Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading fra vanlig stikk kontakt

Startet av Hansi, mandag 05. september 2016, klokken 21:49

« forrige - neste »

AmocoCadiz

Sitat fra: Nickelilltroll på torsdag 08. september 2016, klokken 20:49
De kan pröva sätta en pris över 300. Då blir nog mitt val enkelt. Beställer hellre en gott utstyrt E-golf med några mil mindre på batteriet. Säkert och kvalitet till samma pris.

Har snackat med 2 opelsäljare och bägge hade uppfattningen om 250-300.

Hoppas alla förstår att detta grundpris är lågt satt och att de tjänar pengar på det vi lägger till av extrautstyr. Ingen i Opel Norge är så på bärtur att dom tror dom kan ta marknadsandelar, vilket det handlar om, genom att tjäna drössvis på en first-in-line modell :)

Handlar om att få sålt mest möjligt i första omgång.
Opel kan jo komme til å kjøre samme opplegg som bl.a. Kia hadde med Soul i starten, 2 modeller, en grunnmodell som er veldig billig med noe redusert utstyrsnivå, men som manglet den viktige varmepumpen, og en Exclusiveutgave med varmepumpa, men også skinn, kjøling av seter osv til en god del høyere pris.

Problemet var bare at det var nærmeste umulig å få kjøpt grunnutgaven, da den hadde uendelig ( ca 1.5 år) levering, mens Exclusive utgaven gikk å få rimelig raskt helt i starten.

Opel er vel også beryktet for "inngangsmodeller" med bra pris men som blir langt dyrere for nødvendlig standard utstyr.

Blir spennede å se dog, AmperaE med 60kWh batteri kan jo mye kjøring i og rundt byer mellom hver lading!

Nickelilltroll

Nissan kjör väl ett sånt upplägg oxå med sina Leaf?
Bara för att nämna det så kostar skinn i E-golf 16 000kr extra, resten på prislistan är inte så värst, det är inte allt man absolut har behov av.

Men att få en basicmodell av Ampera-e för, tja....269 000, så lägger jag gärna på utstyr för 40 000. Jag var försiktig med att betala för mycket för E-golfen då utvecklingen av elbilar rasar avgårde.

Däremot så dekker Ampera-e ett stort behov för mig och ser inte att den blir bytta ut på många år. Får jag värmepumpe, skinn, hurtiglading och vinterdäck till 300-320 så.... :)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

knut.aulie

Snakket med en selger på Opel om utstyrsnivået som de antar kommer på Ampera-e.
Han trodde grunnmodellen kom til å ligge på 269 godt utstyrt.
Brukte Astra sports tourer som eksempel, den er veldig godt utstyrt i grunnmodell som har en offensiv pris.
Nå er dette bare antagelser , men tross alt fra en som skal se meg i øynene når faktisk pris kommer, så jeg har litt tiltro til dette. Alt under 400 ferdig reg med vinterdekk og ledninger osv er akseptabelt for meg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nickelilltroll

Sitat fra: knut.aulie på fredag 09. september 2016, klokken 10:05

Han trodde grunnmodellen kom til å ligge på 269 godt utstyrt.


Ja, fick samma besked fra Opelselger. Det som skrämde mig lite var det var nämnt som "godt utstyrt", var bl a acc, stor skjerm, app, denna funktion där man kunde ringa en norsktalande telefonist(som en levande Siri till Iphone), m.m . Många av de tingen han nämnde anser jag som standardutstyr och inte nåt som ska anses som nåt "goodwill-tänkande" från deras sida. Efterföljden av detta blir ju fort att vi får betala enorma summor för en "exclusive-utgave", eller vansinniga summor för skinn, v-pumpe, glasstak, metalliclack och andra essentsiella saker :o

Men vi får se. På måndag kommer nog mer info :)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

TFSE

Varför ska det komma mer info innan mässan?

En Opel säljare sa 290 till mig och att det inte gick att välja så mycket utrustning.

Adaptive Cruisecontrol går väl rykten om att det ej kommer..? Bör inte kosta mer än en i3 anser jag, 400 är allt för mycket!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk


jkirkebo

Sitat fra: Nickelilltroll på fredag 09. september 2016, klokken 10:39
Sitat fra: knut.aulie på fredag 09. september 2016, klokken 10:05

Han trodde grunnmodellen kom til å ligge på 269 godt utstyrt.


Ja, fick samma besked fra Opelselger. Det som skrämde mig lite var det var nämnt som "godt utstyrt", var bl a acc, stor skjerm, app, denna funktion där man kunde ringa en norsktalande telefonist(som en levande Siri till Iphone), m.m . Många av de tingen han nämnde anser jag som standardutstyr och inte nåt som ska anses som nåt "goodwill-tänkande" från deras sida. Efterföljden av detta blir ju fort att vi får betala enorma summor för en "exclusive-utgave", eller vansinniga summor för skinn, v-pumpe, glasstak, metalliclack och andra essentsiella saker :o

Men vi får se. På måndag kommer nog mer info :)

Er det kommet noe som helst info om det kan være aktuelt å få hengerfeste på Ampera-E? Vi har egentlig tenkt å beholde vår 5 år gamle Leaf i 5 år til, men om det endelig lar seg gjøre å få tak i en elbil som kan trekke 1300kg henger (og ikke koster en formue) er det nok fare for at Leafen havner på finn.no og ny bil blir bestilt. Vi skal totalrehabilitere hytta neste sommer og hengerfeste hadde gjort alt så mye enklere ;)

Trenger i og for seg ikke noe mer enn 30-40kWh batteri nå som det er så mye hurtigladere rundt omkring. Men det er vel dårlig med hengerfeste på Hyundaien etter hva jeg skjønner.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

knut.aulie

Det har ikke vært ymtet noe om hengerfeste som jeg har fått med meg.
Info kommer vel etter Paris


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nickelilltroll

Sitat fra: Benji_9 på fredag 09. september 2016, klokken 11:49
Varför ska det komma mer info innan mässan?

En Opel säljare sa 290 till mig och att det inte gick att välja så mycket utrustning.

Adaptive Cruisecontrol går väl rykten om att det ej kommer..? Bör inte kosta mer än en i3 anser jag, 400 är allt för mycket!

Vi som har meldt oss på intresselisten, får samma mail som pressrelease på måndagmorgon den 12. sept. Den samma infon kommer från min lokala selger. Vad som står där är det ingen som vet. Men  alla vet att dom jobbat gott med saken. Förnuftet säger mig en ca pris och lite andra "norska" upplysningar.

I paris får vi säkert hela specs på bilen som internationellt sett.

Ingen vet nåt pris ännu, så allt blir gissningar. Det jag fått genom disskussioner av bilselgere är mellan 250-300 000, vilket låter väldigt förnuftigt och du kan garanterat få upp den prisen med extrautstyr.

Jo, ACC kommr på bilen har min opelförhandlare bekräftat.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

TM

Sitat fra: knut.aulie på fredag 09. september 2016, klokken 10:05
Alt under 400 ferdig reg med vinterdekk og ledninger osv er akseptabelt for meg
400 !!  Seriøst ? Kan da ikke forestille meg at Opel gir fra seg muligheten til å få opp markedsandelen ved å tilby Ampera_e til en langt mer attraktiv pris.

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

timingbeltkiller

Tror fremdeles skrapa  innstegsmodell blir prisa 290 og bil med det utstyret de fleste plusser på, 400.

I 2017 vel og merke.
2018 og senere kommer reduserte insentiver og med det  betydelig høyere priser.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

knut.aulie

Sitat fra: TM på fredag 09. september 2016, klokken 17:40
Sitat fra: knut.aulie på fredag 09. september 2016, klokken 10:05
Alt under 400 ferdig reg med vinterdekk og ledninger osv er akseptabelt for meg
400 !!  Seriøst ? Kan da ikke forestille meg at Opel gir fra seg muligheten til å få opp markedsandelen ved å tilby Ampera_e til en langt mer attraktiv pris.
Ja seriøst......
Vi snakker om under 400 med alt (absolutt alt ) tror det blir mindre men smertegrensa går nok der [emoji851]
Det finnes ingen konkurenter antageligvis når Ampera-e lanseres og Tesla S60 starter på 584!!!!
En i3 med alt utstyr loaded koster ca 400


Sent from my iPhone using Tapatalk

bno

Other details that Fletcher reiterated about the Bolt EV include the price tag of "around $30,000 after incentives" (meaning $37,500 before), 200 miles of range, and 0-60 mp/h (0-100 km/h) in under 7 seconds.

Dvs. 300000,- NOK gitt dagens valuta antagelig innsteg. Dernest supplering av tilleggsutstyr. Under 400``NOK meget realistisk.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

TM

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 10. september 2016, klokken 00:35
En i3 med alt utstyr loaded koster ca 400

Ja, i3 kostet i 2013 ca 400 med alt utstyr og vinterhjul. Det var 0 % rabatt.

Veil. tilbudspris i dag på i3 94Ah, fully charged edition med vinterhjul er 350'. Det vil forundre meg om fully charged Opel koster mer enn 330'. Stort batteri, men Opel er ikke BMW ...på godt og vondt  ;)  I Norge priser BMW i3 agressivt etter en kurs som ligger langt under gjeldende valutakurs. Det tror jeg også Opel vil gjøre, for Norge er tross alt et elbil-marked som alle bruker som målestokk på hvor konkurransedyktige deres biler er. Jeg vil anta at Opel vil gjøre som de fleste andre leverandører og tilby et begrenset antall pakker med tilleggsutstyr. At disse til sammen vil koste mer enn 50' tviler jeg sterkt på. Og Opel vil nok prise bilen mot e-golf og i3, da Tesla Model S tross alt er i en helt annen klasse størrelsesmessig. Der inkluderer også prisen gratis lading i bilens levetid. Men om ca 1 mnd vet vi kanskje svaret ?  ;)

Amoss

Sitat fra: TM på lørdag 10. september 2016, klokken 14:33
Der inkluderer også prisen gratis lading i bilens levetid.

Nei. Dette har blitt bekreftet at den ikke vil få. Hvordan dette blir til slutt er det vel ingen utenfor Tesla som vet enda, men så langt ser det ut for at de legger opp til at man kan forhåndskjøp av superlader-kWh på nettsiden - og/eller legge inn kredittkortet for automatisk trekk. Priser og evnt. livstids-avtaler er ikke kjent idag.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA