Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Cargo carrier?

Startet av Bjoris, tirsdag 06. september 2016, klokken 10:08

« forrige - neste »

Ellemelle

Det er ingen håndtak på noen av dørene, derfor må de være motoriserte. Premiumpakken gir deg "auto presenting doors", dvs de åpner seg helt når du nærmer deg, slik at du kan stige inn uten å røre døren.

lunitiks

Slik ser i alle fall 5-seterkonfigurasjonen ut i Design Studio
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

Sitat fra: KrW på tirsdag 05. juli 2016, klokken 22:36
Jeg er veldig enig med Bjoris om utstyr en MÅ ha. Valgte selv i tillegg 90kwh. Det blir nok litt individuelt hva som er must. Vi kjører 1-2 ganger til Finland i året. Er der nå i en 2003 XC90. Kjørte nordover denne gangen. Skal sørover om en uke. Foreløpig er det dårlig utbygd med superladere nordover i Sverige og Finland, men det kommer.

Metallic lakk vet jeg ikke om er must, men tror det er lurt å ha en lakkbeskyttelse, og det koster litt det også. Vi tenkte egentlig hvit, men endte på perlehvit. Kommer nok til å ta lakkbeskyttelse på denne også.

Om du ser på bildet her med lysnet interiør, så tviler jeg veldig på at du får inn ski under setene selv med 5 seteren.  Kanskje om man har veldig mjuke ski  ;) Om man kunne kjørt ett sete helt frem så kanskje. Går egentlig ikke å kjøre slik, da det kommer opp en feilmelding om at setet må kjøres tilbake når man begynner å kjøre. Håper noen får testet om det faktisk går å kjøre, men at det bare kommer opp en feilmelding i starten.

Ser det blir to nivåer jo, hmm, det var litt ødleggende for min ide om flatt gulv og ski under 2. seterad ja...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Epleskreller

Personlig må jeg ha 90 kWh og hengerfeste. Alt annet er ekstra :)

Av ekstra ville jeg prioritert i rekkefølge : 6 seter, vinterpakke, lyd, skinn, AP, premiumpakken, metallic, andre interiørlister. P, Ludi og 22" ville jeg ikke valgt, selvom det er råkult.

Automatisk åpning av dørene er forøvrig overraskende tøft :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

lunitiks

Mon tro om det midterste baksetet på 5-seterskonfigurasjonen får samme "feature" som Bjørn viser kl. 1:09 i denne videoen:

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

hoffa

Min prioriterte liste:

1. 90KWH
2. Lakk ("riktig" farge må man ha)
3. Lyd
4. Hengerfeste
5. 6 seter (trenger bare femseter, men når andre seterad kan ikke legges ned så er åpningen mellom setene genial)
6. AP
7. Skinn eller ultrawhite
8. 22" (X med 20" ble altfor bløtt for min smak, med 22" ble den mye fastere i fisken i svingene)
9. Premium
10. P (har kjørt 2 stk X90D og savnet P, har på langt nær samme GO som en TMS 90D for ikke snakke TMS P90D)
11. Interiørlister
12. Vinterpakke (hater varme i ræva. Varme i rattet hadde jeg i min Volvo før min TMS, den var ikke brukt en gang de 2 årene jeg hadde bilen) 
13. Ludi (altfor dyrt)

Så var det budsjettet da.....

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Vaagen

Vurderer selv en helt ribbet 75D, med stativfeste og eventuelt metallic som eneste ekstrautstyr.
Liker at X har elektrisk bakluke som standard,  og at man kan velge sort taktrekk uten å måtte bestille premium/tech-pakke. Digger også at standard setene virker topp, så slipper jeg å ta stilling til next gen.
Ellers skulle jeg ønske hengerfeste kunne bestilles uten å samtidig måtte krysse av for luft, men skjønner at det sikkert har noe med nivå regulering av bilen. Blir plutselig hengerfeste til kr 27.800,-
2012 Nissan LEAF Glacier Pearl
2016 Tesla Model X60 "The Last Titan"
Reservert Model ≡

nie

Sitat fra: Vaagen på onsdag 06. juli 2016, klokken 12:42
Digger også at standard setene virker topp, så slipper jeg å ta stilling til next gen.

Har du sett/prøvd standardsetene i X?
Jeg er også troende til å bestille disse. Dette da Nextgen-setene i min nåværende S ikke imponerer så veldig.
Det som derimot imponerer meg er hvor fine standard-setene i en kamerats 2013 S ser ut  etter snart tre år og over 100000 km.

petersv

Sitat fra: bjoris på tirsdag 05. juli 2016, klokken 21:42
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 05. juli 2016, klokken 17:53
Hvorfor skal X sluke vesentlig mer strøm oppover enn S? Den veier jo bare 10% mer? 2-300kg kan da ikke ha veldig stort utslag på strømforbruket oppover (er vel strengt talt et ganske enkelt regnestykke).

Vel, la oss håpe du har rett, ekstra vekt merkes mest i motbakker, på min 85 merket jeg forskjell bare med og uten familien opp en av de undersjøiske tunellene vi har så derfor litt skepsis på dette når en ser at det i enkelte forhold gikk voldsomt med strøm også på S.

Du kjører no nødvendigvis like mye ned som opp, så forskjellen er nok ikke mer enn 15% av det merforbruket du har pga vekt (tap i regenerering.)

Vaagen

Sitat fra: nie på onsdag 06. juli 2016, klokken 12:52
Sitat fra: Vaagen på onsdag 06. juli 2016, klokken 12:42
Digger også at standard setene virker topp, så slipper jeg å ta stilling til next gen.

Har du sett/prøvd standardsetene i X?

No, har ikke vært i nærheten av bilen enda.
2012 Nissan LEAF Glacier Pearl
2016 Tesla Model X60 "The Last Titan"
Reservert Model ≡

turfsurf

Er det forskjell på setene i X da, utenom stoff/skinn/vegan ?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

nie

Sitat fra: turfsurf på onsdag 06. juli 2016, klokken 14:19
Er det forskjell på setene i X da, utenom stoff/skinn/vegan ?
Tror egentlig ikke det.
De ser iallfall kliss lik ut i konfiguratoren når jeg switcher mellom delskinn og helskinn. Det eneste som skjer er at de midtre partiene skifter fra stoff til skinn. Kantene er helt uforandret.

Bjoris

Artig med denne diskusjonen, kanskje en skulle droppet AP og skinn og gått for 90, er nok mer fornuftig. AP kan en legge på senere og det er jo delskinn som jeg også har sett før at holder seg bedre...

90 er nok ett must om en ikke skal bli skuffet, tipper en ikke kommer stort lengre med X90 enn S70...

Spørsmål:
Må en ha AP aktivert for at avstands-basert cruise skal fungere? Det er jo det viktigste tross alt!

dainai

Sitat fra: bjoris på onsdag 06. juli 2016, klokken 14:29
Artig med denne diskusjonen, kanskje en skulle droppet AP og skinn og gått for 90, er nok mer fornuftig. AP kan en legge på senere og det er jo delskinn som jeg også har sett før at holder seg bedre...

90 er nok ett must om en ikke skal bli skuffet, tipper en ikke kommer stort lengre med X90 enn S70...

Spørsmål:
Må en ha AP aktivert for at avstands-basert cruise skal fungere? Det er jo det viktigste tross alt!

Yepp

Bjoris

Sitat fra: dainai på onsdag 06. juli 2016, klokken 14:45
Sitat fra: bjoris på onsdag 06. juli 2016, klokken 14:29

Spørsmål:

Yepp

Hva har en egentlig uten AP, ikke nødstopp, sideassiste eller hva det heter heller? Musken sa at 3 skulle komme med alle sikkerhetssystemer, men det gjelder ikke S og X altså, hmmm

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA