Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rattvarme - Big deal?

Startet av Bjoris, fredag 09. september 2016, klokken 01:11

« forrige - neste »

Bjoris

Sitat fra: cstromme på mandag 12. september 2016, klokken 14:20
Jeg er 187 og hadde ikke sjanse til å sitte i midten. Ikke i nærheten av en Model S uten panoramatak, det var rett og slett umulig for meg å sitte i setet.

Det er nok vesentlig større plass på 3. rad, den var vel som S bak, kanskje litt mindre takhøyde enn det også
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

calefranco

Takk for innspill/svarene. Kan vi konkludere at midtplassen i 2. rad passer kun for kvinner/barn/kortere menn, dvs alle under ca. 175cm (ja, enkelte har lengre rygg og kortere bein, om omvendt, men jeg prøver å generalisere litt) ? I så fall, litte gran skuffende med tanke på at dette er en SUV, men jeg har inntrykk av at det er flere kameler man må svelge om man skal gå for denne bilen.

Bjoris

Tingen er vel at få kjører med bilen full av voksne:) Men med 5 seteren er det jo litt vilt at en så svær bil ikke har 5 fullverdige seter! Heller derfor litt mot 6 seter likevel...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

turfsurf

Sitat fra: calefranco på mandag 12. september 2016, klokken 16:10
Takk for innspill/svarene. Kan vi konkludere at midtplassen i 2. rad passer kun for kvinner/barn/kortere menn, dvs alle under ca. 175cm (ja, enkelte har lengre rygg og kortere bein, om omvendt, men jeg prøver å generalisere litt) ?
Jeg er 181 og satt greit i midten på 7 seteren. Er ikke spesielt kort i ryggen heller, men har lite hår :)

--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

turfsurf

Sitat fra: bjoris på mandag 12. september 2016, klokken 17:48
Tingen er vel at få kjører med bilen full av voksne:) Men med 5 seteren er det jo litt vilt at en så svær bil ikke har 5 fullverdige seter! Heller derfor litt mot 6 seter likevel...
OK, hvilken av det store SUVene har 5 fullverdige seter? Ikke GLE, Cayenne, Touareg, Q7 eller X5 sist jeg prøvde de ihvertfall. Kanskje XC90?

--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Øyvind.h

Sitat fra: turfsurf på mandag 12. september 2016, klokken 18:47
Sitat fra: calefranco på mandag 12. september 2016, klokken 16:10
Takk for innspill/svarene. Kan vi konkludere at midtplassen i 2. rad passer kun for kvinner/barn/kortere menn, dvs alle under ca. 175cm (ja, enkelte har lengre rygg og kortere bein, om omvendt, men jeg prøver å generalisere litt) ?
Jeg er 181 og satt greit i midten på 7 seteren. Er ikke spesielt kort i ryggen heller, men har lite hår :)

--
turfsurf

Jeg er ca 187. Subbet godt i taket, men kunne sitte der om jeg måtte.
Dog er bredden i baksetet begrenset. Kjøper man bil for mest mulig komfortabel transport av 5 voksne menn i baksetet er nok ikke Tesla et godt alternativ. Hverken S eller X. Fire voksne menn sitter nok dog bra i X. Eneste aberet med 6-seteren er at rad 2 ikke har noe sidestøtte. Tror derfor jeg ville valgt 5/7 seter om frakt av fire voksne mannfolk var viktig parameter.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

calefranco

SitatFire voksne menn sitter nok dog bra i X. Eneste aberet med 6-seteren er at rad 2 ikke har noe sidestøtte. Tror derfor jeg ville valgt 5/7 seter om frakt av fire voksne mannfolk var viktig parameter.
Ja, det stemmer nok at det kan være litt ubehagelig i lengde å ikke ha armlene eller noe å hvile armen på. Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg vurderer å starte en transporttjeneste hvor mesteparten av passasjerende blir voksne.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA