Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidden på elbiler

Startet av oroar, torsdag 08. september 2016, klokken 15:30

« forrige - neste »

oroar

Er det bare meg som holder på å kjøre av veien når telefonen ringer i E-Up'en? Det er forferdelig høyt og skjærende. I tillegg ringer den et par ganger etter at jeg trykker på at jeg tar av røret.
Kan lyden og lydnivået endres?
S og X siden 2016.
Elbil siden 2015

MisterScience

Jeg mener dette bare er å vri på volumknappen mens det ringer - min er ihvertfall ikke så høy.
2014 Volkswagen e-UP!

aageaasved

lydnivået stilles inn på garmin enheten

oroar

Sitat fra: vivjohan på mandag 11. juli 2016, klokken 09:05
lydnivået stilles inn på garmin enheten

Oj, det skal jeg prøve!
Det blir litt for sent å justere lydnivået etter at det har startet å ringe. Da har jeg allerede hatt et par ukontrollerte hjertehopp :-)

Hjertelig takk!
S og X siden 2016.
Elbil siden 2015

Terjer

Bruk volumknappen på radioen mens det ringer/samtale pågår. Skru gjerne lyden av før samtalen er avsluttet så har du lav, eller ingen ringelyd når neste samtale kommer inn.
VW e-up! - Aurskog-Høland

Eni

Sitat fra: vivjohan på mandag 11. juli 2016, klokken 09:05
lydnivået stilles inn på garmin enheten

Får også nesten hjertefeil av ringelyden, men fant ikke noe sted på Garmin-enheten hvor jeg kunne stille ned lyden?
Om jeg bare stiller lyden lavt på radio, hører jeg jo nettopp ikke radioen... Har relativt lav lyd på radio, men likevel hyler ringelyden i ca 500 dB (sånn ca    ;) )

aageaasved

den er fremdeles på garminenheten  ikke gji opp  :D

oroar

Sitat fra: vivjohan på mandag 18. juli 2016, klokken 06:51
den er fremdeles på garminenheten  ikke gji opp  :D

Jo, det er nok bare å gi opp. Jeg har vært på alle menyer på Garmin-enheten, men finner ikke noe sted man justerer ringevolumet. Eller rettere sagt innslaget på ringevolumet. Det skjærer langt inn i ryggmargen  :-\
S og X siden 2016.
Elbil siden 2015

kaiat

Har du sett dette i manualen?


Terjer

Sitat fra: kaiat på mandag 18. juli 2016, klokken 12:19
Har du sett dette i manualen?

Jeg har tilbrakt litt tid i e-uppen og har samme problemet som oroar ringelyden er alt for høy. Jeg har både sett og lest det du viser til i manualen men fortsatt finner jeg ingen steder å endre ringevolumet før telefonen ringer. Kan du forklare litt nærmere hvordan man endrer volumet på ringelyden? Altså ikke samtalevolumet men ringevolumet? Det står bare at det er mulig, ikke hvordan man gjør det.

Det er mulig jeg har sett meg blind på dette i manualen og på Garminenheten, men jeg finner det altså ikke. Jeg hadde egentlig gitt opp men så dukket denne tråden opp og da må jeg jo prøve igjen  ;D

Jeg har og forsøkt dette fra side 133 og det funker for radioen/medieavspilleren  :o
VW e-up! - Aurskog-Høland

Eni

Sitat fra: kaiat på mandag 18. juli 2016, klokken 12:19
Har du sett dette i manualen?

Kan ikke huske å ha sett det nei, men har også trykket meg gjennom flere menyer på Garminen... Men ble brått usikker på om jeg har brukermanual til den i det hele tatt? (Har kjøpt bilen brukt)
Skal ut å sjekke det i kveld, når bare mannen kommer hjem med bilen

Eni

#11
Har bare en Quick-start manual til Garminen. Fant brukermanualen online nå, men jeg får ikke opp de alternativene som står i den når jeg trykker meg inn i menyene... :-\

Terjer

Sitat fra: Eni på mandag 18. juli 2016, klokken 19:34
Sitat fra: kaiat på mandag 18. juli 2016, klokken 12:19
Har du sett dette i manualen?
...ble brått usikker på om jeg har brukermanual til den i det hele tatt? (Har kjøpt bilen brukt)
Skal ut å sjekke det i kveld, når bare mannen kommer hjem med bilen
VW e-up! - Aurskog-Høland

Eni

#13
Sitat fra: Terjer på tirsdag 19. juli 2016, klokken 08:34
Sitat fra: Eni på mandag 18. juli 2016, klokken 19:34
Sitat fra: kaiat på mandag 18. juli 2016, klokken 12:19
Har du sett dette i manualen?
...ble brått usikker på om jeg har brukermanual til den i det hele tatt? (Har kjøpt bilen brukt)
Skal ut å sjekke det i kveld, når bare mannen kommer hjem med bilen

Autowinder

Forsøk å ha litt is i magen når det ringer, og vri ned volumet mens det ringer, men før du svarer. Hos meg husker da bilen (vet ikke om det memoreres i Garmin'en eller radioen ) siste ringevolum til neste gang ;)
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA