Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading fra vanlig stikk kontakt

Startet av Hansi, mandag 05. september 2016, klokken 21:49

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Alfa Bergen på tirsdag 20. september 2016, klokken 15:38
Tilsynelatende har GM litt å gå på siden Bolt blir rimeligere i Canada enn i USA. Om vi skal gjøre litt valutaakrobatikk og oversette den canadiske prisen til norske kroner blir det 268 000 inkludert DC lading

Kunne nesten se ut som om prisen i USA egentlig er $30k, og så lagt på $7,5k som kundene vil få tilbake fra staten...
I så fall ser de mer optimistiske prisene som har blitt postet her mer realistiske ut :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

anki

330 000kr er for premium bilen og det er et estimat fra Opel.
De fleste forhandlere tror prisen for premiumbilen blir lavere.
268 000kr det er snakk om her er den lavere modellen

Ipadjove

Finner ikke noe om ventilerte seter. Sikker på du har lest det? Og finner bare manuelt justerbare seter. 6-ways, da er det kanskje ikke korsryggstøtte osv? 6-ways er bare frem/bak opp/ned og ryggen?


Sitat fra: knut7 på tirsdag 20. september 2016, klokken 12:18
Er den så dårlig utstyrt? Det står da ventilerte skinnseter i utstyrslista til Bolt, aner ikke om de er elektriske. Den har endel kamerateknologi (speil, fugleperspektiv...) som vel ikke Ioniq har? La ikke merke til det på hybriden jeg kikka på.

Den blir kanskje tyngre og mindre aerodynamisk enn 60kWh bilene som kommer etter, men det er godt mulig at det vil være innført (litt) mva innen konkurrentene er på plass. Det vil hjelpe på verditapet på A-e.

knut3448

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 20. september 2016, klokken 19:44
Finner ikke noe om ventilerte seter. Sikker på du har lest det?
Helt sikker, så sikker at jeg har fortalt folk at det kommer på bilen jeg har signert på!

Men jeg finner ikke at det står skrevet noe sted :-o Tipper jeg har lest det et sted jeg ikke finner igjen i farta, eller at jeg tar feil... kanskje jeg har drømt det!?

Ipadjove


TM

Setene på pressebildene tyder på at de ikke er ventilerte. Da må de jo være perforerte. Kan styre meg for "Man made leather". Tviler sterkt på at det er ekte skinn, så da foretrekker jeg stoff.

knut.aulie

Sitat fra: TM på tirsdag 20. september 2016, klokken 20:25
Setene på pressebildene tyder på at de ikke er ventilerte. Da må de jo være perforerte. Kan styre meg for "Man made leather". Tviler sterkt på at det er ekte skinn, så da foretrekker jeg stoff.
Hvis det er "Vegan leather" eller det vi kaller alcantara så er det et bedre alternativ. Er det skai er det jo grusomt!


Sent from my iPhone using Tapatalk

knut3448

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 20. september 2016, klokken 20:12
Håper du har rett, men selv har jeg bare lest det på Hyundayen :/
Finner ingen bilder av perforerte seter nei. Det er antakelig ikke plass til ventilering i de tynne setene, plass har nok blitt prioritert høyere.

TM

Bra  :). Men skinnet ser litt for perfekt ut til å ha sittet på en ku  ;)

ProsjektX

Sitat fra: bno på mandag 19. september 2016, klokken 23:52
33000 Euro eller 305000 kr. Med fradrag av Tysk mva.19% er vi nede på 256000.

http://www.autobild.de/artikel/opel-ampera-e-2016-vorschau-5059293.html

Edit: Priser som omtales i Tyske medier er fra € 30`` - 35``(35 = nto. 270000,-) Da kan man kansje håpe på en realistisk pris i Norge på 300000,-
Nå er det vel også 10% importavgift også på biler produsert utenfor EU til Tyskland, men da havner vi ned på priser som virker nesten urealistisk..? 233.000kr før avgifter (hvis 33.000 EUR salgspris i Tyskland)
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

Amoss

Sitat fra: nime01 på tirsdag 20. september 2016, klokken 22:59
I Canada ser det ut som prisen blir tilsvarende $32.420 for innstegsmodellen.

http://insideevs.com/chevrolet-bolt-ev-canada-priced-42795/

Hmm... lurer litt på jeg...

Ser det er stort sprik i hva som nevnes av priser her. F.eks. om disse 330k som står i kontrakten er for en sinnstegmodell/basis bil eller godt/fullt utstyrt. Andre ser en lekket pris i Tyskland - og trekker man bort toll og mva fra den så havner vi jo omtrent 100k under prisen i kontrakten.

Merker meg også at GM overrasket de aller fleste stort når de offentliggjorde rekkevidden denne er ratet med.

Kan det være at GM har planer om å overraske stort når prisen endelig blir sluppet? At US prisen ikke blir $37,5 ($30k etter skattefratrekk) slik den er angitt så langt? At de har planer om å konkurrere mer direkte mot f.eks. Leaf enn det de hittil har signalisert?  Eller er jeg helt på bærtur? Blir uansett spennende å se :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Ipadjove

Håper du ikke er på bærtur :) Kanskje de overasker ekstra her, da det vil gi fiiiine tall å vise ellers i verden? :)

Stikkkontakt

Da har de sluppet prisen i Canada. Der er Bolt vesentlig billigere enn i USA.
42.795 CAD tilsvarer 269.000 NOK med dagens kurs. I Canada er hurtiglader standard på alle utstyrsnivå.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

mfurmyr

Prisene på Chevrolet Bolt vil nok komme til å variere sterkt i USA og Canada, siden de har tildels store miljørabatter, og som varierer sterkt fra stat til stat, og provins til provins. I Norge slipper vi jo,- enn så lenge, moms og engangsavgift. Ferdig rabattert fra "tante Siv". Tipper den kommer rundt 300" i billigste utgave her i Norge. Blir det stor forskjell på pris mellom Europa og USA/Canada kan det jo raskt bli parallell import som vi har sett med Nissan Leaf.
Opel Ampera-e.
Toyota Prius.

turfsurf

Tviler sterkt på at Ae blir billig i Norge. De har planlagt ett begrenset produksjonsvolum, og kommer nok ikke til å ha problemer med å selge det ut. Ikke noe vits i å gi Norge ekstra rabatter.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA