lik på 60 og 75 siden bilene er like, men er det slik at 75 har 330 og 60 har 300? Isåfall kan det ikke være samme typical ifht de målingen som er gjort:

60 - tilgjengelig kapasitet 63,2 kwh / 298 km = 212 wh pr km
75 - tilgjengelig kapasitet 72,6 kwh / 330 km = 220 wh pr km (342 med 212 wh)

Mulig jeg har notert meg noe feil typical på 75en?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Larvik

#403
Har en X60 på vei til Norge som jeg ikke skal ha ( gammel AP, og har derfor bestilt ny ).
Depositumet på den som er underveis er for min del tapt, men dersom jeg tar levering har jeg en innbytteavtale med Tesla på min "gamle" TMS.
Hvis noen ønsker å ta over Xen kan de da gjøre det mot 15' i rabatt ( depositumet ) mot at jeg får byttet inn TMSen min til Tesla.  Det sparer meg for ca 15' ( som er maks estimert videre verdifall inntil X m AP2 kommer på plass ).
I mine øyne en vinn-vinn.
Alternativet er at jeg ikke tar levering og avbestiller.
Bilen er ventet til Norge 15. Nov.
Deep Blue
Flemønstrede svarte seter
Innredning i mørk asketre
Lyst innertak
Interiør med 6 seter
AP1 ( med gammel pris, er vel ca. 4' billigere enn AP1 var på slutten... )
Luftfjæring
Ultra hifi
Vinterpakke
Hengerfeste

Redigert:  Avbestilt 27.10
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

Go-carter

Sitat fra: Larvik på onsdag 26. oktober 2016, klokken 12:16
Har en X60 på vei til Norge som jeg ikke skal ha ( gammel AP, og har derfor bestilt ny ).
Depositumet på den som er underveis er for min del tapt, men dersom jeg tar levering har jeg en innbytteavtale med Tesla på min "gamle" TMS.
Hvis noen ønsker å ta over Xen kan de da gjøre det mot 15' i rabatt ( depositumet ) mot at jeg får byttet inn TMSen min til Tesla.  Det sparer meg for ca 15' ( som er maks estimert videre verdifall inntil X m AP2 kommer på plass ).
I mine øyne en vinn-vinn.
Alternativet er at jeg ikke tar levering og avbestiller.
Bilen er ventet til Norge 15. Nov.
Deep Blue
Flemønstrede svarte seter
Innredning i mørk asketre
Lyst innertak
Interiør med 6 seter
AP1
Luftfjæring
Ultra hifi
Vinterpakke
Hengerfeste

Tror du bør høre på X-gruppa på facebook. Selv om den er uten AP2, så er det mange gjerdesittere som kunne tenkt seg en 60' :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA