Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppgraderte bremser

Startet av nr1rayner, lørdag 10. september 2016, klokken 16:36

« forrige - neste »

nr1rayner

Etter egen lasting idag ble jeg motivert til å starte en litt annerledes tråd:
Hvor praktisk er egentlig Leaf, og hva kan man pakke inn i den?
Ja, og for dere som "jukser" og har takstativ, hva kan man få på den?

La gulv på verandaen i dag, og istedet for å kjøpe plank og bruke en halv dag på saging la jeg plater.

20 pakker (32x32x11cm) gikk greit i bagasjerommet i Leafen.
Hadde det ikke vært for Bose-subben hadde nok hattehylla ligget på plassen sin og enda fått inn et par esker til.

Hentet 10 bananesker før vi flyttet.
Han som gav de bort lurte på om, og hvordan i all verden jeg skulle få med alle.
Det gjorde egentlig jeg også, men det ble da god plass, uten å legge ned baksetet.

Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

tomrh

En litt annen vri, pakket bilen full med kone, 3 unger og masse pikkpakk for å kjøre til campingen der vogna vår står. Fikk ikke igjen bakluka pga en madrass. Presset skikkelig....og boink!... en svær bulk da metallet gav etter.  :'(  :'(  :'(

Svettet litt og ble overmannet av ergrelse, men fikk samlet meg nok til å få tatt ut håndtaket i bakluka, stakk enden av en hammer opp mot bulken og plopp! Der rettet den seg ut igjen. Puh! Bare et bittelite merke etter fadesen.

Så ikke fyll Leafen så mye at ikke luka går igjen, folkens. ;)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

nr1rayner

Men det ble en artig historie  ;)
Men bulk i bagasjeluka..? Ligger da et plast"deksel" på hele luka.. Lukker alltid luka forsiktig igjen for å se om det går når jeg er i tvil, frykter å lage hull/sprekk i den plastplata..
Trondheim

Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

nr1rayner

Ikke så imponerende mye vi har med oss denne gangen, men øverst på listen må telt nevnes,og videre kjølebag, gassgrill, oppblåsbar madrass, soveposer ++
Campingvogna ble solgt, så da prøver vi teltlivet  ;)
Og selvsagt insisterte jeg på å la diesel X-trailen hvile og dra på tur med Leaf  ;)
Campingplasser har som kjent god tilgang på strøm, og av de 2 plassene vi har vært på har de stusset litt på at jeg spesifiserte strøm for lading av elbil.. Med tilsvar "elbil har vi ikke hatt her før, men det må jo gå greit"  :D
Kjekt å, for en gangs skyld, starte dagen med fullt batteri  8)
Trondheim

tomrh

Sitat fra: nr1rayner på lørdag 16. juli 2016, klokken 00:32
Men bulk i bagasjeluka..? Ligger da et plast"deksel" på hele luka.. Lukker alltid luka forsiktig igjen for å se om det går når jeg er i tvil, frykter å lage hull/sprekk i den plastplata..
Metall på utsiden av luka. Ihvertfall på vår modell.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

nr1rayner

Åja, du presset inn en bulk ja. Så for meg at det på innsiden lagde bulk, og slet litt med å skjønne det ;)
Men da ville det jo gå utover, så da blir det jo en kul og ikke bulk..
Trondheim

Trekkoppbil

I gamle dager fikk man med seg tellt, liggeunderlag, sovepose og annen bagasje for en ukestur på en tråsykkel.   Setter man bagasjeboks på en Leaf, så kan man få med seg litt på den også.

Electrix

Dette bildet har jeg postet tidligere i en annen tråd angående bagasje, men er et greit eksempel på hva man uten problemer kan putte nedi bagasjerommet på en 2012 Leaf:
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

epsilone6

Det som mangler i denne tråden er bilder av når greiene faktisk er pakket i bilen  ;D

nr1rayner

@Electrix
Gikk alt det UNDER hattehylla?
Imponerende haug det der  :)
Trondheim

Electrix

Nei, hatthylla har ligget i garasjen noen år... Vogna slås sammen og står på høykant med hjulene opp,  harde kofferter nederst og myke ting som klær, redningsvester ol øverst i tilfelle kollisjon.

Man lærer seg etterhvert hvilke bager og kofferter som passer best sammen slik at man får utnyttet plassen optimalt.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

DannyRS

Hadde nylig dette under hattehylla:
1 stk Babyjogger city versa barnevogn
10 stk handleposer (med innhold  :D)
20 kg sukker
1 stk "kabelkasse" med 20m skjøteledning, 32A type2-type1, CA-kabel, og div. overganger.
'14 Nissan Leaf Acenta

leafnor

Leaf 2012/Aug 160.000 km

TorC

En 5 seters sofa fra IKEA. Attpåtil pakket fra IKEA, så det var store klumpete pakker. Hvis jeg hadde åpnet dem og sortert om ville det nok vært fint plass til mer enn bare to voksne i bilen...

Og, jeg måtte bruke takgrind... Så det er jo juks. Men, det viser at LEAF fungerer helt ypperlig som eneste bil i husholdningen selv til frakt av svære sofaer fra IKEA.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

nordvik

Kjørte med begge gutta på Storsjøcup og campingferie. Får som vanlig plass til mye når man pakker godt!
1 stk stort 5-mannstelt
3 soveposer
3 feltsenger
1 weber gassgrill
1 primus (av gammel type)
1 sett campingbord med 4 stoler
1 bag med fotballutstyr til fotballspilleren
1 liten koffert
2 mellomstore bagger
  (Må jo ha nok klær til ei uke.... )
1 kjøleboks m/12V
1 "grønnsakskasse" IFCO med div kjøkkenutstyr
3 puter og fleecetepper.
Tror det var omtrent alt.
I tillegg stoppet vi på hjemturen og handlet på Storlien, 4 bæreposer med mat
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA