Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: PakTrakr - bare for spesiellt interesserte ??? (advarsel)

Startet av nyttblad, lørdag 23. oktober 2010, klokken 10:18

« forrige - neste »

nyttblad

Er det noen som har oversikt over hva forskjellen mellom disse tre modellene er? Fant f.eks denne setningen i en omtale på guardian i forbindelse med omtale av Peugeot iOn:
"It has strong regenerative braking, slowing down determinedly when the accelerator is released; this is the one functional difference between an Ion and an i-MiEV, and it's why Peugeot claims its version can travel up to 30 per cent further on a charge."

Noen som også i samme slengen vet når Peugeot og Citroen vil begynne å selge bilene i Norge?
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

Hans Håvard Kvisle

Om Citroën:
http://elbil.no/elbiler/167-citroen-leverer-elbil-om-et-halvt-ar
Ikke noe nytt siden den gang. Peugot venter vi på skal annonsere leveringstid og pris. Er rett rundt hjørnet.
St.Hanshaugen

nyttblad

Fant en test fra noen uker siden på Peugeot iON fra Sverige

http://www.automotorsport.no/news/21435/peugeot-ion-elbilen/

Legger merke til prisen også på disse  bilene i Sverige
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

Griffel

En forskjell er at garantibetingelsene er ulike.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

RoadRunner

#4

ifølge selger av i-MiEV så har alle tre samme utropspris, men i-MiEV har navigasjonsystem inkludert i prisen.
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

elektrolux

Hva skal du med Navigasjon i egen by?

Med Elbil kommer en neppe til en annen by. Uansett er Navigasjon ferskvare, og jeg velger bevisst bil uten dette for å slippe stadige oppdateringer.

Løse enheter er gode nok, og like billige som ny software til originalnavigatorer.

Fikk skrekken da gamle Mersen måtte ha 10-12 cd a 1000 NOK hvert år for å ha siste kart over Europa til enhver tid. 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trond Arve

Sitat fra: elektrolux på mandag 04. oktober 2010, klokken 12:42
Hva skal du med Navigasjon i egen by?

Kommer vel an på byens størrelse og hvor kjent man er ;-)
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

AntiRegreim

Sitat fra: ilmyggo på mandag 04. oktober 2010, klokken 13:31
Sitat fra: elektrolux på mandag 04. oktober 2010, klokken 12:42
Hva skal du med Navigasjon i egen by?

Kommer vel an på byens størrelse og hvor kjent man er ;-)
Og hvor ofte du kjører til ukjente adresser.
De fleste gjør vel dette relativt sjeldent. Og vil da klare seg utmerket med litt forhåndsstudier og notater fra:
http://visveg.vegvesen.no/Visveg/mapviewer.jsf?width=1920&height=860        ELLER
http://kart.gulesider.no/

Enig i at navigasjon er ferskvare. Og dessuten ofte unøyaktig. Hvor mange utenlandske vogntog har ikke kjørt seg fast på lokale krøtterstier de aldri drømte om å kjøre på før navi kom på markedet?








Lars C. Krogenæs

Det må være deilig å slippe å ha GPS løs. Blir matt av alle ledninger som slenger rundt.

Dog utrolig kjedelig å betale massevis for en oppdatering av kartet, når håndholdt GPS med nyeste kart og funksjoner koster mye mindre...

Jeg er ikke kjent overalt i Oslo. Så av og til er det deilig med GPS. Nå kan vi jo også legge inn ladeplaser som POI....

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

El rayo

#9
Sitat fra: elektrolux på mandag 04. oktober 2010, klokken 12:42
Hva skal du med Navigasjon i egen by?

Med Elbil kommer en neppe til en annen by.
Var i Drammen så sent som på lørdag og hadde god nytte av GPS'en. Det er ikke lett å lese kart og kjøre samtidig.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

moso

Sitat fra: Griffel på fredag 01. oktober 2010, klokken 09:50
En forskjell er at garantibetingelsene er ulike.
Hva består disse forskjellene i?

Og er det noen som har sammenlignbare oversikter over standardutstyr og ekstrautstyr på disse bilene? Noen forskjeller her?
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

Morten E

Forskjellen er veldig liten paa utstyret. I-Miew har navigasjon som standard. Ellers saa har Ion og C-zero 3 aar og 50 000 km garanti, mens I-miew har 5 aar og 100 000 km garanti. Saa valget skulle ikke vaere saa vanskelig

moso

Det ble ikke så veldig vanskelig da nei  :) Mellomgrå i-Miev bestilt, levering februar/mars.

Forøvrig så har Citroen og Peugeot også 5 års garanti på batteriene - men begrenset til 50.000 km.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

sven erik

i miven har å 2 gir ekstra  å en får i dag oppdateringer til gps på nett gratis

rossifan46

Sitat fra: Morten E på fredag 05. november 2010, klokken 00:21
Forskjellen er veldig liten paa utstyret. I-Miew har navigasjon som standard. Ellers saa har Ion og C-zero 3 aar og 50 000 km garanti, mens I-miew har 5 aar og 100 000 km garanti. Saa valget skulle ikke vaere saa vanskelig
Peugeoten har fått 5 år/120000 km faktisk  :)

http://www.bilinform.no/nyheter/peugeot-ion-norges-beste-el-bil-garanti.html
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA