Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kia Soul Electric - lading 80%

Startet av reinartg, søndag 04. september 2016, klokken 22:28

« forrige - neste »

reinartg

Har fått skrue i midten av kjørebanen på dekket som gjør at dekket sakte, men sikkert lekker ut luft. Har prøvd å fått dekket fikset på både dekkmann og dekk1, uten hell. De sier at det er spesielle dekk fra continental som er spesielt lagd for Tesla som gjør at de ikke får fikset det. Ganske kjipt å måtte kjøpe et helt nytt dekk når dekket som har skrue i seg kun er noen uker gammelt. De har forsåvidt vist meg det som er spesielt med dekket så skjønner at det kan være vanskelig å fikse.

Noen som vet om steder som kan fikse slike dekk eller er virkelig eneste utvei å kjøpe et nytt likt dekk?

Hodetelefoner

Du er isåfall den eneste i verden med denne dekk typen

reinartg

Sitat fra: KristofferH på mandag 04. juli 2016, klokken 06:43
Du er isåfall den eneste i verden med denne dekk typen

Burde vel være flere som har dette?

Det som gjør dem spesielle er at de har skummgummi limt inn på innsiden av dekkene med en spesiell gummiblanding. I følge dekk verkstedene var dette for å minske støy og gjøre dem mer motstandsdyktig for punktering.

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

reinartg

Sitat fra: Heinz på mandag 04. juli 2016, klokken 07:44
Dette fikser du veldig lett selv, ta deg en tur til Biltema og kjøp dette http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Dekk-og-slange/Reparasjonssett-dekk-2000022836/

Tror neppe jeg klarer å fikse dette når dekkmann og dekk1 ikke klarer dette :)

reinartg

Sitat fra: o.b.lix på mandag 04. juli 2016, klokken 07:46
Dekkforsikring er inkludert hos Dekkmann dersom du er medlem i TOCN

Disse dekkene kom med bilen da den var ny så har nok ikke dekkforsikring på disse :(

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

rsomby

jkirkebo

Sitat fra: reinartg på mandag 04. juli 2016, klokken 08:14
Sitat fra: Heinz på mandag 04. juli 2016, klokken 07:44
Dette fikser du veldig lett selv, ta deg en tur til Biltema og kjøp dette http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Dekk-og-slange/Reparasjonssett-dekk-2000022836/

Tror neppe jeg klarer å fikse dette når dekkmann og dekk1 ikke klarer dette :)

Disse dekkene kan neppe plugges fra innsiden. Dekksjappene har ikke lov til å plugge fra utsiden, men det kan du enkelt gjøre selv. Jeg hadde gått for Biltema-løsningen. Tar ikke mange minuttene, forutsatt at du har utstyr for å jekke opp og ta av hjulet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

reinartg

Sitat fra: o.b.lix på mandag 04. juli 2016, klokken 08:28
Leverer Tesla bilene med Conti Silent nå?

Sitat fra: rsomby på mandag 04. juli 2016, klokken 08:29
Er dette de såkalte ContiSilent dekkene?

Antar at dette er de såkalte ContiSilent dekkene ja. Min ble levert med disse dekkene i hvertfall.

reinartg

Sitat fra: Sven-E på mandag 04. juli 2016, klokken 09:39
Enig med jkirkebo.

Jeg hadde aldri reparert bildekk før jeg fikk Tesla, og fikk akkurat samme skaden som deg.
Men så ble jeg lei av å fylle luft 1 gang i uken, så jeg kjøpte settet, og plugget selv.

Riktignok lakk det litt luft etter noen måneder, men da plugget jeg samme dekket en gang til på samme stedet, og etter det har det vært tett og fint.

Bare aldri forsøk å reparere skade i sideveggene på dekk.  Kun i slitebanen.

Fjernet du skruen i dekket før du plugget det igjen eller lot du skruen bli?

Tuxedo

Noen som vet noe om holdbarhetsdato på disse Biltema-settene?  (Tenker på om limtuben kan bli for gammel og lignende).  Har hatt et sett liggende i frunken i over to år uten å ha fått bruk for det.  Lurer på om det bør skiftes med et nytt.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA