Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Øivind, tirsdag 06. september 2016, klokken 17:40

« forrige - neste »

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

pudderjagar

Kva meines med ICU?
Kva gjer ein ICU i tillegg til ein vanleg type2 ladeboks.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

nofuelno

Sitat fra: pudderjagar på torsdag 08. september 2016, klokken 12:19
Kva meines med ICU?
Kva gjer ein ICU i tillegg til ein vanleg type2 ladeboks.
En ICU av den typen det refereres til har 2x Type 2 ladeuttak.
Alternativene til ICU sine bokser har nå begynt å få fornuftige priser
samtidig som de kan balansere lasten om begge uttak er i bruk samtidig.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Øivind

2014 Leaf
2015 e-NV200
10.335kWp solceller fra Otovo på taket
Ombygget batterielektrisk snøfreser

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Griffel

#20
Men det skulle forundre meg, om jkirkebo ikke kan Norskprodusere en til deg med to uttak, på bestilling.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Sitat fra: Griffel på mandag 12. september 2016, klokken 21:03
Men det skulle forundre meg, om kirkeboe ikke kan Norskprodusere en til deg med to uttak, på bestilling.

Nye ladebokser er rett rundt hjørnet, med Type 2 uttak, Blir nok markedets billigste 3x32A løsning, men de produseres i England. Skal også komme utgave som kan kobles sammen slik som Tesla sine, for deling av effekt. Blir endelig mulighet for integrert B-vern også :)

Vet ikke pris ennå, men enkel 3x32A utgave (som kan brukes til alt fra 1x6A og oppover) prøver jeg å få til en pris på under 4500,-. Kanskje ned mot 4000,-. Kommer litt an på pundkursen fremover da...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bjorngb

Hva tenker folket om fadestasjon med fast kabel vs type 2 (?) uttak? Har en i3 i bestilling, men tror jeg i utgangspunktet jeg ville hatt mulighet til å skifte kabel om jeg får ny bil og kunne bytte bare ledning om den blir ødelagt...

Noen tanker? PS skal ikke monteres i garasje om det har betydning
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

elektrolux

Ville valgt med fast kabel. Den kan uansett byttes om den blir skadet, eller du kjøper bil med annen tilkobling.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

pudderjagar

Fordeler med laus type 2 kabel i ladestasjon:
Får du folk på besøk så kan dei benytte ladestasjonen hvis du har type2 kabel.

Du kan ta med deg kabelen og bruke den på andre ladestasjonar hjå andre.

Bytter du bil så slepp du elektriker for å bytte kabelen.

Eg har stasjon med type2 kabel og ville ikkje hatt noko anna

Vært kabelen skada kan du bytte den sjøl utan elektriker
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

zyp

Sitat fra: pudderjagar på torsdag 22. september 2016, klokken 19:05
Du kan ta med deg kabelen og bruke den på andre ladestasjonar hjå andre.

Akkurat dette er vel en ulempe, kontra å bare ha kabelen liggende i bilen til du trenger den. Løs kabel har man jo uansett siden den gjerne følger med når du kjøper bilen.

pudderjagar

Då får du ein fordel til. Ladestasjonen vært billigare når du har kabel.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

ProsjektX

#27
Ja, ser virkelig ikke poenget med å ha en ladestasjon med type 2 (mode3) uttak hjemme. Koster fort 1500-2000kr ekstra når en slenger på løs kabel i tillegg. Liker heller ikke å ha en ekstra pluggbar kontakt i et egentlig fast opplegg.
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

ProsjektX

Sitat fra: jkirkebo på mandag 12. september 2016, klokken 22:39
Sitat fra: Griffel på mandag 12. september 2016, klokken 21:03
Men det skulle forundre meg, om kirkeboe ikke kan Norskprodusere en til deg med to uttak, på bestilling.

Nye ladebokser er rett rundt hjørnet, med Type 2 uttak, Blir nok markedets billigste 3x32A løsning, men de produseres i England. Skal også komme utgave som kan kobles sammen slik som Tesla sine, for deling av effekt. Blir endelig mulighet for integrert B-vern også :)

Vet ikke pris ennå, men enkel 3x32A utgave (som kan brukes til alt fra 1x6A og oppover) prøver jeg å få til en pris på under 4500,-. Kanskje ned mot 4000,-. Kommer litt an på pundkursen fremover da...
Blir det mulighet med fast type 2 kabel også her?
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

Øyvind.h

Type 2 kabel må man jo skaffe seg uansett, selv om den stort sett ligger ubrukt. Da kan den like gjerne stå i type2 ladestasjonen :) Ser ingen ulempe ved dette.

Og folk med type 1 biler kan også lade med sin type 2 til type 1 kabel :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA