Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Cargo carrier?

Startet av oven, tirsdag 06. september 2016, klokken 20:55

« forrige - neste »

oven

I det siste har jeg opplevd mange ganger at jeg må ta nøkkelen ut av lommen for å få låst opp bilen og for å få startet den. Jeg har skiftet batteri i nøkkelen (to ganger), og bilen klager ikke over at det er lavt batteri i nøkkelen. Det er heller ikke helt konsekvent - noen ganger både låser bilen seg opp og starter mens jeg har nøkkelen i lommen.

Er det andre som har opplevd det samme?
2014 Leaf tekna, bor i Bergen

kodalse

Gjelder det samme for begge nøklene?
Test om frekvensen av feil/riktig funksjon er forskjellig fra de to og logg det.
Da kan du eventuelt vise til at den ene (eller begge) faktisk ikke fungerer slik den skal.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Burger

Hos meg begynte dette etter 6 gangen igjennom vaskemaskin, må nok bite i det sure eplet og kjøpe ny nøkkel til 4.000.-, eller kjøre Leafen fra Trondheim til Oslo for å få en uorginal programert til ~2.000.-
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

Kafk4

Sjekk forsikringen din. Min forsikring via Gjensidige dekker ny nøkkel

Småfly

Kan være forstyrrelser fra andre sendere i nærheten. Jeg hadde store problemer hjemme en stund fra noe som forstyrret signalene mellom bil og nøkkel, noe som forøvrig gikk over etterhvert.
Hvis det skjer på flere steder er det nok noe feil med bil/nøkkel. Hvis det bare skjer på et bestemt sted er sjansen stor for at det er noe annet utstyr som forstyrrer på frekvensen.

Bjoris

Har problem p en av nøklene på vår nye, har vært innom en gang og de bytte batteri, fungerte til jeg parkerte hjem så var det lille, må holde nøkkelen inntil startknappen. Men låsing langt fra fungere...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Mr Pioneer50

Er vi sikre på at batteriet nøkkelen har noe med dette å gjøre i det hele tatt...
Nå kjenner jeg ikke Nizzan Leaf sitt keyless system i detalj, men på andre merker så har jeg sett at batteriet i nøkkelen ikke har noe med dette å gjøre. Batteriet er kun for fjernbetjening av sentrallås, vinduer etc.

På mange biler benyttes en transponder brikke som ligger i nøkkelen, den er IKKE drevet av batteriet i nøkkelen. Bilen har en transponder antenne som som "gjenkjenner" riktig brikke og tillater start av bilen.

Det er enkelt å teste om batteriet i nøkkelen har noe med keyless, bare ta ut batteriet og se om du får startet bilen.
2016 Leaf Nordic 30 kW

nr1rayner

Har jeg nøkkel i lommen og bruker knappen på dørhåndtakene må jeg gjerne snu den delen av kroppen med nøkkel i mot bilen. Står jeg med strak arm og nøkkelen vendt bort fra bilen låser den gjerne ikke opp.
Samme gjelder bakluka.
Men når først nøkkelen er inni bilen virker det ikke som det har noe å si hvor den er til meg.
Ofte jeg har nøkkelen i sekk eller jakke som jeg slenger i bagasjerommet, og bilen starter fint hver gang..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Mr Pioneer50

Jeg får ikke startet min bil dersom jeg har nøkkelen i bukselomma. Den må helst plasseres i koppholderen.
2016 Leaf Nordic 30 kW

nr1rayner

Regner med det er prøvd med flere typer bukser, og ikke bare de laget av aluminiumsfolie  :P
Da får du vel heller ikke start om nøkkelen ligger i bag.rom slik min gjør..?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Mr Pioneer50

2016 Leaf Nordic 30 kW

Kjell Leaf

Sitat fra: Mr Pioneer50 på søndag 10. juli 2016, klokken 13:50
Er vi sikre på at batteriet nøkkelen har noe med dette å gjøre i det hele tatt...
Nå kjenner jeg ikke Nizzan Leaf sitt keyless system i detalj, men på andre merker så har jeg sett at batteriet i nøkkelen ikke har noe med dette å gjøre. Batteriet er kun for fjernbetjening av sentrallås, vinduer etc.

På mange biler benyttes en transponder brikke som ligger i nøkkelen, den er IKKE drevet av batteriet i nøkkelen. Bilen har en transponder antenne som som "gjenkjenner" riktig brikke og tillater start av bilen.

Det er enkelt å teste om batteriet i nøkkelen har noe med keyless, bare ta ut batteriet og se om du får startet bilen.
Det står i alle fall i bruksanvisningen at om batteriet blir dårlig og man ikke får start må man holde nøkkelen inntil startknappen. Vi har også fått dårlig batterivarsel i det siste, jeg har byttet batteriog det forsvinner en stund. Etter en måned eller to har det kommet tilbake, det er merkelig fordi de originale batteriene varte jo i to år....
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

bjorn_2390

Husker dette er vært diskutert før. Da kom det frem at batteri fra en større bil-og-annet-ræl-leverandør ikke var gode nok. Det ble kjøpt batteri fra en annen butikk, av et annet og mer anerkjent merke, og dermed var problemet løst.

Har selv ikke hatt noen problemer med dette, men opplevd at kvalitet på batterier varierer på andre ting. I mitt tilfelle, gjaldt det en fjernstyrt leke, som ikke funka med biltemabatterier, men som altså fungerte fint med batteri fra en større leverandør (mener det ble Duracell). Opplevde også det samme med en trådløs kamerautløser.

I andre tilfeller, har batterier fra Biltema fungert for meg. Variasjoner, der, altså.
Blå Euro-Leaf (2012)

signal

Min bil har ikke problem med å åpne sidedører eller bakdør med nøkkelen i lommen. Pråvde å stå ca 1 meter unne og å strekke meg til knappene men samme resultat. Nissan skiftet batteriet i nøkkelen jeg brukte på service uten at jeg klagde på det.
2012 Leaf SL USA modell, Sølv Metallic
2015 Mitsubishi Outlander, Sølv Metallic

Mr Pioneer50

Sitat fra: Kjell Leaf på mandag 11. juli 2016, klokken 13:38
Sitat fra: Mr Pioneer50 på søndag 10. juli 2016, klokken 13:50
Er vi sikre på at batteriet nøkkelen har noe med dette å gjøre i det hele tatt...
Nå kjenner jeg ikke Nizzan Leaf sitt keyless system i detalj, men på andre merker så har jeg sett at batteriet i nøkkelen ikke har noe med dette å gjøre. Batteriet er kun for fjernbetjening av sentrallås, vinduer etc.

På mange biler benyttes en transponder brikke som ligger i nøkkelen, den er IKKE drevet av batteriet i nøkkelen. Bilen har en transponder antenne som som "gjenkjenner" riktig brikke og tillater start av bilen.

Det er enkelt å teste om batteriet i nøkkelen har noe med keyless, bare ta ut batteriet og se om du får startet bilen.
Det står i alle fall i bruksanvisningen at om batteriet blir dårlig og man ikke får start må man holde nøkkelen inntil startknappen. Vi har også fått dårlig batterivarsel i det siste, jeg har byttet batteriog det forsvinner en stund. Etter en måned eller to har det kommet tilbake, det er merkelig fordi de originale batteriene varte jo i to år....
Jeg skal ta å teste dette en dag ved å ta ut batteriet av nøkkelen. Instruksjonsboka er sannsynligvis riktig :-)
2016 Leaf Nordic 30 kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA