Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Pris - rekkevidde

Startet av itre, søndag 04. september 2016, klokken 13:49

« forrige - neste »

john

Sitat fra: TM på mandag 04. juli 2016, klokken 05:41
Litt OT, men kan ikke la være  ;)
Din er nok ikke fully charged, for da måtte du har bestilt kode 4U9 - virtuell motorlyd også  ;D
Og du skal vel ha 3350 kr tilbake, siden alarm ikke skulle koste noe. Du kjøpte også bilen etter prisliste datert 1. juli, så da er det jo en feil at det var tillegg i prisen.

Er motorlyd i en elbil ekstrautstyr eller å anse som en feil? ;-)
Var ikke tilgjengelig når jeg bestilte fikk jeg vite.
Droppet for øvrig Røykepakke og låsebolter også. Men begge kan jo kjøpes senere for den nette sum av 400,- ;)

Når det gjelder rotet til BMW med prislister etc. så stod det i den listen som fantes før at bl.a ledlys ikke var inkludert i Fully charged, så jeg gikk igjennom hele listen punkt for punkt og dobbeltsjekket alt for å være sikker.

ApeX

Jeg fikk dette tilbake da jeg forhørt med med selger ang. alarm:

"Alarm er noe som i praksis ikke blir solgt til bilen. Dvs, det er tilgjengelig som ekstrautstyr, men jeg har forstått på importør at dette nærmest ikke anbefales. Mest trolig grunnet at det trekker unødig med strøm, selv om jeg ikke er helt sikker på dette."

Valgte å droppe alarm, men toppet Fully Charged med internett.
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

hemi

Hmm hva gir internett? trodde i min naivitet at jeg "skal ha alt" og tok fully charged fikk alt alt

TM

Jeg snakket med forhandler. De sier at bilen har gått opp 5000 kr i pris samtidig som det ble standard med alarm. Det gjelder alle BMW modeller fra 1.7. Fully charge koster nå 350.900 i følge selger, men fortsatt 345.900 i følge prislisten. Det ville være en ide om BMW Norge gjør korrektur av prislistene før de publiseres på nett.
Så alarm koster fortsatt kr 3350 ekstra for bestillinger før 1.7.2016.

Hejduk

Sitat fra: ApeX på mandag 04. juli 2016, klokken 10:27
Jeg fikk dette tilbake da jeg forhørt med med selger ang. alarm:

"Alarm er noe som i praksis ikke blir solgt til bilen. Dvs, det er tilgjengelig som ekstrautstyr, men jeg har forstått på importør at dette nærmest ikke anbefales. Mest trolig grunnet at det trekker unødig med strøm, selv om jeg ikke er helt sikker på dette."

Valgte å droppe alarm, men toppet Fully Charged med internett.

Tror selger er litt på bærtur her. Hvorfor skal BMW nå inkludere alarm som standard, hvis dette ikke anbefales. Jeg stusset på at alarm ikke var standard når jeg bestilte.
Reservert model 3
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

TM

Sitat fra: hemi på mandag 04. juli 2016, klokken 12:01
Hmm hva gir internett? trodde i min naivitet at jeg "skal ha alt" og tok fully charged fikk alt alt
Så vidt jeg forstår gir det deg 12 mnd bruk av internett ved bruk av bilens 3G kommunikasjon !! og navigere ved hjelp av idrive kontrollen. Ser ikke at det er verd 700 kr. Det kan uansett bestilles i etterkant når connected drive store blir tilgjengelig, men da tilkommer mva.

Diesel

litt mer OT.. :)

5A2 - LED frontlykter (Nærlys, parklys og kjørelys i LED, ink automatisk lyshøyderegulering)
5AK - LED lyselementer (Parklys og kjørelys i LED)

Ser det er 5AK som er med på Fully Charged versjonen i prislisten datert 1. Juli. Er det bare rot i prislisten?
BMW i3

TM

Sitat fra: Diesel på mandag 04. juli 2016, klokken 20:22
Er det bare rot i prislisten?
Ja, og det er det som oftest. Det er utrolig at de gang på gang overlater til kundene å kvalitetssikre prislistene  ::)

ApeX

Sitat fra: TM på mandag 04. juli 2016, klokken 20:02
Sitat fra: hemi på mandag 04. juli 2016, klokken 12:01
Så vidt jeg forstår gir det deg 12 mnd bruk av internett ved bruk av bilens 3G kommunikasjon !! og navigere ved hjelp av idrive kontrollen. Ser ikke at det er verd 700 kr. Det kan uansett bestilles i etterkant når connected drive store blir tilgjengelig, men da tilkommer mva.

Definitivt mer "nice to have" enn "need to have", men når jeg uansett skulle ut med 300.000+ for ny bil, så gjorde ikke de 700 kroner ekstra så mye.
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Rayray

Sitat fra: Diesel på mandag 04. juli 2016, klokken 20:22
litt mer OT.. :)

5A2 - LED frontlykter (Nærlys, parklys og kjørelys i LED, ink automatisk lyshøyderegulering)
5AK - LED lyselementer (Parklys og kjørelys i LED)

Ser det er 5AK som er med på Fully Charged versjonen i prislisten datert 1. Juli. Er det bare rot i prislisten?

Håper det er 5A2 som er med, ellers har jeg fått feil info oooog bestilt feil....

Korr: står 5A2 i prislista jeg har her, den er merket "fra 1. Juli"

Jokkhov

Bestilte min i3 igår, og fikk beskjed om at alarmen var noe stort sett alle valgte på grunn av rabatt på forsikring. Koster hele kroner 0;-
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
Bestilt BMW i3 fully charged 94ah. Levering uke 49

TM

Sitat fra: Jokkhov på tirsdag 20. september 2016, klokken 21:09
Bestilte min i3 igår, og fikk beskjed om at alarmen var noe stort sett alle valgte på grunn av rabatt på forsikring. Koster hele kroner 0;-
Tror ikke man får rabatt på forsikringen lenger for alarm. Da må du nok ha godkjent gjenfinnings-system. Jeg sjekket med Gjensidige, og de ga ikke rabatt.

Jokkhov

Sitat fra: TM på tirsdag 20. september 2016, klokken 21:36
Tror ikke man får rabatt på forsikringen lenger for alarm. Da må du nok ha godkjent gjenfinnings-system. Jeg sjekket med Gjensidige, og de ga ikke rabatt.

Selger opplyste at de hadde avtaler med if, og at prisen ble lavere dersom alarm var valgt. Får se hva han sier når bilen kommer.
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
Bestilt BMW i3 fully charged 94ah. Levering uke 49

Ingeniøren

Jeg fikk den motsatte - ingen velger alarm i dag da det er harry  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

EinarV

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 21. september 2016, klokken 06:57

Jeg fikk den motsatte - ingen velger alarm i dag da det er harry  ;D

Er vel kun harry når du står på en ferge og ikke har deaktivert bevegelsessensoren?
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA