Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser service Soul.

Startet av KrW, mandag 05. september 2016, klokken 12:45

« forrige - neste »

KrW

Ser noen har fått bil levert med ContiSilent på Model S. Dette var 21". Lurer på hva vi får på Model X. Vet ContiSilent finnes i 20" til Model X. Hadde vært flott om den kom med disse.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

o.b.lix

Eneste aberet med contisilent er at de slites fort. Veldig fort.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Vhagar

Hvilke sommerdekk leveres model x med nå? Med eller uten ContiSilent?

Skjønner ikke hvordan ContiSilent dekkene kan slites fortere da de ellers er like øvrige dekk på utsiden, forskjellen ligger på innsiden (ifølge continental sin pressemelding) også for vinterdekkene sine (selv om Tesla nå leverer Nokian, vurderer å be om bytte til continental)
Kilde:
http://www.mynewsdesk.com/no/continental-dekk-norge/pressreleases/lanserer-piggdekk-med-vesentlig-lavere-stoeynivaa-1599852

Tesla Model X 75D, 2017

KrW

De leveres med Michelin dekk med acoustic foam.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

morpheos

Dekk slites ulikt avhengig av hvor myke de er. Veldig generelt sett kan man vel si at mykere dekk = bedre grep, men slites raskere. Kjører på Conti SportContact på min TMS; og de slites veldig raskt (type 1,5 sesong). Tilsvarende erfaring med Hakka R2 vs. michelin X-Ice der sistnevnte er mye mer slitesterke. På tunge biler som TMS/TMX så betyr det ganske mye.

Vhagar

Det prinsippet skjønner jeg, men ContiSilent er jo ikke ulik gummi, bare et innlegg som demper en viss type støy som høres bedre i kupéen, så hvordan det kan gjøre at dekkene slites fortere skjønner jeg ikke.
At Continental generelt er myke og slites fortere, ja det kan jeg være enig i.

Siden bilen blir utlevert med Nokian vinterdekk på (des/jan levering) så får jeg heller se hvor lenge de varer og sette meg bedre inn i vinterdekk neste gang det skal kjøpes.
Men sommerdekkene de nå leverer med som standard er greie i forhold til støy/slitasje?
Tesla Model X 75D, 2017

toppi

Mener du at bilen leveres ut på vinterdekk på vinteren om man bare har bestilt et sett felg/ dekk til bilen, eller gjelder dette de som har bestilt ekstra sett med felg/ vinterdekk?
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

spirrevipp

Sitat fra: toppi på tirsdag 12. september 2017, klokken 20:23
Mener du at bilen leveres ut på vinterdekk på vinteren om man bare har bestilt et sett felg/ dekk til bilen, eller gjelder dette de som har bestilt ekstra sett med felg/ vinterdekk?

Bilen leveres kun med vinterdekk dersom du har bestilt det. Hvis ikke leveres den på sommerdekk.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Frisco

Sitat fra: spirrevipp på tirsdag 12. september 2017, klokken 20:37
Sitat fra: toppi på tirsdag 12. september 2017, klokken 20:23
Bilen leveres kun med vinterdekk dersom du har bestilt det. Hvis ikke leveres den på sommerdekk.

Jeg har utlevering des/jan. Har bestilt med vinterdekk som da er et tillegg. Mener du jeg må ta kontakt med DeliveryNO og spesifisere at jeg vil ha den utlevert på vinterdekk fremfor sommerdekk?

Kan legge til jeg gikk for 20" Pirelli Scorpion som vintergummi grunnet stort sett barmarkskjøring Oslo<--Bærum-->Drammen. Disse har noe stivere gummi som tilsier mindre slitasje. Ikke spes opptatt av støynivå da dette uansett overdøves av gnaging fra kona eller sutring fra kids i baksetet   ::)
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

spirrevipp

Sitat fra: Frisco på onsdag 13. september 2017, klokken 08:31
Mener du jeg må ta kontakt med DeliveryNO og spesifisere at jeg vil ha den utlevert på vinterdekk fremfor sommerdekk?

Nei. Du har bestilt med vinterdekk, bilen leveres ut midtvinters -> selvfølgelig leveres bilen på vinterdekk, samme som hos "alle" andre bilforhandlere.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Frisco

Sitat fra: spirrevipp på onsdag 13. september 2017, klokken 15:33
Sitat fra: Frisco på onsdag 13. september 2017, klokken 08:31
Nei. Du har bestilt med vinterdekk, bilen leveres ut midtvinters -> selvfølgelig leveres bilen på vinterdekk, samme som hos "alle" andre bilforhandlere.

Pjuh, virket jo noe ulogisk. Takk for tilbakemeldingen!
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA