Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rattvarme - Big deal?

Startet av prophan, torsdag 08. september 2016, klokken 13:45

« forrige - neste »

Innovatorium

Sitat fra: Innovatorium på fredag 10. mars 2017, klokken 07:02
Hei folkens

Hvilket produkt gjør bilen lettest å holde ren? Eller som gjør at støv etc tar lengre tid å feste seg, ettersom jeg sjeldent gidder å få bilen vasket? Jeg bor i Trondheim, og har i tillegg stående ute på grusvei, så den blir desperat fort skitten. Eneste jeg kan om bilpleie er fra min ungdom da jeg vokset familiens bil og fikk beskjed om å bruke Turtle Wax Excalibur. Hører gjerne også tips til hvilket firma jeg eventuelt bør bruke.

Har Tesla X med Obsidian Black Metallic.

Mvh Sondre
Vel, trenger fortsatt råd. Ren Bil på Flatåsen i Trondheim mener deres lakkbehandling til kr 6000 er det beste for å holde bilen enkelt ren.

Har ikke funnet noen som legger den spesialfolien nevn i denne forumtråden her i Trondheim annet enn Bilpleiesenteret på Tempe, og de tar ikke telefonen.

Ideelt sett ville jeg hatt en løsning som er så glatt at regnet vasker møkka av, eller hageslangen, men det er vel å håpe på for mye?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Øggen

#46
Personlig, Cosmic behandling fra Ren Bil  på den forrige S'n ej hadde, var null verdt i mine auge.
Ej voksa no bilen sjøl, og føle støvet blir "statisk dradd" mot lakken. Irriterende......
Folie e nok det beste for å bekytte bilen, så spørs om du må ta deg en tur til hovudstaden.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

kjetilho


petersv


jmt2016

Model X er faktisk en billigere bil å foliere siden det er relativt lite metall som skal folieres kontra en vanlig sedan. vi brukte Hexis bodyfence. (selvreparerende klar folie)

kostet meg 17lapper.

hoffa

Sitat fra: jmt2016 på onsdag 22. mars 2017, klokken 07:45
Model X er faktisk en billigere bil å foliere siden det er relativt lite metall som skal folieres kontra en vanlig sedan. vi brukte Hexis bodyfence. (selvreparerende klar folie)

kostet meg 17lapper.

Var dette for hele bilen eller? Ikke galen pris dette hvis det er hele bilen. Hvor fikk du dette utført?
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

spirrevipp

Jeg fikk en lokal detailer til å legge MaxProtect UNC v1/v2 på min hvite Model S nylig. Blir interessant å se hvordan erfaringen blir med den mtp renhold / holdbarhet. Kom på ca 8500.

Han bemerket at lakken ikke var den letteste å jobbe med, og det måtte en skikkelig runde med IronX (eller tilsvarende) for å fjerne metallpartikler, så klargjøringen har vel ikke vært helt super fra Tesla sin side.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

turfsurf

Sitat fra: jmt2016 på onsdag 22. mars 2017, klokken 07:45
vi brukte Hexis bodyfence. (selvreparerende klar folie)

kostet meg 17lapper.
Hvor fikk du gjort dette?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

hoffa

Sitat fra: jmt2016 på onsdag 22. mars 2017, klokken 07:45
Model X er faktisk en billigere bil å foliere siden det er relativt lite metall som skal folieres kontra en vanlig sedan. vi brukte Hexis bodyfence. (selvreparerende klar folie)

kostet meg 17lapper.

hmm...er dette prisen for bare folien?
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

myrlas

Jeg har bestilt bil i dag, rød.

Jeg er lysten på å lakkere de originale felgene i sort, og foliere krom-listene i samme farge.

Har sett noen youtube-filmer om temaet. Noen som vet noen som gjør dette her til lands?

cirys1

Sitat fra: jmt2016 på onsdag 22. mars 2017, klokken 07:45
Model X er faktisk en billigere bil å foliere siden det er relativt lite metall som skal folieres kontra en vanlig sedan. vi brukte Hexis bodyfence. (selvreparerende klar folie)

kostet meg 17lapper.

Ville ikke svare opp denne? Skrøne?

Øggen

Hei.
Vil foliere min kommende svarte X med Xpel Stealth folie og kontakta Nordic Wrapping.
Fikk hyggelig svar derifra om at dei hadde en ny folie som dei he rettigheten på i norden.
Derav navnet  Nordic Shield Nano.

Skal etter eget utsagn være bedre enn Xpel og har et nano ytterlag i folien, enkelt og greit en unik folie.
Så til pris:
45000kr
(riktig nok inkl. Chrome delete)
ligge langt inne å betale for gummi, iallefall når det tydeligvis ikkje blir verdsatt ved videresalg en gang.(ref div salgstråder på forum)
Men for min egen del veit ej at lakken til tesla e nokke drit, og designet gjer til at sida på bilen blir perforert etter en viss tid.

Har nokken erfaring med folien og
EXPOZE NORWAY AS
& Nordic Wrapping TM
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

msater

#57
Vurderer også hva jeg skal gjøre med min X når den kommer. Fra Asker Autospa fikk jeg anbefalt dobbelt lag med forsegling (opticoat) og xpel på utsatte områder.

Sitat
Model X full front 11K
Kan i tilleg tas innstegene samt nedre dør sider og bakre fanger.

Dobbeltlag forsegling 8K
Mulig korrigering. Det kan vi se når den kommer.

Litt usikkert hva man får for 11k, om det er for alle utsatte steder eller kun front. Jeg heller mot kun lakkforsegling, Xpel ble mer enn jeg hadde tenkt spandere pån dette. Har ditec på min 6 år gamle BMW og den ser fortsatt veldig bra ut, men mulig lakken der er av en mye bedre kvalitet.
Blå X90D - levert 22.09.2017
e-Golf - levert 24.05.2016

turfsurf

Sitat fra: Øggen på torsdag 17. august 2017, klokken 21:19
Har nokken erfaring med folien og
EXPOZE NORWAY AS
& Nordic Wrapping TM

Tror Sigurdi her på forumet har fått foliert bilen sin hos Nordic wrapping med denne folien. Send en PM til han.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

snd

#59
Ikke bli solgt av begrepet nano... FYI, nesten alle solkremer i salgs har nanoteknologi, nærmere bestemt titanoksid.

https://teknologiradet.no/nanoteknologi/hva-er-nanoteknologi/10-sporsmal-og-svar-om-nanoteknologi/

Har Nordic Wrapping sagt noe om merke og spec på denne nanofolien, annet enn at den er bedre/hydrofobisk?
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA