Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware v8.0

Startet av lunitiks, søndag 11. september 2016, klokken 21:15

« forrige - neste »

krl

Sitat fra: OleI på lørdag 08. oktober 2016, klokken 11:15
Finnes ingen annen logisk forklaring enn akkurat det,  for ikke å nevne å prøve ut markedet.. Vil tro de tapte endel potensielle 75 på det her da 60 fremsto som ett meget godt kjøp. Håper de kommer med gode tilbud på å kjøpe seg opp til 75 fra 60 senere!
Det kan tenkes at det var et triks for å nulle ut mulige fremtidige tap pga. tilbakekjøpsprisgarantien på leasede biler i USA. Salget er ikke endelig før denne garantien har gått ut på dato. Ved å sette dette opp mot mulig opplåsing av 60-batterier til 75, så kan de kanskje fjerne hele greia? Og rapportere gode tall uten non-GAAP slik de nå gjør...

Touring

Tror ikke Tesla har noe annet valg en å trekke sparemodellen X60D når både Renault Zoe og Opel Ampera slår den milevis på rekkevidde. Tesla X skal være kongen på haugen.  Blir som det skulle kommet en Porsche 911 med toppfart på 160 for å spare penger. Blir feil signal.

Bjoris

Sitat fra: Touring på lørdag 08. oktober 2016, klokken 21:47
Tror ikke Tesla har noe annet valg en å trekke sparemodellen X60D når både Renault Zoe og Opel Ampera slår den milevis på rekkevidde. Tesla X skal være kongen på haugen.  Blir som det skulle kommet en Porsche 911 med toppfart på 160 for å spare penger. Blir feil signal.

Nei, det tror jeg ikke er årsaken. Tesla har ikke vært pådriver på lenger og lengre rekkevidde. De har sagt at 200 miles er grensen for at elbiler kan få almenn utbredelse og har også hevdet at med SC er det ikke lengre så viktig med voldsomme rekkevidde og har vel også signalisert at selv om de kan lage mye lengre rekkevidde i dag så er det ikke så viktig. At de selger noen modeller som 60 betyr jo ikke noe sålenge en kan få samme modell som 100...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Teslanewbie

Kan dette ha noe med hva som avsløres den 17e?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Bjoris

Det blir veldig spennende, nytt uventet produkt sier Musk. Slik jeg oppfatter han så snakker vi om ett nytt uventet for det fleste, stand-alone produkt, men det kan selvsagt være at produkt er ting i en bil...

Jeg tenker at det er i tøffeste laget å komme med noe ny bilmodell nå før de har vist at de kan levere model 3 til rett tid og i rette volum, men du vet aldri. Kanskje har de funnet ut at "it makes sense" å lage Y og 3 samtidig...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

lunitiks

Klasker en tier i bordet på at det er 100D og P100D (ikke ludi)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øyvind.h

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 09. oktober 2016, klokken 23:59
Kan dette ha noe med hva som avsløres den 17e?

Seneste rykte er at avsløringen 17. oktober er utvidet hw i autopilot-pakken (påstått lekkasje fra ansatte). Dvs. nye radarer og kameraer. Det kan stemme med "uexpected by most".
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

prophan

Kan alltids håpe, men nyheter ad ap2 er vel ikke uventet. Dette må være et produkt som gjør noe nytt, ikke en gorbedring sv et eksisterende produkt.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

lunitiks

Sitat fra: prophan på mandag 10. oktober 2016, klokken 09:19
gorbedring sv


Lo nettopp så jeg fikk kaffen i halsen. Overtrøtt
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

Ser jo også for meg at HW A.P 2.0 snart MÅ komme etter alle ryktene som har vært. Men det blir jo mystisk å hevde at dette er uventet for de fleste, kanskje mener Musk å si med dette at vi på forumene ikke er blant de fleste og det har han jo forsåvidt dekning for:)

Det kan også være at han mener dette overgår forventningene, feks at bilene kan være HELT selvkjørende allerede nå med denne HW, spennende blir det og jeg er jysla glad jeg har solgt den ny Sen og har ny i bestilling, men ikkje produksjon... Dersom det blir full pott på AP nå så tror jeg bestillingen endres til 6 seter og levering ASAP:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Teslanewbie

#175
Sitat fra: bjoris på mandag 10. oktober 2016, klokken 09:50
Ser jo også for meg at HW A.P 2.0 snart MÅ komme etter alle ryktene som har vært. Men det blir jo mystisk å hevde at dette er uventet for de fleste, kanskje mener Musk å si med dette at vi på forumene ikke er blant de fleste og det har han jo forsåvidt dekning for:)

Det kan også være at han mener dette overgår forventningene, feks at bilene kan være HELT selvkjørende allerede nå med denne HW, spennende blir det og jeg er jysla glad jeg har solgt den ny Sen og har ny i bestilling, men ikkje produksjon... Dersom det blir full pott på AP nå så tror jeg bestillingen endres til 6 seter og levering ASAP:)

det store spørsmålet er hvis de kommer å  ettermontere dette på eksisterende biler ellers ser jeg for meg mange biler som ikke hentes ut.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

eha

Sitat fra: bjoris på mandag 10. oktober 2016, klokken 07:52
Det blir veldig spennende, nytt uventet produkt sier Musk. Slik jeg oppfatter han så snakker vi om ett nytt uventet for det fleste, stand-alone produkt, men det kan selvsagt være at produkt er ting i en bil...

Jeg tenker at det er i tøffeste laget å komme med noe ny bilmodell nå før de har vist at de kan levere model 3 til rett tid og i rette volum, men du vet aldri. Kanskje har de funnet ut at "it makes sense" å lage Y og 3 samtidig...

Står ingenting i tweeten om at dette er et stand alone-produkt:

"Elon Musk ‏@elonmusk  17h17 hours ago
Tesla product unveiling on the 17th (unexpected by most), followed by Tesla/SolarCity on the 28th"

Jeg tror det er sannsynlig med AP 2. At versjon 2 kommer er ikke uventet, men kanskje det uventede er hva den inneholder, og at den er klar allerede nå. Ellers kan det jo også argumenteres for at de egenskapene vi forventer i AP 2 absolutt ikke er forventet av de fleste. Husk at vi her inne på forumet ikke er et gjennomsnitt av befolkningen :)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Rico

Lovlig klønete av Tesla hvis de lanserer ny AP HW så kort tid etter at Model X har begynt å ankomme forskjellige land. Hvis dette er noe som ikke kan ettermonteres for _under_ NOK 15.000 så tipper jeg det er endel biler som ikke blir hentet ut.

mvh
Rico

OleI

Vel, nå har de virkelig gjort alt de har kunnet for å kjøre unna mest mulig av ordrereserven siste tiden.
En kan jo spekulere videre om at de nå lanserer f.eks Model 3 ( mener å huske Musk snakket Q4 -16 på denne ).
F.eks at han lanserer bilen og AP osv som kommer med denne, men gjør det tilgjengelig på premium bilene ( S og X allerede nå ) før 3 kommer. Uansett, spennende tider nå :-)

LexLektor

Sitat fra: OleI på mandag 10. oktober 2016, klokken 11:20
En kan jo spekulere videre om at de nå lanserer f.eks Model 3 ( mener å huske Musk snakket Q4 -16 på denne ).
F.eks at han lanserer bilen og AP osv som kommer med denne, men gjør det tilgjengelig på premium bilene ( S og X allerede nå ) før 3 kommer. Uansett, spennende tider nå :-)

Kanskje dette stemmer? Jeg hang meg nemlig litt opp i skrivemåten:

Tesla product unveiling on the 17th (unexpected by most). Kan det være datoen han refererer til som "unexpected"? Nå vet jeg ikke helt hvor nøye han har vært med tidligere tweets, men kanskje TM3 faktisk er i rute?
V≡NT≡R

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA