Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW i3 på Aurskog

Startet av Amigakongen, lørdag 13. august 2016, klokken 19:24

« forrige - neste »

02jan

Jeg kjører minst mulig AC, da jeg heller liker frisk luft. Soltak er et must for å både få inn luft og og ikke plages av vindsus fra åpne vindu.

Brukt AC mindre enn 5 ganger i sommer , pluss nødvendig bruk for at det ikke skal gå i stykker ( som på min a6 ,til reppkostnad 40'+).

I3 soltaket har noen plusser og minuser i forhold til det jeg definerer som godt soltak.

Det kan vippes opp og skyves bak(to-veis) - bra.
Soltak i glass, ekstra lys inn - bra.

Taket går over taket - mindre bra , men slik er det på nye biler....
støyer i fart over 70 kmt, slik det gjør på tak uten vindflaps.

Jeg skal snart få testet om vindflapsen fra min gamle a6 passer, slik at jeg kan kjøre med taket oppe i 100 km/t og i regnvær ned til 50 km/t.

Bruker soltaket fra april til oktober.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA